About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Faria, Eliene Lopes
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Nicácio, Luiz Gustavo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2020e61981
Resumo: This paper aims to describe / analyze the process of producing an event as a context for the production of alternatives for the training / learning of teaching among peers. The text is divided into three parts: initially, it presents the collective of teachers who organized the event and describes the learning processes in that context; the second part points out the reflections and actions that preceded the materialization of the event; finally, return to the event properly, in order to highlight the opening table as a flagship scene for the theme of teacher training (and knowledge).
id UFSC-2_7515dc3e7c23a5f984bc7f2a722e6902
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/61981
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical EducationSobre el proceso colectivo de producción del I Pensando a Educação Física Escolar: un evento producido para y por profesores de Educación FísicaSobre o processo coletivo de produção do I Pensando a Educação Física Escolar: um evento produzido para e por professores de Educação FísicaThis paper aims to describe / analyze the process of producing an event as a context for the production of alternatives for the training / learning of teaching among peers. The text is divided into three parts: initially, it presents the collective of teachers who organized the event and describes the learning processes in that context; the second part points out the reflections and actions that preceded the materialization of the event; finally, return to the event properly, in order to highlight the opening table as a flagship scene for the theme of teacher training (and knowledge).Este artículo tiene como objetivo describir / analizar el proceso de producción de un evento como contexto de producción de alternativas para la formación / aprendizaje de la docencia entre pares. El texto está dividido en tres partes: inicialmente, presenta el colectivo de profesores que organizó el evento y describe los procesos de aprendizaje en ese contexto; en la secuencia, apunta las reflexiones y acciones que precedieron a la materialización del evento; por fin, volver al evento, propiamente dicho, para dar destaque a la mesa de apertura como escena emblemática para tematización de la formación (y conocimientos) de profesores.Esse artigo tem como objetivo descrever/analisar o processo de produção de um evento como contexto de produção de alternativas para a formação/aprendizagem da docência entre pares. O texto está divido em três partes: inicialmente, apresenta o coletivo de professores que organizou o evento e descreve os processos de aprendizagem nesse contexto; na sequência, aponta as reflexões e ações que antecederam a materialização do evento; por fim, se volta ao evento, propriamente dito, para dar destaque à mesa de abertura como cena emblemática para tematização da formação (e conhecimentos) de professores.Universidade Federal de Santa Catarina2020-04-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2020e6198110.5007/2175-8042.2020e61981Motrivivência; v. 32 n. 61 (2020); 01-162175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2020e61981/42995Copyright (c) 2020 Motrivivênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessFaria, Eliene LopesNicácio, Luiz Gustavo2020-07-20T13:32:12Zoai:periodicos.ufsc.br:article/61981Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2020-07-20T13:32:12Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education
Sobre el proceso colectivo de producción del I Pensando a Educação Física Escolar: un evento producido para y por profesores de Educación Física
Sobre o processo coletivo de produção do I Pensando a Educação Física Escolar: um evento produzido para e por professores de Educação Física
title About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education
spellingShingle About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education
Faria, Eliene Lopes
title_short About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education
title_full About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education
title_fullStr About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education
title_full_unstemmed About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education
title_sort About the collective production process of I Pensando a Educação Física Escolar: an event produced for and by teachers of Physical Education
author Faria, Eliene Lopes
author_facet Faria, Eliene Lopes
Nicácio, Luiz Gustavo
author_role author
author2 Nicácio, Luiz Gustavo
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Faria, Eliene Lopes
Nicácio, Luiz Gustavo
description This paper aims to describe / analyze the process of producing an event as a context for the production of alternatives for the training / learning of teaching among peers. The text is divided into three parts: initially, it presents the collective of teachers who organized the event and describes the learning processes in that context; the second part points out the reflections and actions that preceded the materialization of the event; finally, return to the event properly, in order to highlight the opening table as a flagship scene for the theme of teacher training (and knowledge).
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-04-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2020e61981
10.5007/2175-8042.2020e61981
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2020e61981
identifier_str_mv 10.5007/2175-8042.2020e61981
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2020e61981/42995
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Motrivivência
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Motrivivência
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; v. 32 n. 61 (2020); 01-16
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1789434864393519104