Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Do Nascimento, Daniel Monteiro
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Da Silva, Eduardo Gomes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista GEMInIS
Texto Completo: https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/90
Resumo: This paper builds a brief overview of the narrative construction in audiovisual products since the advent and popularization of digital technologies to the consolidation of hypermedia. The main trends are: a) transcinemas, b) complex narratives, c) transmedia storytelling, d) computer games, and e) cyberfilms. Finally, we emphasize that the lack of regulatory and market interests of media companies in relation to the deployment of interactive digital TV in Brazil, prevents the development of audiovisual products for interactive TV, and consequently new aesthetic experiences to the public.
id UFSCAR-2_35c7992981881b5a9b39968c8c39ffe6
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/90
network_acronym_str UFSCAR-2
network_name_str Revista GEMInIS
repository_id_str
spelling Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital televisionUniversos Fílmicos Dinâmicos: estratégias narrativas para novas mídias e televisão digital interativaaudiovisualhipermídiamídias digitaisnarratividadeTV digital interativa.audiovisualhypermedianarrativenew mediainteractive TVThis paper builds a brief overview of the narrative construction in audiovisual products since the advent and popularization of digital technologies to the consolidation of hypermedia. The main trends are: a) transcinemas, b) complex narratives, c) transmedia storytelling, d) computer games, and e) cyberfilms. Finally, we emphasize that the lack of regulatory and market interests of media companies in relation to the deployment of interactive digital TV in Brazil, prevents the development of audiovisual products for interactive TV, and consequently new aesthetic experiences to the public.O presente trabalho tece um breve panorama da construção da narratividade em produtos audiovisuais desde o surgimento e popularização das tecnologias digitais de captação de som e imagem até a consolidação da hipermí-dia. As principais tendências encontradas foram: a) os transcinemas; b) as narrativas complexas; c) as narrativas transmidiáticas; d) os games e; e) os ciberfilmes. Por fim, destacamos que a falta de regulamentação e de inte-resse mercadológico das empresas de comunicação em relação à implantação da TV digital interativa no Brasil impossibilita o desenvolvimento de produtos audiovisuais interativos para a TV e, consequentemente, de novas experiências estéticas para o público.UFSCar2011-12-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/90Revista GEMInIS; v. 2 n. 2 (2011): Transmídia: estratégias e processos de construção de mundos; 215-237Revista GEMInIS; Vol. 2 No. 2 (2011): Transmídia: estratégias e processos de construção de mundos; 215-237Revista GEMInIS; Vol. 2 Núm. 2 (2011): Transmídia: estratégias e processos de construção de mundos; 215-2372179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/90/pdfDo Nascimento, Daniel MonteiroDa Silva, Eduardo Gomesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-08-10T20:12:21Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/90Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:12:21Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false
dc.title.none.fl_str_mv Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television
Universos Fílmicos Dinâmicos: estratégias narrativas para novas mídias e televisão digital interativa
title Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television
spellingShingle Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television
Do Nascimento, Daniel Monteiro
audiovisual
hipermídia
mídias digitais
narratividade
TV digital interativa.
audiovisual
hypermedia
narrative
new media
interactive TV
title_short Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television
title_full Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television
title_fullStr Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television
title_full_unstemmed Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television
title_sort Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television
author Do Nascimento, Daniel Monteiro
author_facet Do Nascimento, Daniel Monteiro
Da Silva, Eduardo Gomes
author_role author
author2 Da Silva, Eduardo Gomes
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Do Nascimento, Daniel Monteiro
Da Silva, Eduardo Gomes
dc.subject.por.fl_str_mv audiovisual
hipermídia
mídias digitais
narratividade
TV digital interativa.
audiovisual
hypermedia
narrative
new media
interactive TV
topic audiovisual
hipermídia
mídias digitais
narratividade
TV digital interativa.
audiovisual
hypermedia
narrative
new media
interactive TV
description This paper builds a brief overview of the narrative construction in audiovisual products since the advent and popularization of digital technologies to the consolidation of hypermedia. The main trends are: a) transcinemas, b) complex narratives, c) transmedia storytelling, d) computer games, and e) cyberfilms. Finally, we emphasize that the lack of regulatory and market interests of media companies in relation to the deployment of interactive digital TV in Brazil, prevents the development of audiovisual products for interactive TV, and consequently new aesthetic experiences to the public.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-12-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/90
url https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/90
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/90/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UFSCar
publisher.none.fl_str_mv UFSCar
dc.source.none.fl_str_mv Revista GEMInIS; v. 2 n. 2 (2011): Transmídia: estratégias e processos de construção de mundos; 215-237
Revista GEMInIS; Vol. 2 No. 2 (2011): Transmídia: estratégias e processos de construção de mundos; 215-237
Revista GEMInIS; Vol. 2 Núm. 2 (2011): Transmídia: estratégias e processos de construção de mundos; 215-237
2179-1465
reponame:Revista GEMInIS
instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron:UFSCAR
instname_str Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron_str UFSCAR
institution UFSCAR
reponame_str Revista GEMInIS
collection Revista GEMInIS
repository.name.fl_str_mv Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
repository.mail.fl_str_mv ||revista.geminisufscar@gmail.com
_version_ 1789434637154516992