Educomunication: Student reporter and the production of audiovisuals

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Nayra Grazielle da
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Medeiros, Liziany Müller, Bervig, Aline Andressa, Contreras, Patrício Orozco-, Rosa, Luiz Henrique Carvalho, Bedin, Daiane Teresa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
Texto Completo: https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/15569
Resumo: The student reporter will act as agent builder and mediator of knowledge, which will build and collect information and share it in order to contribute to the community. The objective was to evaluate the potential of audiovisual through the mediation of student reporter for the promotion of a teaching-learning. Qualitative and participatory methodology was developed through observation and analysis of teaching and learning in communities generated from views of audiovisual mediated student-reporter process. From this idea were produced tree (3) for the audiovisuals Centro de Ciências Rurais, Universidade Federal de Santa Maria: one (1) Teacher training videoaula to the Center of Rural Sciences in the use of Moodle Learning Platform for Education; One (1) documentary about receiving students of Family Agriculture in Distance Learning mode; One (1) audiovisual tutorials for using the tools in the Resource and Activities Teaching and Learning Platform Moodle. As conclusion it was observed that the use of audiovisual contributed to the process of teaching-learning communities where they were applied.
id UFSM-15_21fa85546e2f90b71bf453d5b47d5e4a
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/15569
network_acronym_str UFSM-15
network_name_str Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
repository_id_str
spelling Educomunication: Student reporter and the production of audiovisualsEducomunicação: Aluno repórter e a produção de audiovisuaisEducomunicationAudiovisualStudent repórterRural extention.EducomunicaçãoAudiovisualAluno-repórterExtensão rural.The student reporter will act as agent builder and mediator of knowledge, which will build and collect information and share it in order to contribute to the community. The objective was to evaluate the potential of audiovisual through the mediation of student reporter for the promotion of a teaching-learning. Qualitative and participatory methodology was developed through observation and analysis of teaching and learning in communities generated from views of audiovisual mediated student-reporter process. From this idea were produced tree (3) for the audiovisuals Centro de Ciências Rurais, Universidade Federal de Santa Maria: one (1) Teacher training videoaula to the Center of Rural Sciences in the use of Moodle Learning Platform for Education; One (1) documentary about receiving students of Family Agriculture in Distance Learning mode; One (1) audiovisual tutorials for using the tools in the Resource and Activities Teaching and Learning Platform Moodle. As conclusion it was observed that the use of audiovisual contributed to the process of teaching-learning communities where they were applied.O aluno-repórter atuará como agente construtor e mediador do conhecimento, o qual irá construir e recolher informações e compartilhá-las de forma a contribuir com a comunidade. O objetivo do trabalho foi avaliar a potencialidade de audiovisuais através da mediação de aluno-repórter para a promoção de um processo de ensino-aprendizagem. A metodologia qualitativa e participativa foi desenvolvida através da observação e análise do processo de ensino-aprendizagem gerado nas comunidades a partir das exibições dos audiovisuais mediados por aluno-repórter. Partindo desta ideia foram produzidos 3 (três) audiovisual para o Centro de Ciências Rurais da Universidade Federal de Santa Maria, sendo eles: 1 (uma) videoaula para capacitação de Professores do Centro de Ciências Rurais no uso da Plataforma de Ensino Aprendizagem Moodle; 1 (um) documentário sobre a recepção de alunos do curso de Agricultura Familiar na modalidade Ensino à Distância; 1(um) audiovisuais tutoriais para uso das ferramentas Recurso e Atividades na Plataforma de Ensino Aprendizagem Moodle. Como considerações finais observou-se que a utilização de audiovisuais contribuiu para o processo de ensino-aprendizagem das comunidades onde estes foram aplicados. Universidade Federal de Santa Maria2015-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/1556910.5902/2236117015569Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 19, N. 2, MAY-AUG., 2015; 1183-1194Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 19, N. 2, MAIO-AGO., 2015; 1183-11942236-11702236-1170reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/15569/pdfhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Nayra Grazielle daMedeiros, Liziany MüllerBervig, Aline AndressaContreras, Patrício Orozco-Rosa, Luiz Henrique CarvalhoBedin, Daiane Teresa2022-09-12T18:30:02Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/15569Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regetPUBhttps://periodicos.ufsm.br/reget/oaimarcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com2236-11702236-1170opendoar:2022-09-12T18:30:02Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Educomunication: Student reporter and the production of audiovisuals
Educomunicação: Aluno repórter e a produção de audiovisuais
title Educomunication: Student reporter and the production of audiovisuals
spellingShingle Educomunication: Student reporter and the production of audiovisuals
Silva, Nayra Grazielle da
Educomunication
Audiovisual
Student repórter
Rural extention.
Educomunicação
Audiovisual
Aluno-repórter
Extensão rural.
title_short Educomunication: Student reporter and the production of audiovisuals
title_full Educomunication: Student reporter and the production of audiovisuals
title_fullStr Educomunication: Student reporter and the production of audiovisuals
title_full_unstemmed Educomunication: Student reporter and the production of audiovisuals
title_sort Educomunication: Student reporter and the production of audiovisuals
author Silva, Nayra Grazielle da
author_facet Silva, Nayra Grazielle da
Medeiros, Liziany Müller
Bervig, Aline Andressa
Contreras, Patrício Orozco-
Rosa, Luiz Henrique Carvalho
Bedin, Daiane Teresa
author_role author
author2 Medeiros, Liziany Müller
Bervig, Aline Andressa
Contreras, Patrício Orozco-
Rosa, Luiz Henrique Carvalho
Bedin, Daiane Teresa
author2_role author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Nayra Grazielle da
Medeiros, Liziany Müller
Bervig, Aline Andressa
Contreras, Patrício Orozco-
Rosa, Luiz Henrique Carvalho
Bedin, Daiane Teresa
dc.subject.por.fl_str_mv Educomunication
Audiovisual
Student repórter
Rural extention.
Educomunicação
Audiovisual
Aluno-repórter
Extensão rural.
topic Educomunication
Audiovisual
Student repórter
Rural extention.
Educomunicação
Audiovisual
Aluno-repórter
Extensão rural.
description The student reporter will act as agent builder and mediator of knowledge, which will build and collect information and share it in order to contribute to the community. The objective was to evaluate the potential of audiovisual through the mediation of student reporter for the promotion of a teaching-learning. Qualitative and participatory methodology was developed through observation and analysis of teaching and learning in communities generated from views of audiovisual mediated student-reporter process. From this idea were produced tree (3) for the audiovisuals Centro de Ciências Rurais, Universidade Federal de Santa Maria: one (1) Teacher training videoaula to the Center of Rural Sciences in the use of Moodle Learning Platform for Education; One (1) documentary about receiving students of Family Agriculture in Distance Learning mode; One (1) audiovisual tutorials for using the tools in the Resource and Activities Teaching and Learning Platform Moodle. As conclusion it was observed that the use of audiovisual contributed to the process of teaching-learning communities where they were applied.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-03-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/15569
10.5902/2236117015569
url https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/15569
identifier_str_mv 10.5902/2236117015569
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/15569/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 19, N. 2, MAY-AUG., 2015; 1183-1194
Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 19, N. 2, MAIO-AGO., 2015; 1183-1194
2236-1170
2236-1170
reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
collection Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv marcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com
_version_ 1799950575585984512