Reception with risk rating in ready care unit: an experience report
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
DOI: | 10.5902/2179769217173 |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/17173 |
Resumo: | Aim: To report the experience of a practical activity of nursing students in the host process with risk classification in an Emergency Care Unit (UPA). Method: This is a descriptive study, which follows the experience report model, carried out in an Emergency Care Unit inNortheastern Brazil, in May 2014. Results: It was possible to understand the nursing work process in the unit, and, therefore, to develop health education activities to the users in relation to the dynamics of the unit and to the practice of reception by risk rating. The development of the action was carried out in a systematic and humanized manner, thus reducing the waiting time for the users. Among the difficulties encountered there were overcrowding, incipient physical structure, lack of material resources, among others. Conclusion: The experience allowed students to reflect on the practice of host with risk classification and to understand the nurse's role as an agent in this process. |
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Reception with risk rating in ready care unit: an experience reportRecepción con calificación de riesgo en la unidad de cuidados listo: un relato de experienciaAcolhimento com classificação de risco na unidade de pronto atendimento: um relato de experiênciaUser embracementEmergency nursingEmergency reliefAcogimientoEnfermería de urgenciaSocorro de urgenciaAcolhimentoEnfermagem em emergênciaSocorro de urgênciaAim: To report the experience of a practical activity of nursing students in the host process with risk classification in an Emergency Care Unit (UPA). Method: This is a descriptive study, which follows the experience report model, carried out in an Emergency Care Unit inNortheastern Brazil, in May 2014. Results: It was possible to understand the nursing work process in the unit, and, therefore, to develop health education activities to the users in relation to the dynamics of the unit and to the practice of reception by risk rating. The development of the action was carried out in a systematic and humanized manner, thus reducing the waiting time for the users. Among the difficulties encountered there were overcrowding, incipient physical structure, lack of material resources, among others. Conclusion: The experience allowed students to reflect on the practice of host with risk classification and to understand the nurse's role as an agent in this process. Objetivo: Relatar la experiencia de una práctica de los estudiantes de enfermería en el proceso de acogimiento,en casos de calificación de riesgo, deuna unidad de atención de emergencia. Método: Se trata de un estudio descriptivo, el informe tipo experiencia, llevada a cabo en una unidad de atención de emergencia en el noreste de Brasil, en mayo de 2015. Resultados: Fue posible entender el proceso de trabajo de enfermería en la unidad, y desarrollar actividades de educación sanitaria a los usuarios en cuanto a la dinámica de la unidad y la práctica de la recepción por parte de la calificación de riesgo. El desarrollo de la acción se llevó a cabo de una manera sistemática y humanizado, reduciendo el tiempo de espera para los usuarios. Entre las dificultades encontradas fueron hacinamiento, la incipiente estructura física, la falta de recursos materiales, entre otros. Conclusión: La experiencia permitió a los estudiantes a reflexionar sobre la práctica de host con clasificación de riesgo y comprender el papel de la enfermera como agente en este proceso.Objetivo: relatar a experiência de uma atividade prática de estudantes de enfermagem no processo de acolhimento com classificação de risco em uma Unidade de Pronto Atendimento (UPA). Método: trata-se de um estudo descritivo, do tipo relato de experiência, realizado em uma UPA, no Nordeste do Brasil, no mês de maio de 2014. Resultados: foi possível compreender o processo de trabalho do enfermeiro na unidade e desenvolver atividades de educação em saúde aos usuários quanto à dinâmica da unidade e à prática do acolhimento por classificação de risco. O desenvolvimento da ação se realizou de forma sistemática e humanizada, para diminuir o tempo de espera dos usuários. Entre as dificuldades encontradas estavam a superlotação, estrutura física incipiente, falta de recursos de materiais, entre outros. Conclusão: a vivência permitiu aos estudantes refletirem sobre a prática do acolhimento com classificação de risco e entender o papel do enfermeiro como agente transformador nesse processo.Universidade Federal de Santa Maria2017-05-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/1717310.5902/2179769217173Revista de Enfermagem da UFSM; v. 7 n. 1 (2017); 136 - 1432179-7692reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Mariainstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/17173/pdfFeitosa, Maria MônicaSilva, Iasmim Caroline GomesCosta, Rayane Teresa da SilvaAndrade, Itaisa Cardoso Fernandes deSouza Neto, Vinicius Lino deSilva, Richardson Augusto Rosendo dainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-04-20T13:09:53Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17173Revistahttps://periodicos.ufsm.br/reufsmPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/reufsm/oaicentraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com2179-76922179-7692opendoar:2021-04-20T13:09:53Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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