Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marcelino, Luiza Pizolati
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Bona, Bruna Carolini de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/76263
Resumo: This article has as aim at analyzing Productions by the Grupo de Trabalho Temático Comunicação e Mídia do Congresso Brasileiro de Ciências do Esporte on the them representations about feminine body, media, and Physical Education. Thereunto, event proceedings from 2007 and 2017 were accessed. From the result, 9 articles are presented, and they were analyzed in this research from the following problematizations: What is the aim and the methodology? What is the theoretical assumption used by the authors? What is the author’s position on the feminine body representations and the position of Physical Education before these representations? The conclusion shows that a little Productions approach this theme. The importance of a larger number of researches is highlighted to enable the overcome of the current conception of representation of the feminine body and its involvement in the bachelor's degree in Physical Education.  
id UFSC-2_519fb9f12d8ee44a226cf1fc37e8215a
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/76263
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and MediaEspejito, espejito en la pared, dime una cosa, ¿qué cuerpo es ese, que no es el mío? Producción científica sobre cuerpo femenino, Educación Física y MediaEspelho, espelho meu, que corpo é esse, que não é o meu? Produção científica sobre corpo feminino, Educação Física e mídiaThis article has as aim at analyzing Productions by the Grupo de Trabalho Temático Comunicação e Mídia do Congresso Brasileiro de Ciências do Esporte on the them representations about feminine body, media, and Physical Education. Thereunto, event proceedings from 2007 and 2017 were accessed. From the result, 9 articles are presented, and they were analyzed in this research from the following problematizations: What is the aim and the methodology? What is the theoretical assumption used by the authors? What is the author’s position on the feminine body representations and the position of Physical Education before these representations? The conclusion shows that a little Productions approach this theme. The importance of a larger number of researches is highlighted to enable the overcome of the current conception of representation of the feminine body and its involvement in the bachelor's degree in Physical Education.  Este artículo tiene el objetivo de analizar producciones del Grupo de Trabalho Temático Comunicação e Mídia do Congresso Brasileiro de Ciências do Esporte, sobre el tema representaciones del cuerpo femenino, media y Educación Física. Para ello, las actas de los eventos entre los años de 2007 y 2017 fueron accedidas. Del resultado se presentan 9 artículos que fueron analizados por esa investigación, desde las problematizaciones: ¿Cuál es el objetivo y la metodología utilizada? ¿Cuál es la posición teórica de los autores? ¿Cuál es la posición de los autores sobre las representaciones del cuerpo femenino y la posición de la Educación Física delante de esa representación? Se concluye que son pocas las producciones que enfocan ese tema. La importancia de un número más grande de investigaciones es indicada para que se pueda superar la actual concepción de representaciones del cuerpo femenino y de sus implicaciones para el campo del Bachillerato en Educación Física.  Este artigo tem por objetivo analisar produções do Grupo de Trabalho Temático Comunicação e Mídia do Congresso Brasileiro de Ciências do Esporte, sobre o tema representações do corpo feminino, mídia e Educação Física. Para isso foram acessados os anais de evento entre os anos de 2007 e 2017. A partir dos resultados, 9 artigos são apresentados, que foram analisados por essa pesquisa a partir das problematizações: Qual o objetivo e metodologia? Qual o posicionamento teórico dos autores? Qual o posicionamento dos autores sobre as representações de corpo feminino e a posição da Educação Física frente a essa representação? O texto conclui que são poucas as produções que abordam esse tema. A importância de um número maior de pesquisas é indicada para que possamos superar a atual concepção de representação do corpo feminino e de suas implicações para o campo do bacharelado em Educação Física.Universidade Federal de Santa Catarina2021-05-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/7626310.5007/2175-8042.2021e76263Motrivivência; v. 33 n. 64 (2021); 1-222175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/76263/46538Copyright (c) 2021 Motrivivênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessMarcelino, Luiza PizolatiBona, Bruna Carolini de2023-05-31T13:42:47Zoai:periodicos.ufsc.br:article/76263Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2023-05-31T13:42:47Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media
Espejito, espejito en la pared, dime una cosa, ¿qué cuerpo es ese, que no es el mío? Producción científica sobre cuerpo femenino, Educación Física y Media
Espelho, espelho meu, que corpo é esse, que não é o meu? Produção científica sobre corpo feminino, Educação Física e mídia
title Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media
spellingShingle Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media
Marcelino, Luiza Pizolati
title_short Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media
title_full Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media
title_fullStr Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media
title_full_unstemmed Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media
title_sort Mirror, mirror on the wall, what body is that, which is not mine? Scientific production on feminine body, Physical Education and Media
author Marcelino, Luiza Pizolati
author_facet Marcelino, Luiza Pizolati
Bona, Bruna Carolini de
author_role author
author2 Bona, Bruna Carolini de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Marcelino, Luiza Pizolati
Bona, Bruna Carolini de
description This article has as aim at analyzing Productions by the Grupo de Trabalho Temático Comunicação e Mídia do Congresso Brasileiro de Ciências do Esporte on the them representations about feminine body, media, and Physical Education. Thereunto, event proceedings from 2007 and 2017 were accessed. From the result, 9 articles are presented, and they were analyzed in this research from the following problematizations: What is the aim and the methodology? What is the theoretical assumption used by the authors? What is the author’s position on the feminine body representations and the position of Physical Education before these representations? The conclusion shows that a little Productions approach this theme. The importance of a larger number of researches is highlighted to enable the overcome of the current conception of representation of the feminine body and its involvement in the bachelor's degree in Physical Education.  
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-05-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/76263
10.5007/2175-8042.2021e76263
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/76263
identifier_str_mv 10.5007/2175-8042.2021e76263
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/76263/46538
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Motrivivência
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Motrivivência
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; v. 33 n. 64 (2021); 1-22
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1799875254279995392