A dialogue on the body cultura and dimensions of content within a web of relationship
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2013v25n41p281 |
Resumo: | This article aims to look for a reflection on the relationship of body culture and its application in Physical Education within the dimensions of content and the pillars of education in teaching-learning and pedagogical practice. Questioning if the physical education teacher, dealing the contents of body culture could have immediate knowledge to develop the capabilities of students in a way they find meaning in what they do? Thus, there is the importance of understanding the elements of the educational process and also its objectives and content as a true educational web. |
id |
UFSC-2_90a46972717c6c0e5efa7ca021316fca |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/29994 |
network_acronym_str |
UFSC-2 |
network_name_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository_id_str |
|
spelling |
A dialogue on the body cultura and dimensions of content within a web of relationshipUn diálogo sobre la cultura corporal y las dimensiones de los contenidos dentro de una trama de relacionesUm diálogo sobre a cultura corporal e as dimensões dos conteúdos dentro de uma teia de relaçõesThis article aims to look for a reflection on the relationship of body culture and its application in Physical Education within the dimensions of content and the pillars of education in teaching-learning and pedagogical practice. Questioning if the physical education teacher, dealing the contents of body culture could have immediate knowledge to develop the capabilities of students in a way they find meaning in what they do? Thus, there is the importance of understanding the elements of the educational process and also its objectives and content as a true educational web. Este artículo tiene como objetivo recoger una reflexión sobre la relación de la cultura corporal y su aplicación en la Educación Física escolar, con las dimensiones del contenido y los pilares de la educación en el proceso de enseñanza-aprendizaje y en la práctica pedagógica. Cuestiona si ¿el profesor de Educación Física al lidiar con los contenidos de la cultura corporal tendría el conocimiento inmediato para desarrollar las capacidades en los educandos de una manera que encuentren sentido en lo que hacen? Se verifica la importancia de comprender los elementos del proceso educativo y también sus objetivos y contenidos como una verdadera tela educativa. Este artigo tem como objetivo buscar uma reflexão sobre a relação da cultura corporal e sua aplicação na Educação Física Escolar com as dimensões do conteúdo e os pilares da educação no processo de ensino-aprendizagem e na prática pedagógica. Questiona se o professor de Educação Física ao lidar com os conteúdos da cultura corporal teria o conhecimento imediato para desenvolver as capacidades nos educandos de uma maneira que encontrem sentido no que fazem? Verifica-se a importância de compreender os elementos do processo educacional e também seus objetivos e conteúdos como uma verdadeira teia educacional.Palavras-chave: Cultura corporal; Dimensão dos conteúdos; Processo ensino-aprendizagem; Prática pedagógica Universidade Federal de Santa Catarina2013-11-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2013v25n41p28110.5007/2175-8042.2013v25n41p281Motrivivência; n. 41 (2013): Manifestações populares, Cidadania e Megaeventos esportivos; 281-2892175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2013v25n41p281/25825Magalhães Barbosa, Raquel Firminoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-21T14:19:58Zoai:periodicos.ufsc.br:article/29994Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2022-11-21T14:19:58Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A dialogue on the body cultura and dimensions of content within a web of relationship Un diálogo sobre la cultura corporal y las dimensiones de los contenidos dentro de una trama de relaciones Um diálogo sobre a cultura corporal e as dimensões dos conteúdos dentro de uma teia de relações |
title |
A dialogue on the body cultura and dimensions of content within a web of relationship |
spellingShingle |
A dialogue on the body cultura and dimensions of content within a web of relationship Magalhães Barbosa, Raquel Firmino |
title_short |
A dialogue on the body cultura and dimensions of content within a web of relationship |
title_full |
A dialogue on the body cultura and dimensions of content within a web of relationship |
title_fullStr |
A dialogue on the body cultura and dimensions of content within a web of relationship |
title_full_unstemmed |
A dialogue on the body cultura and dimensions of content within a web of relationship |
title_sort |
A dialogue on the body cultura and dimensions of content within a web of relationship |
author |
Magalhães Barbosa, Raquel Firmino |
author_facet |
Magalhães Barbosa, Raquel Firmino |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Magalhães Barbosa, Raquel Firmino |
description |
This article aims to look for a reflection on the relationship of body culture and its application in Physical Education within the dimensions of content and the pillars of education in teaching-learning and pedagogical practice. Questioning if the physical education teacher, dealing the contents of body culture could have immediate knowledge to develop the capabilities of students in a way they find meaning in what they do? Thus, there is the importance of understanding the elements of the educational process and also its objectives and content as a true educational web. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-11-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2013v25n41p281 10.5007/2175-8042.2013v25n41p281 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2013v25n41p281 |
identifier_str_mv |
10.5007/2175-8042.2013v25n41p281 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2013v25n41p281/25825 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motrivivência; n. 41 (2013): Manifestações populares, Cidadania e Megaeventos esportivos; 281-289 2175-8042 0103-4111 reponame:Motrivivência (Florianópolis) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
collection |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository.name.fl_str_mv |
Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
||giovani.pires@ufsc.br |
_version_ |
1789434857316679680 |