EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/7654 |
Resumo: | This article aims to understand the implications of the experiences of movement of scholars of Physical Education in their experiences of the curriculum of the course. To answer the question of research proposal, it was used a semi-structured interview, seeking to know the experiences of the movement since childhood and studied in its various spaces. Four academic students of physical education were interviewed in a private university in Caxias do Sul. Among the implications found, the main implication of the experiences of moving experiences in the curriculum of these scholars has been in design today that they have about body and movement. This study enabled the understanding that, through the experiences of movement, throughout its history, the scholars will build conceptions of human movement and Physical Education, and that these concepts are involved in different ways in their experiences in the curriculum of the course of Physical Education. Keywords: Physical education; education of the teacher; conceptions of movement |
id |
UFSC-2_81f1cd4973d5f80019154d64de7d8635 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/7654 |
network_acronym_str |
UFSC-2 |
network_name_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository_id_str |
|
spelling |
EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveisThis article aims to understand the implications of the experiences of movement of scholars of Physical Education in their experiences of the curriculum of the course. To answer the question of research proposal, it was used a semi-structured interview, seeking to know the experiences of the movement since childhood and studied in its various spaces. Four academic students of physical education were interviewed in a private university in Caxias do Sul. Among the implications found, the main implication of the experiences of moving experiences in the curriculum of these scholars has been in design today that they have about body and movement. This study enabled the understanding that, through the experiences of movement, throughout its history, the scholars will build conceptions of human movement and Physical Education, and that these concepts are involved in different ways in their experiences in the curriculum of the course of Physical Education. Keywords: Physical education; education of the teacher; conceptions of movementO presente artigo tem por objetivo compreender as implicações das experiências de movimento de acadêmicos de Educação Física nas suas vivências do currículo do curso. Para responder a questão de pesquisa proposta, utilizou-se entrevista semi-estruturada, buscando conhecer as experiências de movimento dos investigados desde a infância e em seus diversos espaços. Foram entrevistados 4 acadêmicos do curso de educação física de uma universidade particular de Caxias do Sul. Dentre as implicações encontradas, a principal implicação das experiências de movimento nas vivências do currículo destes acadêmicos foi na concepção que hoje eles possuem de corpo e movimento. Este estudo possibilitou a compreensão de que, através das experiências de movimento, ao longo de sua história, os acadêmicos vão construindo concepções acerca do movimento humano e da Educação Física, e que essas concepções estão implicadas de diferentes formas em suas vivências do currículo do curso de Educação Física.Universidade Federal de Santa Catarina2007-04-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/765410.5007/%xMotrivivência; n. 28 (2007): Conhecimento e prática na Educação Física escolar; 139-1532175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/7654/9493Trentin, Daiane Toigoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-19T15:10:46Zoai:periodicos.ufsc.br:article/7654Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2016-10-19T15:10:46Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis |
title |
EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis |
spellingShingle |
EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis Trentin, Daiane Toigo |
title_short |
EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis |
title_full |
EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis |
title_fullStr |
EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis |
title_full_unstemmed |
EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis |
title_sort |
EXPERIÊNCIAS DE MOVIMENTO E CONCEPÇÕES DE EDUCAÇÃO FÍSICA: algumas implicações possíveis |
author |
Trentin, Daiane Toigo |
author_facet |
Trentin, Daiane Toigo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Trentin, Daiane Toigo |
description |
This article aims to understand the implications of the experiences of movement of scholars of Physical Education in their experiences of the curriculum of the course. To answer the question of research proposal, it was used a semi-structured interview, seeking to know the experiences of the movement since childhood and studied in its various spaces. Four academic students of physical education were interviewed in a private university in Caxias do Sul. Among the implications found, the main implication of the experiences of moving experiences in the curriculum of these scholars has been in design today that they have about body and movement. This study enabled the understanding that, through the experiences of movement, throughout its history, the scholars will build conceptions of human movement and Physical Education, and that these concepts are involved in different ways in their experiences in the curriculum of the course of Physical Education. Keywords: Physical education; education of the teacher; conceptions of movement |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-04-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/7654 10.5007/%x |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/7654 |
identifier_str_mv |
10.5007/%x |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/7654/9493 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motrivivência; n. 28 (2007): Conhecimento e prática na Educação Física escolar; 139-153 2175-8042 0103-4111 reponame:Motrivivência (Florianópolis) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
collection |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository.name.fl_str_mv |
Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
||giovani.pires@ufsc.br |
_version_ |
1789434853437997056 |