PORTA DOS FUNDOS: QUALITY HUMOR IN THE BRAZILIAN AUDIOVISUAL?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/267 |
Resumo: | This article analyzes the work of the collective Porta dos Fundos, a channel created in 2012 on YouTube and shown on Fox Brasil. It presents a discussion about the quality in the production of humor-fiction videos from two parameters defined for the study of quality humor in the Brazilian audiovisual. The modes of representation used by humor, including diversity in its different meanings and the experimentation of audiovisual language, which are key elements in the study of the Audiovisual Quality Observatory of UFJF. Therefore, from the elaboration of a methodology of semiotic analysis based on the content and expression plan and the audiovisual message we analyzed six videos of the Porta dos Fundos' channel on Youtube. |
id |
UFSCAR-2_a364f9aa2b2219acfe620f178cc17cd3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/267 |
network_acronym_str |
UFSCAR-2 |
network_name_str |
Revista GEMInIS |
repository_id_str |
|
spelling |
PORTA DOS FUNDOS: QUALITY HUMOR IN THE BRAZILIAN AUDIOVISUAL?PORTA DOS FUNDOS: HUMOR DE QUALIDADE NO AUDIOVISUAL BRASILEIRO?youtubeaudiovisualqualidadeThis article analyzes the work of the collective Porta dos Fundos, a channel created in 2012 on YouTube and shown on Fox Brasil. It presents a discussion about the quality in the production of humor-fiction videos from two parameters defined for the study of quality humor in the Brazilian audiovisual. The modes of representation used by humor, including diversity in its different meanings and the experimentation of audiovisual language, which are key elements in the study of the Audiovisual Quality Observatory of UFJF. Therefore, from the elaboration of a methodology of semiotic analysis based on the content and expression plan and the audiovisual message we analyzed six videos of the Porta dos Fundos' channel on Youtube.Este artigo analisa o trabalho do coletivo Porta dos Fundos, canal criado em 2012 no Youtube e exibido na Fox Brasil. Apresenta uma discussão sobre a qualidade na produção de vídeos de humor-ficção a partir de dois parâmetros definidos para o estudo do humor de qualidade no audiovisual brasileiro. Os modos de representação utilizados pelo humor, incluindo a diversidade em suas diferentes acepções e a experimentação da linguagem audiovisual, que são elementos-chave no estudo do Observatório da Qualidade no Audiovisual da UFJF. Sendo assim, a partir da elaboração de uma metodologia de análise semiótica baseada no plano da expressão e do conteúdo e a mensagem audiovisual analisamos seis vídeos do Canal do Porta dos Fundos no Youtube.UFSCar2016-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/267Revista GEMInIS; v. 7 n. 2 (2016): Televisão: Formas Audiovisuais de Ficção e Documentário n.2; 43-55Revista GEMInIS; Vol. 7 No. 2 (2016): Televisão: Formas Audiovisuais de Ficção e Documentário n.2; 43-55Revista GEMInIS; Vol. 7 Núm. 2 (2016): Televisão: Formas Audiovisuais de Ficção e Documentário n.2; 43-552179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/267/237Copyright (c) 2016 Gabriela Borges, Luma Perobeli, Monalisa Soares Limainfo:eu-repo/semantics/openAccessBorges, GabrielaPerobeli, LumaSoares Lima, Monalisa2020-08-10T20:10:43Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/267Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:10:43Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
PORTA DOS FUNDOS: QUALITY HUMOR IN THE BRAZILIAN AUDIOVISUAL? PORTA DOS FUNDOS: HUMOR DE QUALIDADE NO AUDIOVISUAL BRASILEIRO? |
title |
PORTA DOS FUNDOS: QUALITY HUMOR IN THE BRAZILIAN AUDIOVISUAL? |
spellingShingle |
PORTA DOS FUNDOS: QUALITY HUMOR IN THE BRAZILIAN AUDIOVISUAL? Borges, Gabriela youtube audiovisual qualidade |
title_short |
PORTA DOS FUNDOS: QUALITY HUMOR IN THE BRAZILIAN AUDIOVISUAL? |
title_full |
PORTA DOS FUNDOS: QUALITY HUMOR IN THE BRAZILIAN AUDIOVISUAL? |
title_fullStr |
PORTA DOS FUNDOS: QUALITY HUMOR IN THE BRAZILIAN AUDIOVISUAL? |
title_full_unstemmed |
PORTA DOS FUNDOS: QUALITY HUMOR IN THE BRAZILIAN AUDIOVISUAL? |
title_sort |
PORTA DOS FUNDOS: QUALITY HUMOR IN THE BRAZILIAN AUDIOVISUAL? |
author |
Borges, Gabriela |
author_facet |
Borges, Gabriela Perobeli, Luma Soares Lima, Monalisa |
author_role |
author |
author2 |
Perobeli, Luma Soares Lima, Monalisa |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Borges, Gabriela Perobeli, Luma Soares Lima, Monalisa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
youtube audiovisual qualidade |
topic |
youtube audiovisual qualidade |
description |
This article analyzes the work of the collective Porta dos Fundos, a channel created in 2012 on YouTube and shown on Fox Brasil. It presents a discussion about the quality in the production of humor-fiction videos from two parameters defined for the study of quality humor in the Brazilian audiovisual. The modes of representation used by humor, including diversity in its different meanings and the experimentation of audiovisual language, which are key elements in the study of the Audiovisual Quality Observatory of UFJF. Therefore, from the elaboration of a methodology of semiotic analysis based on the content and expression plan and the audiovisual message we analyzed six videos of the Porta dos Fundos' channel on Youtube. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/267 |
url |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/267 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/267/237 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Gabriela Borges, Luma Perobeli, Monalisa Soares Lima info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Gabriela Borges, Luma Perobeli, Monalisa Soares Lima |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista GEMInIS; v. 7 n. 2 (2016): Televisão: Formas Audiovisuais de Ficção e Documentário n.2; 43-55 Revista GEMInIS; Vol. 7 No. 2 (2016): Televisão: Formas Audiovisuais de Ficção e Documentário n.2; 43-55 Revista GEMInIS; Vol. 7 Núm. 2 (2016): Televisão: Formas Audiovisuais de Ficção e Documentário n.2; 43-55 2179-1465 reponame:Revista GEMInIS instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) instacron:UFSCAR |
instname_str |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
instacron_str |
UFSCAR |
institution |
UFSCAR |
reponame_str |
Revista GEMInIS |
collection |
Revista GEMInIS |
repository.name.fl_str_mv |
Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revista.geminisufscar@gmail.com |
_version_ |
1789434638000717824 |