Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/76263 |
Resumo: | This article has as aim at analyzing Productions by the Grupo de Trabalho Temático Comunicação e Mídia do Congresso Brasileiro de Ciências do Esporte on the them representations about feminine body, media, and Physical Education. Thereunto, event proceedings from 2007 and 2017 were accessed. From the result, 9 articles are presented, and they were analyzed in this research from the following problematizations: What is the aim and the methodology? What is the theoretical assumption used by the authors? What is the author’s position on the feminine body representations and the position of Physical Education before these representations? The conclusion shows that a little Productions approach this theme. The importance of a larger number of researches is highlighted to enable the overcome of the current conception of representation of the feminine body and its involvement in the bachelor's degree in Physical Education. |
id |
UFSC-2_519fb9f12d8ee44a226cf1fc37e8215a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/76263 |
network_acronym_str |
UFSC-2 |
network_name_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository_id_str |
|
spelling |
Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and MediaEspejito, espejito en la pared, dime una cosa, ¿qué cuerpo es ese, que no es el mío? Producción científica sobre cuerpo femenino, Educación Física y MediaEspelho, espelho meu, que corpo é esse, que não é o meu? Produção científica sobre corpo feminino, Educação Física e mídiaThis article has as aim at analyzing Productions by the Grupo de Trabalho Temático Comunicação e Mídia do Congresso Brasileiro de Ciências do Esporte on the them representations about feminine body, media, and Physical Education. Thereunto, event proceedings from 2007 and 2017 were accessed. From the result, 9 articles are presented, and they were analyzed in this research from the following problematizations: What is the aim and the methodology? What is the theoretical assumption used by the authors? What is the author’s position on the feminine body representations and the position of Physical Education before these representations? The conclusion shows that a little Productions approach this theme. The importance of a larger number of researches is highlighted to enable the overcome of the current conception of representation of the feminine body and its involvement in the bachelor's degree in Physical Education. Este artículo tiene el objetivo de analizar producciones del Grupo de Trabalho Temático Comunicação e Mídia do Congresso Brasileiro de Ciências do Esporte, sobre el tema representaciones del cuerpo femenino, media y Educación Física. Para ello, las actas de los eventos entre los años de 2007 y 2017 fueron accedidas. Del resultado se presentan 9 artículos que fueron analizados por esa investigación, desde las problematizaciones: ¿Cuál es el objetivo y la metodología utilizada? ¿Cuál es la posición teórica de los autores? ¿Cuál es la posición de los autores sobre las representaciones del cuerpo femenino y la posición de la Educación Física delante de esa representación? Se concluye que son pocas las producciones que enfocan ese tema. La importancia de un número más grande de investigaciones es indicada para que se pueda superar la actual concepción de representaciones del cuerpo femenino y de sus implicaciones para el campo del Bachillerato en Educación Física. Este artigo tem por objetivo analisar produções do Grupo de Trabalho Temático Comunicação e Mídia do Congresso Brasileiro de Ciências do Esporte, sobre o tema representações do corpo feminino, mídia e Educação Física. Para isso foram acessados os anais de evento entre os anos de 2007 e 2017. A partir dos resultados, 9 artigos são apresentados, que foram analisados por essa pesquisa a partir das problematizações: Qual o objetivo e metodologia? Qual o posicionamento teórico dos autores? Qual o posicionamento dos autores sobre as representações de corpo feminino e a posição da Educação Física frente a essa representação? O texto conclui que são poucas as produções que abordam esse tema. A importância de um número maior de pesquisas é indicada para que possamos superar a atual concepção de representação do corpo feminino e de suas implicações para o campo do bacharelado em Educação Física.Universidade Federal de Santa Catarina2021-05-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/7626310.5007/2175-8042.2021e76263Motrivivência; v. 33 n. 64 (2021); 1-222175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/76263/46538Copyright (c) 2021 Motrivivênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessMarcelino, Luiza PizolatiBona, Bruna Carolini de2023-05-31T13:42:47Zoai:periodicos.ufsc.br:article/76263Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2023-05-31T13:42:47Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media Espejito, espejito en la pared, dime una cosa, ¿qué cuerpo es ese, que no es el mío? Producción científica sobre cuerpo femenino, Educación Física y Media Espelho, espelho meu, que corpo é esse, que não é o meu? Produção científica sobre corpo feminino, Educação Física e mídia |
title |
Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media |
spellingShingle |
Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media Marcelino, Luiza Pizolati |
title_short |
Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media |
title_full |
Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media |
title_fullStr |
Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media |
title_full_unstemmed |
Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media |
title_sort |
Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media |
author |
Marcelino, Luiza Pizolati |
author_facet |
Marcelino, Luiza Pizolati Bona, Bruna Carolini de |
author_role |
author |
author2 |
Bona, Bruna Carolini de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marcelino, Luiza Pizolati Bona, Bruna Carolini de |
description |
This article has as aim at analyzing Productions by the Grupo de Trabalho Temático Comunicação e Mídia do Congresso Brasileiro de Ciências do Esporte on the them representations about feminine body, media, and Physical Education. Thereunto, event proceedings from 2007 and 2017 were accessed. From the result, 9 articles are presented, and they were analyzed in this research from the following problematizations: What is the aim and the methodology? What is the theoretical assumption used by the authors? What is the author’s position on the feminine body representations and the position of Physical Education before these representations? The conclusion shows that a little Productions approach this theme. The importance of a larger number of researches is highlighted to enable the overcome of the current conception of representation of the feminine body and its involvement in the bachelor's degree in Physical Education. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-05-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/76263 10.5007/2175-8042.2021e76263 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/76263 |
identifier_str_mv |
10.5007/2175-8042.2021e76263 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/76263/46538 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Motrivivência info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Motrivivência |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motrivivência; v. 33 n. 64 (2021); 1-22 2175-8042 0103-4111 reponame:Motrivivência (Florianópolis) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
collection |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository.name.fl_str_mv |
Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
||giovani.pires@ufsc.br |
_version_ |
1799875254279995392 |