The Hermeneutics of Gadamer and the practice of Environmental Education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/16372 |
Resumo: | This article aims to enable reflections on relations between the Hermeneutics, as a philosophical branch, and the environmentally oriented educational practice. To achieve this goal, will be addressed on the Philosophical Hermeneutics from Hans-Georg Gadamer's ideas, that with the work entitled Truth and Method, considered a milestone in twentiethcentury thought, influenced different modern scientific areas. Given that the field of Environmental Education, being still na emerging field, is in a moment of theoretical consolidation, it is understood that Hermeneutics can contribute as much as theoretical foundation and as approach in daily practice to environmental education. |
id |
UFSM-15_24fd288fed14577306868f15c4bcf450 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/16372 |
network_acronym_str |
UFSM-15 |
network_name_str |
Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) |
repository_id_str |
|
spelling |
The Hermeneutics of Gadamer and the practice of Environmental EducationA Hermenêutica de Gadamere a prática de Educação AmbientalPhilosophical HermeneuticsTruth and MethodEnvironmental Education.Hermenêutica FilosóficaVerdade e MétodoEducação Ambiental.This article aims to enable reflections on relations between the Hermeneutics, as a philosophical branch, and the environmentally oriented educational practice. To achieve this goal, will be addressed on the Philosophical Hermeneutics from Hans-Georg Gadamer's ideas, that with the work entitled Truth and Method, considered a milestone in twentiethcentury thought, influenced different modern scientific areas. Given that the field of Environmental Education, being still na emerging field, is in a moment of theoretical consolidation, it is understood that Hermeneutics can contribute as much as theoretical foundation and as approach in daily practice to environmental education.Este artigo tem como objetivo possibilitar reflexões sobre as relações entre a Hermenêutica, enquanto corrente filosófica, e a prática educativa ambientalmente orientada. Para atingir este objetivo, serão abordadas questões sobre a Hermenêutica Filosófica a partir das idéias de Hans-Georg Gadamer, que com a obra intitulada Verdade e Método, considerada um marco no pensamento do século XX, influenciou diferentes áreas científicas modernas. Tendo em vista que o campo da Educação Ambiental, por ser ainda um campo emergente, encontra-se em um momento de consolidação teórica, entende-se que a Hermenêutica pode contribuir tanto como fundamento teórico quanto como abordagem na prática diária do fazer Educação Ambiental. Universidade Federal de Santa Maria2015-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/1637210.5902/2236117016372Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 19, N. 2, MAY-AUG., 2015; 1055-1059Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 19, N. 2, MAIO-AGO., 2015; 1055-10592236-11702236-1170reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/16372/pdfhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSchmitt, Lilian Alves2022-09-27T20:20:09Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/16372Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regetPUBhttps://periodicos.ufsm.br/reget/oaimarcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com2236-11702236-1170opendoar:2022-09-27T20:20:09Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Hermeneutics of Gadamer and the practice of Environmental Education A Hermenêutica de Gadamere a prática de Educação Ambiental |
title |
The Hermeneutics of Gadamer and the practice of Environmental Education |
spellingShingle |
The Hermeneutics of Gadamer and the practice of Environmental Education Schmitt, Lilian Alves Philosophical Hermeneutics Truth and Method Environmental Education. Hermenêutica Filosófica Verdade e Método Educação Ambiental. |
title_short |
The Hermeneutics of Gadamer and the practice of Environmental Education |
title_full |
The Hermeneutics of Gadamer and the practice of Environmental Education |
title_fullStr |
The Hermeneutics of Gadamer and the practice of Environmental Education |
title_full_unstemmed |
The Hermeneutics of Gadamer and the practice of Environmental Education |
title_sort |
The Hermeneutics of Gadamer and the practice of Environmental Education |
author |
Schmitt, Lilian Alves |
author_facet |
Schmitt, Lilian Alves |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Schmitt, Lilian Alves |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Philosophical Hermeneutics Truth and Method Environmental Education. Hermenêutica Filosófica Verdade e Método Educação Ambiental. |
topic |
Philosophical Hermeneutics Truth and Method Environmental Education. Hermenêutica Filosófica Verdade e Método Educação Ambiental. |
description |
This article aims to enable reflections on relations between the Hermeneutics, as a philosophical branch, and the environmentally oriented educational practice. To achieve this goal, will be addressed on the Philosophical Hermeneutics from Hans-Georg Gadamer's ideas, that with the work entitled Truth and Method, considered a milestone in twentiethcentury thought, influenced different modern scientific areas. Given that the field of Environmental Education, being still na emerging field, is in a moment of theoretical consolidation, it is understood that Hermeneutics can contribute as much as theoretical foundation and as approach in daily practice to environmental education. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-03-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/16372 10.5902/2236117016372 |
url |
https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/16372 |
identifier_str_mv |
10.5902/2236117016372 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/16372/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 19, N. 2, MAY-AUG., 2015; 1055-1059 Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 19, N. 2, MAIO-AGO., 2015; 1055-1059 2236-1170 2236-1170 reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) |
collection |
Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
marcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com |
_version_ |
1799950575669870592 |