EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Trentin, Daiane Toigo
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/7654
Resumo: This article aims to understand the implications of the experiences of movement of scholars of Physical Education in their experiences of the curriculum of the course. To answer the question of research proposal, it was used a semi-structured interview, seeking to know the experiences of the movement since childhood and studied in its various spaces. Four academic students of physical education were interviewed in a private university in Caxias do Sul. Among the implications found, the main implication of the experiences of moving experiences in the curriculum of these scholars has been in design today that they have about body and movement. This study enabled the understanding that, through the experiences of movement, throughout its history, the scholars will build conceptions of human movement and Physical Education, and that these concepts are involved in different ways in their experiences in the curriculum of the course of Physical Education. Keywords: Physical education; education of the teacher; conceptions of movement
id UFSC-2_81f1cd4973d5f80019154d64de7d8635
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/7654
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveisThis article aims to understand the implications of the experiences of movement of scholars of Physical Education in their experiences of the curriculum of the course. To answer the question of research proposal, it was used a semi-structured interview, seeking to know the experiences of the movement since childhood and studied in its various spaces. Four academic students of physical education were interviewed in a private university in Caxias do Sul. Among the implications found, the main implication of the experiences of moving experiences in the curriculum of these scholars has been in design today that they have about body and movement. This study enabled the understanding that, through the experiences of movement, throughout its history, the scholars will build conceptions of human movement and Physical Education, and that these concepts are involved in different ways in their experiences in the curriculum of the course of Physical Education. Keywords: Physical education; education of the teacher; conceptions of movementO presente artigo tem por objetivo compreender as implicações das experiências de movimento de acadêmicos de Educação Física nas suas vivências do currículo do curso. Para responder a questão de pesquisa proposta, utilizou-se entrevista semi-estruturada, buscando conhecer as experiências de movimento dos investigados desde a infância e em seus diversos espaços. Foram entrevistados 4 acadêmicos do curso de educação física de uma universidade particular de Caxias do Sul. Dentre as implicações encontradas, a principal implicação das experiências de movimento nas vivências do currículo destes acadêmicos foi na concepção que hoje eles possuem de corpo e movimento. Este estudo possibilitou a compreensão de que, através das experiências de movimento, ao longo de sua história, os acadêmicos vão construindo concepções acerca do movimento humano e da Educação Física, e que essas concepções estão implicadas de diferentes formas em suas vivências do currículo do curso de Educação Física.Universidade Federal de Santa Catarina2007-04-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/765410.5007/%xMotrivivência; n. 28 (2007): Conhecimento e prática na Educação Física escolar; 139-1532175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/7654/9493Trentin, Daiane Toigoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-19T15:10:46Zoai:periodicos.ufsc.br:article/7654Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2016-10-19T15:10:46Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis
title EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis
spellingShingle EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis
Trentin, Daiane Toigo
title_short EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis
title_full EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis
title_fullStr EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis
title_full_unstemmed EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis
title_sort EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis
author Trentin, Daiane Toigo
author_facet Trentin, Daiane Toigo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Trentin, Daiane Toigo
description This article aims to understand the implications of the experiences of movement of scholars of Physical Education in their experiences of the curriculum of the course. To answer the question of research proposal, it was used a semi-structured interview, seeking to know the experiences of the movement since childhood and studied in its various spaces. Four academic students of physical education were interviewed in a private university in Caxias do Sul. Among the implications found, the main implication of the experiences of moving experiences in the curriculum of these scholars has been in design today that they have about body and movement. This study enabled the understanding that, through the experiences of movement, throughout its history, the scholars will build conceptions of human movement and Physical Education, and that these concepts are involved in different ways in their experiences in the curriculum of the course of Physical Education. Keywords: Physical education; education of the teacher; conceptions of movement
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-04-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/7654
10.5007/%x
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/7654
identifier_str_mv 10.5007/%x
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/7654/9493
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; n. 28 (2007): Conhecimento e prática na Educação Física escolar; 139-153
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1789434853437997056