FATORES DETERMINANTES PARA A RELAÇÃO OFERTA/DEMANDA DO CAMPO ESPORTIVO
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2261 |
Resumo: | The sport’s field, defined by Bourdieu (1993), is characterized by an interrelation between the offers and demands of the sportive products and services. Following this direction, this paper tries to identify individual and social inherent factors in the human being that influence this relation. Considering the suggestion that the media provokes even the simplest contact, this factores must be led in consideration in the context of this relation. So that there is a real offer, this offer must assist or create a demand. So that there is a demand, there must be an offer or, at least, an incitation to the individual or collective necessity for the consumption of a determined sportive modality. The factors that determine this relation must be taken in consideration, as well as the social-description configurations that characterize the sport through time. |
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FATORES DETERMINANTES PARA A RELAÇÃO OFERTA/DEMANDA DO CAMPO ESPORTIVOThe sport’s field, defined by Bourdieu (1993), is characterized by an interrelation between the offers and demands of the sportive products and services. Following this direction, this paper tries to identify individual and social inherent factors in the human being that influence this relation. Considering the suggestion that the media provokes even the simplest contact, this factores must be led in consideration in the context of this relation. So that there is a real offer, this offer must assist or create a demand. So that there is a demand, there must be an offer or, at least, an incitation to the individual or collective necessity for the consumption of a determined sportive modality. The factors that determine this relation must be taken in consideration, as well as the social-description configurations that characterize the sport through time.O campo esportivo, definido por Bourdieu (1993), caracteriza-se por uma inter-relação entre a oferta e a demanda de produtos e serviços esportivos. Seguindo esta linha de pensamento, este trabalho busca identificar fatores inerentes ao ser humano, tanto individuais como sociais, que influenciam esta relação. Para que exista uma oferta real, esta deve atender ou criar uma demanda. Para que exista uma demanda, deve existir uma oferta ou, ao menos, uma incitação à necessidade individual ou coletiva pelo consumo de determinada modalidade esportiva. Os fatores que determinam esta relação devem ser levados em consideração, assim como as configurações histórico-sociais que caracterizam o esporte ao longo dos tempos.Universidade Federal de Santa Catarina2006-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/226110.5007/%xMotrivivência; n. 27 (2006): Grandes Eventos Esportivos no Brasil; 33-482175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2261/1912Canan, FelipeCalegari, Décio Robertoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-20T13:24:59Zoai:periodicos.ufsc.br:article/2261Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2016-10-20T13:24:59Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
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