BANDERSNATCH: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT AUDIOVISUAL MEDIA CONSUMPTION AND CULTURE OF CONVERGENCE: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO SOBRE O CONSUMO MIDIÁTICO AUDIOVISUAL E A CULTURA DA CONVERGÊNCIA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/451 |
Resumo: | This article is an analysis of audience interactions with Bandersnatch. The methodology of qualitative approach has an exploratory view, with bibliographical research and empirical study through the observation of posts on Facebook. This article aims to understand the practices of the audience in the digital environment from the results found in the exploratory stage. The theoretical framework concentrates on the culture of convergence and media consumption as conceptual foundations. Finally, the results of the general analysis are: postings typologies, formats, emerging themes and audience profiles. |
id |
UFSCAR-2_a1263c8202480a15a269debfdaf00fbf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/451 |
network_acronym_str |
UFSCAR-2 |
network_name_str |
Revista GEMInIS |
repository_id_str |
|
spelling |
BANDERSNATCH: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT AUDIOVISUAL MEDIA CONSUMPTION AND CULTURE OF CONVERGENCE: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO SOBRE O CONSUMO MIDIÁTICO AUDIOVISUAL E A CULTURA DA CONVERGÊNCIABANDERSNATCH: UN ESTUDIO EXPLORATORIO SOBRE EL CONSUMO MIDIÁTICO AUDIOVISUAL Y LA CULTURA DE LA CONVERGENCIA: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO SOBRE O CONSUMO MIDIÁTICO AUDIOVISUAL E A CULTURA DA CONVERGÊNCIABANDERSNATCH: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO SOBRE O CONSUMO MIDIÁTICO AUDIOVISUAL E A CULTURA DA CONVERGÊNCIAconsumo midiáticoaudiovisualcultura da convergênciapúblicoBlack Mirror: BandersnatchThis article is an analysis of audience interactions with Bandersnatch. The methodology of qualitative approach has an exploratory view, with bibliographical research and empirical study through the observation of posts on Facebook. This article aims to understand the practices of the audience in the digital environment from the results found in the exploratory stage. The theoretical framework concentrates on the culture of convergence and media consumption as conceptual foundations. Finally, the results of the general analysis are: postings typologies, formats, emerging themes and audience profiles.El presente artículo es un análisis de las interacciones del público con la narrativa Bandersnatch. La metodología de abordaje cualitativo tiene el sesgo exploratorio, con investigación bibliográfica y estudio empírico por medio de la observación de comentarios en la plataforma Facebook. Este artículo tiene como objetivo comprender las prácticas del público en el ambiente digital a partir de los resultados encontrados en la etapa exploratoria. El referencial teórico se concentra en la cultura de la convergencia y el consumo mediático como bases conceptuales. Por último, los resultados del análisis general son: las tipologías de los posts, los formatos, las temáticas emergentes y los perfiles de público.O presente artigo é uma análise das interações do público com a narrativa Bandersnatch. Ametodologia de abordagem qualitativa tem o viés exploratório, com pesquisa bibliográfica e estudoempírico por meio da observação de postagens na plataforma Facebook. Este artigo tem como objetivocompreender as práticas do público no ambiente digital a partir dos resultados encontrados na etapaexploratória. O referencial teórico concentra-se na cultura da convergência e no consumo midiáticocomo alicerces conceituais. Por fim, os resultados da análise geral são: as tipologias das postagens, osformatos, as temáticas emergentes e os perfis de público.UFSCar2019-09-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDossiê em parceria com o Festival FAMapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/451Revista GEMInIS; v. 10 n. 2 (2019): Cocriação de Conteúdo Transmídia; 27-53Revista GEMInIS; Vol. 10 No. 2 (2019): Cocriação de Conteúdo Transmídia; 27-53Revista GEMInIS; Vol. 10 Núm. 2 (2019): Cocriação de Conteúdo Transmídia; 27-532179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/451/343Copyright (c) 2019 Juliane Vicente Lopes, Elisa Reinhardt Piedrasinfo:eu-repo/semantics/openAccessVicente Lopes, JulianeReinhardt Piedras, Elisa2020-08-10T20:09:52Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/451Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:09:52Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
BANDERSNATCH: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT AUDIOVISUAL MEDIA CONSUMPTION AND CULTURE OF CONVERGENCE: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO SOBRE O CONSUMO MIDIÁTICO AUDIOVISUAL E A CULTURA DA CONVERGÊNCIA BANDERSNATCH: UN ESTUDIO EXPLORATORIO SOBRE EL CONSUMO MIDIÁTICO AUDIOVISUAL Y LA CULTURA DE LA CONVERGENCIA: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO SOBRE O CONSUMO MIDIÁTICO AUDIOVISUAL E A CULTURA DA CONVERGÊNCIA BANDERSNATCH: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO SOBRE O CONSUMO MIDIÁTICO AUDIOVISUAL E A CULTURA DA CONVERGÊNCIA |
title |
BANDERSNATCH: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT AUDIOVISUAL MEDIA CONSUMPTION AND CULTURE OF CONVERGENCE: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO SOBRE O CONSUMO MIDIÁTICO AUDIOVISUAL E A CULTURA DA CONVERGÊNCIA |
spellingShingle |
BANDERSNATCH: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT AUDIOVISUAL MEDIA CONSUMPTION AND CULTURE OF CONVERGENCE: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO SOBRE O CONSUMO MIDIÁTICO AUDIOVISUAL E A CULTURA DA CONVERGÊNCIA Vicente Lopes, Juliane consumo midiático audiovisual cultura da convergência público Black Mirror: Bandersnatch |
title_short |
BANDERSNATCH: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT AUDIOVISUAL MEDIA CONSUMPTION AND CULTURE OF CONVERGENCE: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO SOBRE O CONSUMO MIDIÁTICO AUDIOVISUAL E A CULTURA DA CONVERGÊNCIA |
title_full |
BANDERSNATCH: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT AUDIOVISUAL MEDIA CONSUMPTION AND CULTURE OF CONVERGENCE: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO SOBRE O CONSUMO MIDIÁTICO AUDIOVISUAL E A CULTURA DA CONVERGÊNCIA |
title_fullStr |
BANDERSNATCH: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT AUDIOVISUAL MEDIA CONSUMPTION AND CULTURE OF CONVERGENCE: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO SOBRE O CONSUMO MIDIÁTICO AUDIOVISUAL E A CULTURA DA CONVERGÊNCIA |
title_full_unstemmed |
BANDERSNATCH: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT AUDIOVISUAL MEDIA CONSUMPTION AND CULTURE OF CONVERGENCE: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO SOBRE O CONSUMO MIDIÁTICO AUDIOVISUAL E A CULTURA DA CONVERGÊNCIA |
title_sort |
BANDERSNATCH: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT AUDIOVISUAL MEDIA CONSUMPTION AND CULTURE OF CONVERGENCE: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO SOBRE O CONSUMO MIDIÁTICO AUDIOVISUAL E A CULTURA DA CONVERGÊNCIA |
author |
Vicente Lopes, Juliane |
author_facet |
Vicente Lopes, Juliane Reinhardt Piedras, Elisa |
author_role |
author |
author2 |
Reinhardt Piedras, Elisa |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vicente Lopes, Juliane Reinhardt Piedras, Elisa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
consumo midiático audiovisual cultura da convergência público Black Mirror: Bandersnatch |
topic |
consumo midiático audiovisual cultura da convergência público Black Mirror: Bandersnatch |
description |
This article is an analysis of audience interactions with Bandersnatch. The methodology of qualitative approach has an exploratory view, with bibliographical research and empirical study through the observation of posts on Facebook. This article aims to understand the practices of the audience in the digital environment from the results found in the exploratory stage. The theoretical framework concentrates on the culture of convergence and media consumption as conceptual foundations. Finally, the results of the general analysis are: postings typologies, formats, emerging themes and audience profiles. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-09-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Dossiê em parceria com o Festival FAM |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/451 |
url |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/451 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/451/343 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Juliane Vicente Lopes, Elisa Reinhardt Piedras info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Juliane Vicente Lopes, Elisa Reinhardt Piedras |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista GEMInIS; v. 10 n. 2 (2019): Cocriação de Conteúdo Transmídia; 27-53 Revista GEMInIS; Vol. 10 No. 2 (2019): Cocriação de Conteúdo Transmídia; 27-53 Revista GEMInIS; Vol. 10 Núm. 2 (2019): Cocriação de Conteúdo Transmídia; 27-53 2179-1465 reponame:Revista GEMInIS instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) instacron:UFSCAR |
instname_str |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
instacron_str |
UFSCAR |
institution |
UFSCAR |
reponame_str |
Revista GEMInIS |
collection |
Revista GEMInIS |
repository.name.fl_str_mv |
Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revista.geminisufscar@gmail.com |
_version_ |
1789434638518714368 |