OS PRINCIPAIS PROBLEMAS DA EDUCAÇÃO FÍSICA E SUAS RELAÇÕES COM A REALIDADE NA/DA EDUCAÇÃO INFANTIL
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Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/11248 |
Resumo: | In this chapter, we make a discuss about the difficulties faced by physical education teachers that work with Children Education in the network education of Florianópolis. Some of these difficulties are related to public policy issues that are submitted. However, the central axis of debate concerns about the relationship between Physical Education teachers and teachers who work daily with children in the classroom. Relationships that can often set up as a hierarchy between the professionals in the Children Education Institutions, which reflects a distancing and lack of partnership/complicity which would develop a work that includes the children in his/her entirety, needs and specificities. |
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OS PRINCIPAIS PROBLEMAS DA EDUCAÇÃO FÍSICA E SUAS RELAÇÕES COM A REALIDADE NA/DA EDUCAÇÃO INFANTILIn this chapter, we make a discuss about the difficulties faced by physical education teachers that work with Children Education in the network education of Florianópolis. Some of these difficulties are related to public policy issues that are submitted. However, the central axis of debate concerns about the relationship between Physical Education teachers and teachers who work daily with children in the classroom. Relationships that can often set up as a hierarchy between the professionals in the Children Education Institutions, which reflects a distancing and lack of partnership/complicity which would develop a work that includes the children in his/her entirety, needs and specificities.Neste capítulo, faremos uma discussão a respeito de algumas dificuldades enfrentadas pelos professores de Educação Física que atuam na Educação Infantil da Rede Municipal de Ensino de Florianópolis. Algumas destas dificuldades apontadas relacionam-se às questões de política pública a que estão submetidos. Porém, o eixo central da discussão refere-se às relações entre os profissionais de Educação Física e os docentes que atuam em sala diariamente com as crianças. Relações que muitas vezes podem configurar-se como uma hierarquização entre os profissionais nas unidades de Educação Infantil, que reflete num distanciamento e falta de parceria/cumplicidade para que se possa desenvolver um trabalho que contemple criança em sua totalidade, necessidades e especificidades.Universidade Federal de Santa Catarina2009-08-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/1124810.5007/%xMotrivivência; n. 29 (2007): Educação Física na Educação Infantil da Rede Municipal de Florianópolis: problematizando limites e possibilidades; 87-1022175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/11248/10742Farias, Denize CostaGoulart, Michelle CristinaAmorim, Santa Helenainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-20T13:24:50Zoai:periodicos.ufsc.br:article/11248Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2016-10-20T13:24:50Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
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