Fractal Immersion: the scapist experience in virtual worlds and its diegetic replics
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/300 |
Resumo: | The resurgence of Virtual Reality devices in recent years has increased the frequency and intensity of immersive experiences in digital entertainment. Faced with the fact that video game players devote hours to this kind of enjoyment, this study looks at immersion to understand what artifacts the industry has used to capture the attention of the user over increasingly longer periods. We will use the bibliographic survey to understand the mechanisms of immersion and narrative analysis of electronic games to punctuate an unfolding of this experience, which we call fractal immersion. |
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Fractal Immersion: the scapist experience in virtual worlds and its diegetic replicsImersão Fractal: a experiência escapista em mundos virtuais e suas réplicas diegéticasExperiência escapistaImersãoFractalMundos virtuaisRealidade VirtualEscapist experienceImmersionFractalVirtual worldsVirtual RealityThe resurgence of Virtual Reality devices in recent years has increased the frequency and intensity of immersive experiences in digital entertainment. Faced with the fact that video game players devote hours to this kind of enjoyment, this study looks at immersion to understand what artifacts the industry has used to capture the attention of the user over increasingly longer periods. We will use the bibliographic survey to understand the mechanisms of immersion and narrative analysis of electronic games to punctuate an unfolding of this experience, which we call fractal immersion.O ressurgimento dos dispositivos de Realidade Virtual nos últimos anos fez crescer a frequência e intensidade de experiências imersivas no entretenimento digital. Diante do fato de que jogadores de videogame dedicam horas a este tipo de fruição, este estudo se debruça sobre a imersão para entender que artifícios a indústria tem utilizado para capturar a atenção do usuário durante períodos cada vez mais longos. Faremos uso do levantamento bibliográfico para compreendermos os mecanismos da imersão e análise narrativa de jogos eletrônicos para pontuarmos um desdobramento desta experiência, que aqui intitulamos imersão fractal.UFSCar2017-08-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/300Revista GEMInIS; v. 8 n. 2 (2017): Vídeo Sob Demanda - novo modelo de negócio para o audiovisual brasileiro - Parte 2; 131-145Revista GEMInIS; Vol. 8 No. 2 (2017): Vídeo Sob Demanda - novo modelo de negócio para o audiovisual brasileiro - Parte 2; 131-145Revista GEMInIS; Vol. 8 Núm. 2 (2017): Vídeo Sob Demanda - novo modelo de negócio para o audiovisual brasileiro - Parte 2; 131-1452179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/300/267Copyright (c) 2017 Karla Patriota Bronztein, Nathan Nascimento Cirinoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPatriota Bronztein, KarlaNascimento Cirino, Nathan2020-08-10T20:10:28Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/300Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:10:28Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
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The resurgence of Virtual Reality devices in recent years has increased the frequency and intensity of immersive experiences in digital entertainment. Faced with the fact that video game players devote hours to this kind of enjoyment, this study looks at immersion to understand what artifacts the industry has used to capture the attention of the user over increasingly longer periods. We will use the bibliographic survey to understand the mechanisms of immersion and narrative analysis of electronic games to punctuate an unfolding of this experience, which we call fractal immersion. |
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