Model of process of interaction of the viewer in programs of TV Cultura
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/206 |
Resumo: | Based on a conceptual and contextual review on the phenomenon of convergence between TV and internet, demonstrated by the increasing use of so-called social media as a tool for the participation of television viewers in television programs, the article examines the incorporation of information from social media into TV Cultura, a public television station in the State of São Paulo, Brazil. The paper seeks to characterize a model of the interaction process, so as to obtain the participation of the viewers in three selected programs: Cartão Verde, JC Debate and Roda Viva. |
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Model of process of interaction of the viewer in programs of TV CulturaModelo de processo de interação do telespectador em progr amas da TV CulturaTelevisãoConvergênciaInteraçãoMídias sociaisBased on a conceptual and contextual review on the phenomenon of convergence between TV and internet, demonstrated by the increasing use of so-called social media as a tool for the participation of television viewers in television programs, the article examines the incorporation of information from social media into TV Cultura, a public television station in the State of São Paulo, Brazil. The paper seeks to characterize a model of the interaction process, so as to obtain the participation of the viewers in three selected programs: Cartão Verde, JC Debate and Roda Viva.A partir de uma revisão conceitual e contextual sobre o fenômeno da convergência entre TV e internet, demonstrado pela crescente utilização das chamadas mídias sociais como instrumentos de participaçãodos telespectadores em programas de televisão, o artigo examina a incorporação de informaçõesprovenientes de mídias sociais em programas da TV Cultura, emissora pública de televisão do Estadode São Paulo, no Brasil. O trabalho busca caracterizar um modelo do processo de interação, de modo adescrever como se dá a participação dos telespectadores em três programas selecionados: Cartão Verde, JC Debate e Roda Viva.UFSCar2014-12-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/206Revista GEMInIS; v. 5 n. 3 (2014): Jornada Internacional GEMInIS (JIG 2014): Entretenimento Transmídia; 96-109Revista GEMInIS; Vol. 5 No. 3 (2014): Jornada Internacional GEMInIS (JIG 2014): Entretenimento Transmídia; 96-109Revista GEMInIS; Vol. 5 Núm. 3 (2014): Jornada Internacional GEMInIS (JIG 2014): Entretenimento Transmídia; 96-1092179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/206/176Rolfsen Belda, FranciscoGamonar, Flavia Daniele Oliveirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-08-10T20:11:14Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/206Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:11:14Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
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