A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/5642 |
Resumo: | http://dx.doi.org/10.5902/223611705642This work relates to a reflexive action on education in formal education as an instrument oftransformation of institutional schooling behavior that concerns itself with issues about theprotection of the environment. The history of mankind drives the universe to environmentaldegradation, environmental damage caused by the rampant advancement of new technologies indifferent human activities without the sensitivity to make use of the environment and,consequently, without there being a constant environmental threat. The ideas addressedimportant posture support a broadcast about the environmental education in relation to the roleof education critical and reflective. Here if you want to demonstrate that every effort will onlyhave value when traçarmos goals for improving knowledge and awareness of environmentalcitizenship. |
id |
UFSM-15_2a0b562727c7bdcfcb2fe065bd1a4fc3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5642 |
network_acronym_str |
UFSM-15 |
network_name_str |
Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) |
repository_id_str |
|
spelling |
A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTALEducaçãoEducação AmbientalMeio Ambiente.http://dx.doi.org/10.5902/223611705642This work relates to a reflexive action on education in formal education as an instrument oftransformation of institutional schooling behavior that concerns itself with issues about theprotection of the environment. The history of mankind drives the universe to environmentaldegradation, environmental damage caused by the rampant advancement of new technologies indifferent human activities without the sensitivity to make use of the environment and,consequently, without there being a constant environmental threat. The ideas addressedimportant posture support a broadcast about the environmental education in relation to the roleof education critical and reflective. Here if you want to demonstrate that every effort will onlyhave value when traçarmos goals for improving knowledge and awareness of environmentalcitizenship.http://dx.doi.org/10.5902/223611705642Este trabalho reporta-se a uma ação reflexiva sobre a educação no ensino formal como instrumento de transformação de comportamento do educando institucional que se preocupa com as questões sobre a proteção ao meio ambiente. A história da humanidade conduz o universo ambiental às degradações, aos danos ambientais causados pelo avanço desenfreado das novas tecnologias nas diferentes atividades humanas sem a sensibilidade de fazer uso do meio ambiente e, consequentemente, sem que haja uma constante ameaça socioambiental. As ideias abordadas sustentam uma postura importante na difusão sobre a Educação Ambiental em relação ao papel da educação crítica e reflexiva. Aqui se pretende demonstrar que todo esforço só terá valor quando aperfeiçoarmos conhecimento e traçarmos objetivos para uma consciência de cidadania ambiental.Universidade Federal de Santa Maria2012-08-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/564210.5902/223611705642Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 7, N. 7, MAR.-AUG., 2012; 1316-1325Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 7, N. 7, MAR.-AGO., 2012; 1316-13252236-11702236-1170reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/5642/3596Maneia, ArismarCuzzuol, Verainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-07-14T13:02:16Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5642Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regetPUBhttps://periodicos.ufsm.br/reget/oaimarcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com2236-11702236-1170opendoar:2021-07-14T13:02:16Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL |
title |
A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL |
spellingShingle |
A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL Maneia, Arismar Educação Educação Ambiental Meio Ambiente. |
title_short |
A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL |
title_full |
A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL |
title_fullStr |
A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL |
title_full_unstemmed |
A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL |
title_sort |
A EDUCAÇÃO COMO INSTRUMENTO DE PROTEÇÃO AMBIENTAL |
author |
Maneia, Arismar |
author_facet |
Maneia, Arismar Cuzzuol, Vera |
author_role |
author |
author2 |
Cuzzuol, Vera |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Maneia, Arismar Cuzzuol, Vera |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Educação Ambiental Meio Ambiente. |
topic |
Educação Educação Ambiental Meio Ambiente. |
description |
http://dx.doi.org/10.5902/223611705642This work relates to a reflexive action on education in formal education as an instrument oftransformation of institutional schooling behavior that concerns itself with issues about theprotection of the environment. The history of mankind drives the universe to environmentaldegradation, environmental damage caused by the rampant advancement of new technologies indifferent human activities without the sensitivity to make use of the environment and,consequently, without there being a constant environmental threat. The ideas addressedimportant posture support a broadcast about the environmental education in relation to the roleof education critical and reflective. Here if you want to demonstrate that every effort will onlyhave value when traçarmos goals for improving knowledge and awareness of environmentalcitizenship. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-08-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/5642 10.5902/223611705642 |
url |
https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/5642 |
identifier_str_mv |
10.5902/223611705642 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/5642/3596 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 7, N. 7, MAR.-AUG., 2012; 1316-1325 Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 7, N. 7, MAR.-AGO., 2012; 1316-1325 2236-1170 2236-1170 reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) |
collection |
Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
marcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com |
_version_ |
1799950573526581248 |