Ethical-philosophical reflection as a habit of Physical Education Professional

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Guerriero, Eliane Dolce
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p263
Resumo:  This thesis is a review of the work mentioned, in which aims to analyze historically and philosophically the Code of Ethics of Physical Education, developed by Federal Council of Physical Education (CONFEF), exploring their loopholes and ideology involved, and discuss the ethical reflection and philosophical. 
id UFSC-2_2db71dd601c36487e8eeae84a1bcb42c
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/30756
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling Ethical-philosophical reflection as a habit of Physical Education ProfessionalLa reflexión ética y filosófica como hábito del profesional de Educación FísicaReflexão ético-filosófica como hábito do profissional de Educação Física This thesis is a review of the work mentioned, in which aims to analyze historically and philosophically the Code of Ethics of Physical Education, developed by Federal Council of Physical Education (CONFEF), exploring their loopholes and ideology involved, and discuss the ethical reflection and philosophical. El presente texto es una reseña de la obra mencionada, en la cual el autor se propone a analizar histórica y filosóficamente el Código de Ética de la Educación Física, elaborado por el Consejo Federal de Educación Física (CONFEF), explorando sus lagunas y la ideología implicada, además de discurrir sobre la reflexión ético-filosófica. O presente texto é uma resenha da obra mencionada, na qual o autor se propõe a analisar histórica e filosoficamente o Código de Ética da Educação Física, elaborado pelo Conselho Federal de Educação Física (CONFEF), explorando suas lacunas e a ideologia implicada, além de discorrer sobre a reflexão ético-filosófica. Palavras-chave: Ética profissional; Educação Física; CONFEF.  Universidade Federal de Santa Catarina2014-06-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p26310.5007/2175-8042.2014v26n42p263Motrivivência; v. 26 n. 42 (2014): Rendimento, educação e participação? As políticas públicas para o esporte no pós-1988; 263-2802175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p263/27286Guerriero, Eliane Dolceinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-08-23T16:01:26Zoai:periodicos.ufsc.br:article/30756Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2018-08-23T16:01:26Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv Ethical-philosophical reflection as a habit of Physical Education Professional
La reflexión ética y filosófica como hábito del profesional de Educación Física
Reflexão ético-filosófica como hábito do profissional de Educação Física
title Ethical-philosophical reflection as a habit of Physical Education Professional
spellingShingle Ethical-philosophical reflection as a habit of Physical Education Professional
Guerriero, Eliane Dolce
title_short Ethical-philosophical reflection as a habit of Physical Education Professional
title_full Ethical-philosophical reflection as a habit of Physical Education Professional
title_fullStr Ethical-philosophical reflection as a habit of Physical Education Professional
title_full_unstemmed Ethical-philosophical reflection as a habit of Physical Education Professional
title_sort Ethical-philosophical reflection as a habit of Physical Education Professional
author Guerriero, Eliane Dolce
author_facet Guerriero, Eliane Dolce
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Guerriero, Eliane Dolce
description  This thesis is a review of the work mentioned, in which aims to analyze historically and philosophically the Code of Ethics of Physical Education, developed by Federal Council of Physical Education (CONFEF), exploring their loopholes and ideology involved, and discuss the ethical reflection and philosophical. 
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p263
10.5007/2175-8042.2014v26n42p263
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p263
identifier_str_mv 10.5007/2175-8042.2014v26n42p263
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2014v26n42p263/27286
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; v. 26 n. 42 (2014): Rendimento, educação e participação? As políticas públicas para o esporte no pós-1988; 263-280
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1789434858482696192