¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
DOI: | 10.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p276-297 |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/532 |
Resumo: | Analysis of Netflix's disseminating practices to audiences in Latin America using a methodology that combines televisuality analysis with a hermeneutical approach of the narrative in order to examine the strategies of communicability that underpin an Orange is The New Black (OITNB) promotional video. The analysis shows an effort to resume the audience through the use of nostalgia, considering a viewer capable of recognizing melodrama as mediation. We conclude that Netflix assumes Latin America as a symbolic territory that forms a consumption zone for which it undertakes unique strategies. |
id |
UFSCAR-2_680a1bc48afdda9f93b8f4334ddd4413 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/532 |
network_acronym_str |
UFSCAR-2 |
network_name_str |
Revista GEMInIS |
spelling |
¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA¡CUIDADO MARGINALES! ESTRATÉGIAS DE DIVULGAÇÃO DE ORIGINAIS NETFLIX PARA AMÉRICA LATINA: COMUNICABILIDADE E ZONAS DE CONSUMO NA ERA DA TV TRANSNACIONALNetflix LatinoaméricaTelevisão por internetEstratégias de ComunicabilidadeNostalgiaNetflix LatinoaméricaInternet televisionStrategies of communicabilityNostalgiaAnalysis of Netflix's disseminating practices to audiences in Latin America using a methodology that combines televisuality analysis with a hermeneutical approach of the narrative in order to examine the strategies of communicability that underpin an Orange is The New Black (OITNB) promotional video. The analysis shows an effort to resume the audience through the use of nostalgia, considering a viewer capable of recognizing melodrama as mediation. We conclude that Netflix assumes Latin America as a symbolic territory that forms a consumption zone for which it undertakes unique strategies.Análise das práticas de divulgação de Netflix junto a audiências da América Latina a partir de uma metodologia que combina análise da televisualidade com uma abordagem hermenêutica da narrativa para examinar as estratégias de comunicabilidade que sustentam um vídeo promocional da série Orange is The New Black (OITNB). A análise dá a ver um esforço de retomada da audiência por meio do recurso da nostalgia, tendo em vista um espectador capaz de reconhecer o melodrama como mediação. Concluímos que Netflix assume América Latina como um território simbólico que conforma uma zona de consumo para a qual empreende estratégias singulares.UFSCar2021-11-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/53210.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p276-297Revista GEMInIS; v. 12 n. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 276-297Revista GEMInIS; Vol. 12 No. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 276-297Revista GEMInIS; Vol. 12 Núm. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 276-2972179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/532/433Copyright (c) 2021 Simone Maria Rocha, Marcos Vinícius Meigre, Livia Maia Caldeira Arantesinfo:eu-repo/semantics/openAccessRocha, Simone MariaArantes, Livia Maia CaldeiraSilva, Marcos Vinícius Meigre e2021-11-12T01:55:28Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/532Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2021-11-12T01:55:28Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA ¡CUIDADO MARGINALES! ESTRATÉGIAS DE DIVULGAÇÃO DE ORIGINAIS NETFLIX PARA AMÉRICA LATINA: COMUNICABILIDADE E ZONAS DE CONSUMO NA ERA DA TV TRANSNACIONAL |
title |
¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA |
spellingShingle |
¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA ¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA Rocha, Simone Maria Netflix Latinoamérica Televisão por internet Estratégias de Comunicabilidade Nostalgia Netflix Latinoamérica Internet television Strategies of communicability Nostalgia Rocha, Simone Maria Netflix Latinoamérica Televisão por internet Estratégias de Comunicabilidade Nostalgia Netflix Latinoamérica Internet television Strategies of communicability Nostalgia |
title_short |
¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA |
title_full |
¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA |
title_fullStr |
¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA ¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA |
title_full_unstemmed |
¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA ¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA |
title_sort |
¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA |
author |
Rocha, Simone Maria |
author_facet |
Rocha, Simone Maria Rocha, Simone Maria Arantes, Livia Maia Caldeira Silva, Marcos Vinícius Meigre e Arantes, Livia Maia Caldeira Silva, Marcos Vinícius Meigre e |
author_role |
author |
author2 |
Arantes, Livia Maia Caldeira Silva, Marcos Vinícius Meigre e |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rocha, Simone Maria Arantes, Livia Maia Caldeira Silva, Marcos Vinícius Meigre e |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Netflix Latinoamérica Televisão por internet Estratégias de Comunicabilidade Nostalgia Netflix Latinoamérica Internet television Strategies of communicability Nostalgia |
topic |
Netflix Latinoamérica Televisão por internet Estratégias de Comunicabilidade Nostalgia Netflix Latinoamérica Internet television Strategies of communicability Nostalgia |
description |
Analysis of Netflix's disseminating practices to audiences in Latin America using a methodology that combines televisuality analysis with a hermeneutical approach of the narrative in order to examine the strategies of communicability that underpin an Orange is The New Black (OITNB) promotional video. The analysis shows an effort to resume the audience through the use of nostalgia, considering a viewer capable of recognizing melodrama as mediation. We conclude that Netflix assumes Latin America as a symbolic territory that forms a consumption zone for which it undertakes unique strategies. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-11-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/532 10.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p276-297 |
url |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/532 |
identifier_str_mv |
10.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p276-297 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/532/433 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Simone Maria Rocha, Marcos Vinícius Meigre, Livia Maia Caldeira Arantes info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Simone Maria Rocha, Marcos Vinícius Meigre, Livia Maia Caldeira Arantes |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista GEMInIS; v. 12 n. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 276-297 Revista GEMInIS; Vol. 12 No. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 276-297 Revista GEMInIS; Vol. 12 Núm. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 276-297 2179-1465 reponame:Revista GEMInIS instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) instacron:UFSCAR |
instname_str |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
instacron_str |
UFSCAR |
institution |
UFSCAR |
reponame_str |
Revista GEMInIS |
collection |
Revista GEMInIS |
repository.name.fl_str_mv |
Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revista.geminisufscar@gmail.com |
_version_ |
1822181387096031232 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p276-297 |