RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/8100 |
Resumo: | http://dx.doi.org/10.5902/217976928100Aim: to identify strategies to curb school violence in vision by employees in a public school in the city of Divinópolis-MG. Methods: this is a descriptive and qualitative study. Data were collected through interviews and later transcribed, evaluated by means of content analysis. Results: from repeated speeches were organized two categories: The role of schools and the role of the family. Corroborated the of multiple problems situation, the respondents not told with measures that articulate the training required for teachers. Conclusion: it appears that the respondents have knowledge of a larger number of situations of conflict between teacher and student, which makes these statements consistent with the actual need of that environment. We also emphasize the urgent need to integrate actions with strategies to involve employees in the education and training required for teachers. |
id |
UFSM-12_7648790737b9a74ce062d8f529517a8c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8100 |
network_acronym_str |
UFSM-12 |
network_name_str |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
repository_id_str |
|
spelling |
RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEESContención de la violencia escolar a través de la perspectiva de los empleados de una escuela públicaContenção da violência escolar sob a ótica dos funcionários de uma escola públicaNursingViolenceSchool healthHuman ResourcesEnfermeríaViolenciaSalud escolarRecursos humanosEnfermagemViolênciaSaúde escolarRecursos humanosEnfermagemViolênciaSaúde escolarRecursos humanoshttp://dx.doi.org/10.5902/217976928100Aim: to identify strategies to curb school violence in vision by employees in a public school in the city of Divinópolis-MG. Methods: this is a descriptive and qualitative study. Data were collected through interviews and later transcribed, evaluated by means of content analysis. Results: from repeated speeches were organized two categories: The role of schools and the role of the family. Corroborated the of multiple problems situation, the respondents not told with measures that articulate the training required for teachers. Conclusion: it appears that the respondents have knowledge of a larger number of situations of conflict between teacher and student, which makes these statements consistent with the actual need of that environment. We also emphasize the urgent need to integrate actions with strategies to involve employees in the education and training required for teachers.Objetivo: conocer las estrategias de contención de la violencia escolar en la visión de los empleados en una escuela pública en la ciudad de Divinópolis-MG. Metodología: estudio descriptivo, cualitativo. Los datos fueron recolectados a través de entrevistas y posteriormente transcritas, evaluados por medio de análisis de contenido. Resultados: a partir de discursos repetidos dos categorías fueron organizadas: el papel de la escuela y el papel de la familia. Así, confirmada la situación multiproblemática, los encuestados no dispusieron de medidas que los articulen en formación requerida a los profesores. Conclusión: se verifica que los encuestados conocen más conflicto entre profesor y estudiante, lo que hace estas declaraciones en consonancia con la necesidad real de ese entorno. También se resalta la urgente necesidad de integrar las acciones con las estrategias para involucrar a los empleados en la educación y la formación necesaria para los profesores.http://dx.doi.org/10.5902/217976928100Objetivo: conhecer as estratégias de contenção da violência escolar na visão de funcionários de uma escola estadual do município de Divinópolis-MG. Método: trata-se de estudo descritivo, qualitativo. Os dados foram coletados através de entrevistas e posteriormente transcritos, avaliados por meio da análise de conteúdo. Resultados: a partir de discursos repetidos duas categorias foram organizadas: O papel da escola e O papel da família. Corroborada a situação multiproblemática, os entrevistados não dispuseram de medidas que os articulem na capacitação requerida aos professores. Conclusão: constata-se que os entrevistados possuem conhecimento de um número maior de situações de conflito entre professor-aluno, o que faz desses depoimentos condizentes com a real necessidade daquele ambiente. Ressalta-se ainda, a premência de integrar ações com estratégias que envolvam os funcionários na formação e capacitação requerida aos professores.Universidade Federal de Santa Maria2013-10-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/810010.5902/217976928100Revista de Enfermagem da UFSM; v. 3 n. 2 (2013); 266 - 2752179-7692reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Mariainstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/8100/pdfNetto, LucianaRodrigues, Rayssa NogueiraCosta, Mariana AparecidaSantos, JaquelineTatagiba, Gabrielinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-04-20T15:15:38Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8100Revistahttps://periodicos.ufsm.br/reufsmPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/reufsm/oaicentraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com2179-76922179-7692opendoar:2021-04-20T15:15:38Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES Contención de la violencia escolar a través de la perspectiva de los empleados de una escuela pública Contenção da violência escolar sob a ótica dos funcionários de uma escola pública |
title |
RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES |
spellingShingle |
RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES Netto, Luciana Nursing Violence School health Human Resources Enfermería Violencia Salud escolar Recursos humanos Enfermagem Violência Saúde escolar Recursos humanos Enfermagem Violência Saúde escolar Recursos humanos |
title_short |
RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES |
title_full |
RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES |
title_fullStr |
RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES |
title_full_unstemmed |
RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES |
title_sort |
RETENTION OF SCHOOL VIOLENCE UNDER THE PERSPECTIVE OF A PUBLIC SCHOOL EMPLOYEES |
author |
Netto, Luciana |
author_facet |
Netto, Luciana Rodrigues, Rayssa Nogueira Costa, Mariana Aparecida Santos, Jaqueline Tatagiba, Gabriel |
author_role |
author |
author2 |
Rodrigues, Rayssa Nogueira Costa, Mariana Aparecida Santos, Jaqueline Tatagiba, Gabriel |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Netto, Luciana Rodrigues, Rayssa Nogueira Costa, Mariana Aparecida Santos, Jaqueline Tatagiba, Gabriel |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Nursing Violence School health Human Resources Enfermería Violencia Salud escolar Recursos humanos Enfermagem Violência Saúde escolar Recursos humanos Enfermagem Violência Saúde escolar Recursos humanos |
topic |
Nursing Violence School health Human Resources Enfermería Violencia Salud escolar Recursos humanos Enfermagem Violência Saúde escolar Recursos humanos Enfermagem Violência Saúde escolar Recursos humanos |
description |
http://dx.doi.org/10.5902/217976928100Aim: to identify strategies to curb school violence in vision by employees in a public school in the city of Divinópolis-MG. Methods: this is a descriptive and qualitative study. Data were collected through interviews and later transcribed, evaluated by means of content analysis. Results: from repeated speeches were organized two categories: The role of schools and the role of the family. Corroborated the of multiple problems situation, the respondents not told with measures that articulate the training required for teachers. Conclusion: it appears that the respondents have knowledge of a larger number of situations of conflict between teacher and student, which makes these statements consistent with the actual need of that environment. We also emphasize the urgent need to integrate actions with strategies to involve employees in the education and training required for teachers. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-10-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/8100 10.5902/217976928100 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/8100 |
identifier_str_mv |
10.5902/217976928100 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/8100/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Enfermagem da UFSM; v. 3 n. 2 (2013); 266 - 275 2179-7692 reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
collection |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
centraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com |
_version_ |
1799944041735913472 |