RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Netto, Luciana
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Rodrigues, Rayssa Nogueira, Costa, Mariana Aparecida, Santos, Jaqueline, Tatagiba, Gabriel
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/8100
Resumo: http://dx.doi.org/10.5902/217976928100Aim: to identify strategies to curb school violence in vision by employees in a public school in the city of Divinópolis-MG. Methods: this is a descriptive and qualitative study. Data were collected through interviews and later transcribed, evaluated by means of content analysis. Results: from repeated speeches were organized two categories: The role of schools and the role of the family. Corroborated the of multiple problems situation, the respondents not told with measures that articulate the training required for teachers. Conclusion: it appears that the respondents have knowledge of a larger number of situations of conflict between teacher and student, which makes these statements consistent with the actual need of that environment. We also emphasize the urgent need to integrate actions with strategies to involve employees in the education and training required for teachers.
id UFSM-12_7648790737b9a74ce062d8f529517a8c
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8100
network_acronym_str UFSM-12
network_name_str Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria
repository_id_str
spelling RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEESContención de la violencia escolar a través de la perspectiva de los empleados de una escuela públicaContenção da violência escolar sob a ótica dos funcionários de uma escola públicaNursingViolenceSchool healthHuman ResourcesEnfermeríaViolenciaSalud escolarRecursos humanosEnfermagemViolênciaSaúde escolarRecursos humanosEnfermagemViolênciaSaúde escolarRecursos humanoshttp://dx.doi.org/10.5902/217976928100Aim: to identify strategies to curb school violence in vision by employees in a public school in the city of Divinópolis-MG. Methods: this is a descriptive and qualitative study. Data were collected through interviews and later transcribed, evaluated by means of content analysis. Results: from repeated speeches were organized two categories: The role of schools and the role of the family. Corroborated the of multiple problems situation, the respondents not told with measures that articulate the training required for teachers. Conclusion: it appears that the respondents have knowledge of a larger number of situations of conflict between teacher and student, which makes these statements consistent with the actual need of that environment. We also emphasize the urgent need to integrate actions with strategies to involve employees in the education and training required for teachers.Objetivo: conocer las estrategias de contención de la violencia escolar en la visión de los empleados en una escuela pública en la ciudad de Divinópolis-MG. Metodología: estudio descriptivo, cualitativo. Los datos fueron recolectados a través de entrevistas y posteriormente transcritas, evaluados por medio de análisis de contenido. Resultados: a partir de discursos repetidos dos categorías fueron organizadas: el papel de la escuela y el papel de la familia. Así, confirmada la situación multiproblemática, los encuestados no dispusieron de medidas que los articulen en formación requerida a los profesores. Conclusión: se verifica que los encuestados conocen más conflicto entre profesor y estudiante, lo que hace estas declaraciones en consonancia con la necesidad real de ese entorno. También se resalta la urgente necesidad de integrar las acciones con las estrategias para involucrar a los empleados en la educación y la formación necesaria para los profesores.http://dx.doi.org/10.5902/217976928100Objetivo: conhecer as estratégias de contenção da violência escolar na visão de funcionários de uma escola estadual do município de Divinópolis-MG. Método: trata-se de estudo descritivo, qualitativo. Os dados foram coletados através de entrevistas e posteriormente transcritos, avaliados por meio da análise de conteúdo. Resultados: a partir de discursos repetidos duas categorias foram organizadas: O papel da escola e O papel da família. Corroborada a situação multiproblemática, os entrevistados não dispuseram de medidas que os articulem na capacitação requerida aos professores. Conclusão: constata-se que os entrevistados possuem conhecimento de um número maior de situações de conflito entre professor-aluno, o que faz desses depoimentos condizentes com a real necessidade daquele ambiente. Ressalta-se ainda, a premência de integrar ações com estratégias que envolvam os funcionários na formação e capacitação requerida aos professores.Universidade Federal de Santa Maria2013-10-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/810010.5902/217976928100Revista de Enfermagem da UFSM; v. 3 n. 2 (2013); 266 - 2752179-7692reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Mariainstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/8100/pdfNetto, LucianaRodrigues, Rayssa NogueiraCosta, Mariana AparecidaSantos, JaquelineTatagiba, Gabrielinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-04-20T15:15:38Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8100Revistahttps://periodicos.ufsm.br/reufsmPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/reufsm/oaicentraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com2179-76922179-7692opendoar:2021-04-20T15:15:38Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES
Contención de la violencia escolar a través de la perspectiva de los empleados de una escuela pública
Contenção da violência escolar sob a ótica dos funcionários de uma escola pública
title RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES
spellingShingle RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES
Netto, Luciana
Nursing
Violence
School health
Human Resources
Enfermería
Violencia
Salud escolar
Recursos humanos
Enfermagem
Violência
Saúde escolar
Recursos humanos
Enfermagem
Violência
Saúde escolar
Recursos humanos
title_short RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES
title_full RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES
title_fullStr RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES
title_full_unstemmed RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES
title_sort RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES
author Netto, Luciana
author_facet Netto, Luciana
Rodrigues, Rayssa Nogueira
Costa, Mariana Aparecida
Santos, Jaqueline
Tatagiba, Gabriel
author_role author
author2 Rodrigues, Rayssa Nogueira
Costa, Mariana Aparecida
Santos, Jaqueline
Tatagiba, Gabriel
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Netto, Luciana
Rodrigues, Rayssa Nogueira
Costa, Mariana Aparecida
Santos, Jaqueline
Tatagiba, Gabriel
dc.subject.por.fl_str_mv Nursing
Violence
School health
Human Resources
Enfermería
Violencia
Salud escolar
Recursos humanos
Enfermagem
Violência
Saúde escolar
Recursos humanos
Enfermagem
Violência
Saúde escolar
Recursos humanos
topic Nursing
Violence
School health
Human Resources
Enfermería
Violencia
Salud escolar
Recursos humanos
Enfermagem
Violência
Saúde escolar
Recursos humanos
Enfermagem
Violência
Saúde escolar
Recursos humanos
description http://dx.doi.org/10.5902/217976928100Aim: to identify strategies to curb school violence in vision by employees in a public school in the city of Divinópolis-MG. Methods: this is a descriptive and qualitative study. Data were collected through interviews and later transcribed, evaluated by means of content analysis. Results: from repeated speeches were organized two categories: The role of schools and the role of the family. Corroborated the of multiple problems situation, the respondents not told with measures that articulate the training required for teachers. Conclusion: it appears that the respondents have knowledge of a larger number of situations of conflict between teacher and student, which makes these statements consistent with the actual need of that environment. We also emphasize the urgent need to integrate actions with strategies to involve employees in the education and training required for teachers.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-10-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/8100
10.5902/217976928100
url http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/8100
identifier_str_mv 10.5902/217976928100
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/8100/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Enfermagem da UFSM; v. 3 n. 2 (2013); 266 - 275
2179-7692
reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria
collection Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria
repository.name.fl_str_mv Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv centraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com
_version_ 1799944041735913472