DIGITAL CONVERGENCE IN TELEJORNALISM:: ANALYSIS OF THE JORNAL NACIONAL ON TWITTER

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Alves, Marcelli
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Bueno, Thaísa, Santos, Danielle Carolina dos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista GEMInIS
Texto Completo: https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/587
Resumo: This paper analyzes how Jornal Nacional uses Twitter to promote its television content. The program's Twitter profile was verified during 51 days of 2019, totaling 685 tweets. The analyzed content refers to interactive publications directed to Internet users on social networks and the content transported from television. The research is based on the Content Analysis (CA) methodology. The results show that the presence of Jornal Nacional on Twitter is an effect of the audience migration and that the participation of television news on social networks strengthens its presence on different screens.
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spelling DIGITAL CONVERGENCE IN TELEJORNALISM:: ANALYSIS OF THE JORNAL NACIONAL ON TWITTERCONVERGÊNCIA DIGITAL NO TELEJORNALISMO:: ANÁLISE DO JORNAL NACIONAL NO TWITTERConvergênciaTwitterJornal NacionalConvergenceTwitterJornal NacionalThis paper analyzes how Jornal Nacional uses Twitter to promote its television content. The program's Twitter profile was verified during 51 days of 2019, totaling 685 tweets. The analyzed content refers to interactive publications directed to Internet users on social networks and the content transported from television. The research is based on the Content Analysis (CA) methodology. The results show that the presence of Jornal Nacional on Twitter is an effect of the audience migration and that the participation of television news on social networks strengthens its presence on different screens.Este trabajo analiza cómo Jornal Nacional utiliza Twitter para promocionar su contenido televisivo. El perfil de Twitter del programa fue verificado durante 51 días de 2019, totalizando 685 tweets. El contenido analizado se refiere a las publicaciones interactivas dirigidas a los usuarios de Internet en las redes sociales y el contenido transportado desde la televisión. La investigación se basa en la metodología de Análisis de contenido (CA). Los resultados muestran que la presencia de Jornal Nacional en Twitter es un efecto de la migración de audiencia y que la participación de informativos televisivos en redes sociales fortalece su presencia en distintas pantallas.Este trabalho analisa como o Jornal Nacional utiliza o Twitter para promover seu conteúdo televisivo. Verificou-se o perfil no Twitter do programa durante 51 dias de 2019, totalizando 685 tweets. O conteúdo analisado se refere às publicações interativas direcionadas para os internautas nas redes sociais e aos conteúdos transportados da televisão. A pesquisa é baseada na metodologia da Análise de Conteúdo (AC). Os resultados apontam que a presença do Jornal Nacional no Twitter é um efeito da migração de audiência e que a participação do telejornal nas redes sociais fortalece a sua presença em telas diversas.UFSCar2022-02-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/58710.53450/2179-1465.RG.2021v12i3p169-201Revista GEMInIS; v. 12 n. 3 (2021): Acessibilidade audiovisual: práticas de tradução e linguagem - Parte 1; 169-201Revista GEMInIS; Vol. 12 No. 3 (2021): Audiovisual accessibility: translation and language practices - Part 1; 169-201Revista GEMInIS; Vol. 12 Núm. 3 (2021): Audiovisual accessibility: translation and language practices - Part 1; 169-2012179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/587/457Copyright (c) 2022 Janaina da Silva Oliveira, Marcelli Alves, Thaísa Buenoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAlves, MarcelliBueno, ThaísaSantos, Danielle Carolina dos2022-04-21T01:39:29Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/587Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2022-04-21T01:39:29Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false
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