A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Maneia, Arismar
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Cuzzuol, Vera
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
Texto Completo: https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/5642
Resumo: http://dx.doi.org/10.5902/223611705642This work relates to a reflexive action on education in formal education as an instrument oftransformation of institutional schooling behavior that concerns itself with issues about theprotection of the environment. The history of mankind drives the universe to environmentaldegradation, environmental damage caused by the rampant advancement of new technologies indifferent human activities without the sensitivity to make use of the environment and,consequently, without there being a constant environmental threat. The ideas addressedimportant posture support a broadcast about the environmental education in relation to the roleof education critical and reflective. Here if you want to demonstrate that every effort will onlyhave value when traçarmos goals for improving knowledge and awareness of environmentalcitizenship.
id UFSM-15_2a0b562727c7bdcfcb2fe065bd1a4fc3
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5642
network_acronym_str UFSM-15
network_name_str Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
repository_id_str
spelling A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTALEducaçãoEducação AmbientalMeio Ambiente.http://dx.doi.org/10.5902/223611705642This work relates to a reflexive action on education in formal education as an instrument oftransformation of institutional schooling behavior that concerns itself with issues about theprotection of the environment. The history of mankind drives the universe to environmentaldegradation, environmental damage caused by the rampant advancement of new technologies indifferent human activities without the sensitivity to make use of the environment and,consequently, without there being a constant environmental threat. The ideas addressedimportant posture support a broadcast about the environmental education in relation to the roleof education critical and reflective. Here if you want to demonstrate that every effort will onlyhave value when traçarmos goals for improving knowledge and awareness of environmentalcitizenship.http://dx.doi.org/10.5902/223611705642Este trabalho reporta-se a uma ação reflexiva sobre a educação no ensino formal como instrumento de transformação de comportamento do educando institucional que se preocupa com as questões sobre a proteção ao meio ambiente. A história da humanidade conduz o universo ambiental às degradações, aos danos ambientais causados pelo avanço desenfreado das novas tecnologias nas diferentes atividades humanas sem a sensibilidade de fazer uso do meio ambiente e, consequentemente, sem que haja uma constante ameaça socioambiental. As ideias abordadas sustentam uma postura importante na difusão sobre a Educação Ambiental em relação ao papel da educação crítica e reflexiva. Aqui se pretende demonstrar que todo esforço só terá valor quando aperfeiçoarmos conhecimento e traçarmos objetivos para uma consciência de cidadania ambiental.Universidade Federal de Santa Maria2012-08-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/564210.5902/223611705642Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 7, N. 7, MAR.-AUG., 2012; 1316-1325Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 7, N. 7, MAR.-AGO., 2012; 1316-13252236-11702236-1170reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/5642/3596Maneia, ArismarCuzzuol, Verainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-07-14T13:02:16Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5642Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regetPUBhttps://periodicos.ufsm.br/reget/oaimarcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com2236-11702236-1170opendoar:2021-07-14T13:02:16Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL
title A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL
spellingShingle A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL
Maneia, Arismar
Educação
Educação Ambiental
Meio Ambiente.
title_short A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL
title_full A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL
title_fullStr A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL
title_full_unstemmed A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL
title_sort A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL
author Maneia, Arismar
author_facet Maneia, Arismar
Cuzzuol, Vera
author_role author
author2 Cuzzuol, Vera
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Maneia, Arismar
Cuzzuol, Vera
dc.subject.por.fl_str_mv Educação
Educação Ambiental
Meio Ambiente.
topic Educação
Educação Ambiental
Meio Ambiente.
description http://dx.doi.org/10.5902/223611705642This work relates to a reflexive action on education in formal education as an instrument oftransformation of institutional schooling behavior that concerns itself with issues about theprotection of the environment. The history of mankind drives the universe to environmentaldegradation, environmental damage caused by the rampant advancement of new technologies indifferent human activities without the sensitivity to make use of the environment and,consequently, without there being a constant environmental threat. The ideas addressedimportant posture support a broadcast about the environmental education in relation to the roleof education critical and reflective. Here if you want to demonstrate that every effort will onlyhave value when traçarmos goals for improving knowledge and awareness of environmentalcitizenship.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-08-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/5642
10.5902/223611705642
url https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/5642
identifier_str_mv 10.5902/223611705642
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/5642/3596
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 7, N. 7, MAR.-AUG., 2012; 1316-1325
Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 7, N. 7, MAR.-AGO., 2012; 1316-1325
2236-1170
2236-1170
reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
collection Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv marcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com
_version_ 1799950573526581248