FATORES DETERMINANTES PARA A RELAÇÃO OFERTA/DEMANDA DO CAMPO ESPORTIVO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Canan, Felipe
Data de Publicação: 2006
Outros Autores: Calegari, Décio Roberto
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2261
Resumo: The sport’s field, defined by Bourdieu (1993), is characterized by an interrelation between the offers and demands of the sportive products and services. Following this direction, this paper tries to identify individual and social inherent factors in the human being that influence this relation. Considering the suggestion that the media provokes even the simplest contact, this factores must be led in consideration in the context of this relation. So that there is a real offer, this offer must assist or create a demand. So that there is a demand, there must be an offer or, at least, an incitation to the individual or collective necessity for the consumption of a determined sportive modality. The factors that determine this relation must be taken in consideration, as well as the social-description configurations that characterize the sport through time.
id UFSC-2_0fd7637f088ac1d78b2d0edfac82ad9d
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/2261
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling FATORES DETERMINANTES PARA A RELAÇÃO OFERTA/DEMANDA DO CAMPO ESPORTIVOThe sport’s field, defined by Bourdieu (1993), is characterized by an interrelation between the offers and demands of the sportive products and services. Following this direction, this paper tries to identify individual and social inherent factors in the human being that influence this relation. Considering the suggestion that the media provokes even the simplest contact, this factores must be led in consideration in the context of this relation. So that there is a real offer, this offer must assist or create a demand. So that there is a demand, there must be an offer or, at least, an incitation to the individual or collective necessity for the consumption of a determined sportive modality. The factors that determine this relation must be taken in consideration, as well as the social-description configurations that characterize the sport through time.O campo esportivo, definido por Bourdieu (1993), caracteriza-se por uma inter-relação entre a oferta e a demanda de produtos e serviços esportivos. Seguindo esta linha de pensamento, este trabalho busca identificar fatores inerentes ao ser humano, tanto individuais como sociais, que influenciam esta relação. Para que exista uma oferta real, esta deve atender ou criar uma demanda. Para que exista uma demanda, deve existir uma oferta ou, ao menos, uma incitação à necessidade individual ou coletiva pelo consumo de determinada modalidade esportiva. Os fatores que determinam esta relação devem ser levados em consideração, assim como as configurações histórico-sociais que caracterizam o esporte ao longo dos tempos.Universidade Federal de Santa Catarina2006-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/226110.5007/%xMotrivivência; n. 27 (2006): Grandes Eventos Esportivos no Brasil; 33-482175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2261/1912Canan, FelipeCalegari, Décio Robertoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-20T13:24:59Zoai:periodicos.ufsc.br:article/2261Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2016-10-20T13:24:59Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv FATORES DETERMINANTES PARA A RELAÇÃO OFERTA/DEMANDA DO CAMPO ESPORTIVO
title FATORES DETERMINANTES PARA A RELAÇÃO OFERTA/DEMANDA DO CAMPO ESPORTIVO
spellingShingle FATORES DETERMINANTES PARA A RELAÇÃO OFERTA/DEMANDA DO CAMPO ESPORTIVO
Canan, Felipe
title_short FATORES DETERMINANTES PARA A RELAÇÃO OFERTA/DEMANDA DO CAMPO ESPORTIVO
title_full FATORES DETERMINANTES PARA A RELAÇÃO OFERTA/DEMANDA DO CAMPO ESPORTIVO
title_fullStr FATORES DETERMINANTES PARA A RELAÇÃO OFERTA/DEMANDA DO CAMPO ESPORTIVO
title_full_unstemmed FATORES DETERMINANTES PARA A RELAÇÃO OFERTA/DEMANDA DO CAMPO ESPORTIVO
title_sort FATORES DETERMINANTES PARA A RELAÇÃO OFERTA/DEMANDA DO CAMPO ESPORTIVO
author Canan, Felipe
author_facet Canan, Felipe
Calegari, Décio Roberto
author_role author
author2 Calegari, Décio Roberto
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Canan, Felipe
Calegari, Décio Roberto
description The sport’s field, defined by Bourdieu (1993), is characterized by an interrelation between the offers and demands of the sportive products and services. Following this direction, this paper tries to identify individual and social inherent factors in the human being that influence this relation. Considering the suggestion that the media provokes even the simplest contact, this factores must be led in consideration in the context of this relation. So that there is a real offer, this offer must assist or create a demand. So that there is a demand, there must be an offer or, at least, an incitation to the individual or collective necessity for the consumption of a determined sportive modality. The factors that determine this relation must be taken in consideration, as well as the social-description configurations that characterize the sport through time.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2261
10.5007/%x
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2261
identifier_str_mv 10.5007/%x
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2261/1912
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; n. 27 (2006): Grandes Eventos Esportivos no Brasil; 33-48
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1789434851092332545