About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2020e61981 |
Resumo: | This paper aims to describe / analyze the process of producing an event as a context for the production of alternatives for the training / learning of teaching among peers. The text is divided into three parts: initially, it presents the collective of teachers who organized the event and describes the learning processes in that context; the second part points out the reflections and actions that preceded the materialization of the event; finally, return to the event properly, in order to highlight the opening table as a flagship scene for the theme of teacher training (and knowledge). |
id |
UFSC-2_7515dc3e7c23a5f984bc7f2a722e6902 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/61981 |
network_acronym_str |
UFSC-2 |
network_name_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository_id_str |
|
spelling |
About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical EducationSobre el proceso colectivo de producción del I Pensando a Educação Física Escolar: un evento producido para y por profesores de Educación FísicaSobre o processo coletivo de produção do I Pensando a Educação Física Escolar: um evento produzido para e por professores de Educação FísicaThis paper aims to describe / analyze the process of producing an event as a context for the production of alternatives for the training / learning of teaching among peers. The text is divided into three parts: initially, it presents the collective of teachers who organized the event and describes the learning processes in that context; the second part points out the reflections and actions that preceded the materialization of the event; finally, return to the event properly, in order to highlight the opening table as a flagship scene for the theme of teacher training (and knowledge).Este artículo tiene como objetivo describir / analizar el proceso de producción de un evento como contexto de producción de alternativas para la formación / aprendizaje de la docencia entre pares. El texto está dividido en tres partes: inicialmente, presenta el colectivo de profesores que organizó el evento y describe los procesos de aprendizaje en ese contexto; en la secuencia, apunta las reflexiones y acciones que precedieron a la materialización del evento; por fin, volver al evento, propiamente dicho, para dar destaque a la mesa de apertura como escena emblemática para tematización de la formación (y conocimientos) de profesores.Esse artigo tem como objetivo descrever/analisar o processo de produção de um evento como contexto de produção de alternativas para a formação/aprendizagem da docência entre pares. O texto está divido em três partes: inicialmente, apresenta o coletivo de professores que organizou o evento e descreve os processos de aprendizagem nesse contexto; na sequência, aponta as reflexões e ações que antecederam a materialização do evento; por fim, se volta ao evento, propriamente dito, para dar destaque à mesa de abertura como cena emblemática para tematização da formação (e conhecimentos) de professores.Universidade Federal de Santa Catarina2020-04-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2020e6198110.5007/2175-8042.2020e61981Motrivivência; v. 32 n. 61 (2020); 01-162175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2020e61981/42995Copyright (c) 2020 Motrivivênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessFaria, Eliene LopesNicácio, Luiz Gustavo2020-07-20T13:32:12Zoai:periodicos.ufsc.br:article/61981Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2020-07-20T13:32:12Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education Sobre el proceso colectivo de producción del I Pensando a Educação Física Escolar: un evento producido para y por profesores de Educación Física Sobre o processo coletivo de produção do I Pensando a Educação Física Escolar: um evento produzido para e por professores de Educação Física |
title |
About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education |
spellingShingle |
About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education Faria, Eliene Lopes |
title_short |
About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education |
title_full |
About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education |
title_fullStr |
About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education |
title_full_unstemmed |
About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education |
title_sort |
About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education |
author |
Faria, Eliene Lopes |
author_facet |
Faria, Eliene Lopes Nicácio, Luiz Gustavo |
author_role |
author |
author2 |
Nicácio, Luiz Gustavo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Faria, Eliene Lopes Nicácio, Luiz Gustavo |
description |
This paper aims to describe / analyze the process of producing an event as a context for the production of alternatives for the training / learning of teaching among peers. The text is divided into three parts: initially, it presents the collective of teachers who organized the event and describes the learning processes in that context; the second part points out the reflections and actions that preceded the materialization of the event; finally, return to the event properly, in order to highlight the opening table as a flagship scene for the theme of teacher training (and knowledge). |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-04-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2020e61981 10.5007/2175-8042.2020e61981 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2020e61981 |
identifier_str_mv |
10.5007/2175-8042.2020e61981 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2020e61981/42995 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Motrivivência info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Motrivivência |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motrivivência; v. 32 n. 61 (2020); 01-16 2175-8042 0103-4111 reponame:Motrivivência (Florianópolis) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
collection |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository.name.fl_str_mv |
Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
||giovani.pires@ufsc.br |
_version_ |
1789434864393519104 |