TO FOUND ALGORITHMS STRANGE: STRANGER THINGS AND THE PUBLICS OF NETFLIX
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/280 |
Resumo: | We investigate how the algorithmic recommendation in Netflix is configured from the series Stranger Things, highlighted by several publications for having used personal data of users for its creation and production. We have collected 131 user comments about the series on 1/8/2017, analyzed in the light of Netflix's terms of use and privacy policies, news and interviews with producers and directors. Content recommendation and publics formation is based on traces of user actions, archived in databases, and cross-referencing to recommend titles, and used to create and make available original content. |
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TO FOUND ALGORITHMS STRANGE: STRANGER THINGS AND THE PUBLICS OF NETFLIXESTRANHAR OS ALGORITMOS: STRANGER THINGS E OS PÚBLICOS DE NETFLIXAlgorithmEthicsPublicsNetflixStranger ThingsAlgoritmoÉticaPúblicosNetflixStranger ThingsWe investigate how the algorithmic recommendation in Netflix is configured from the series Stranger Things, highlighted by several publications for having used personal data of users for its creation and production. We have collected 131 user comments about the series on 1/8/2017, analyzed in the light of Netflix's terms of use and privacy policies, news and interviews with producers and directors. Content recommendation and publics formation is based on traces of user actions, archived in databases, and cross-referencing to recommend titles, and used to create and make available original content.Investigamos como se configura a recomendação algorítmica em Netflix a partir da série Stranger Things, destacada por publicações diversas por ter usado dados pessoais de usuários para sua criação e produção. Coletamos 131 comentários de usuários sobre a série em 08/01/2017, analisados à luz dos termos de uso e das políticas de privacidade de Netflix, de notícias e de entrevistas de produtores e diretores. A recomendação de conteúdos e a formação de públicos se baseia em rastros de ações de usuários, arquivados em bancos de dados e cruzados para recomendar títulos, e usados para a criação e a disponibilização de conteúdos originais.UFSCar2017-07-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/280Revista GEMInIS; v. 8 n. 1 (2017): Vídeo Sob Demanda - novo modelo de negócio para o audiovisual brasileiro - Parte 1; 38-59Revista GEMInIS; Vol. 8 No. 1 (2017): Vídeo Sob Demanda - novo modelo de negócio para o audiovisual brasileiro - Parte 1; 38-59Revista GEMInIS; Vol. 8 Núm. 1 (2017): Vídeo Sob Demanda - novo modelo de negócio para o audiovisual brasileiro - Parte 1; 38-592179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/280/251Copyright (c) 2017 Geane Carvalho Alzamora, Tiago Barcelos Pereira Salgado, Emmanuelle C. Dias Mirandainfo:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho Alzamora, GeaneBarcelos Pereira Salgado, TiagoC. Dias Miranda, Emmanuelle2020-08-10T20:10:37Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/280Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:10:37Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
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