Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/15071 |
Resumo: | This paper argues for teaching biology projects executed in a public school in Porto Velho-RO, stressing the importance of seeking innovative strategies for teaching and learning, assuming that the teacher is rather able to motivate and overcome obstacles. Thus is described the methodology used to project implementation, the objectives to be achieved and the target audience. Explaining each stage thereof. Since the public schools in Brazil face daily challenges, it is concluded that the projects developed in the discipline of biology at the school to provide favorable conditions for student learning, creating an environment of stimulation, where the teacher is a key part of the motivation for these. |
id |
UFSM-15_75d5520c715c101004d99d30be2e4dc2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/15071 |
network_acronym_str |
UFSM-15 |
network_name_str |
Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) |
repository_id_str |
|
spelling |
Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-ROProjetos didático-pedagógicos no ensino de biologia em uma escola pública no município de Porto Velho-ROProjectsinterdisciplinary teachingbiology.Projetosinterdisciplinardidáticobiologia.This paper argues for teaching biology projects executed in a public school in Porto Velho-RO, stressing the importance of seeking innovative strategies for teaching and learning, assuming that the teacher is rather able to motivate and overcome obstacles. Thus is described the methodology used to project implementation, the objectives to be achieved and the target audience. Explaining each stage thereof. Since the public schools in Brazil face daily challenges, it is concluded that the projects developed in the discipline of biology at the school to provide favorable conditions for student learning, creating an environment of stimulation, where the teacher is a key part of the motivation for these.O presente artigo argumenta sobre projetos didáticos de biologia executados em uma escola pública em Porto Velho-RO, ressaltando a importância de se buscar estratégias inovadoras para o ensino aprendizagem, partindo do princípio de que o professor se constitui como sujeito capaz de motivar e superar obstáculos. Assim, será descrita a metodologia empregada para execução dos projetos, os objetivos a serem alcançados e o público alvo explicitando cada etapa dos mesmos. Visto que, as Escolas públicas no Brasil enfrentam desafios cotidianos, conclui-se que os projetos desenvolvidos na disciplina de biologia na escola estudada propiciam ao aluno condições favoráveis de aprendizagem, criando um ambiente de estímulos, onde o professor constitui peça chave para motivação dos mesmos.Universidade Federal de Santa Maria2014-02-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/1507110.5902/2236117015071Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 18, N. 4, DEC., 2014; 1400-1406Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 18, N. 4, DEZ., 2014; 1400-14062236-11702236-1170reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/15071/pdfhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNogueira, Patricia GuedesLima, Renato AbreuGomes, Daniele BezerraMonteiro, Vera Lúcia GuedesNogueira, Priscila Guedes2022-09-22T18:00:59Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/15071Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regetPUBhttps://periodicos.ufsm.br/reget/oaimarcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com2236-11702236-1170opendoar:2022-09-22T18:00:59Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO Projetos didático-pedagógicos no ensino de biologia em uma escola pública no município de Porto Velho-RO |
title |
Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO |
spellingShingle |
Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO Nogueira, Patricia Guedes Projects interdisciplinary teaching biology. Projetos interdisciplinar didático biologia. |
title_short |
Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO |
title_full |
Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO |
title_fullStr |
Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO |
title_full_unstemmed |
Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO |
title_sort |
Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO |
author |
Nogueira, Patricia Guedes |
author_facet |
Nogueira, Patricia Guedes Lima, Renato Abreu Gomes, Daniele Bezerra Monteiro, Vera Lúcia Guedes Nogueira, Priscila Guedes |
author_role |
author |
author2 |
Lima, Renato Abreu Gomes, Daniele Bezerra Monteiro, Vera Lúcia Guedes Nogueira, Priscila Guedes |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nogueira, Patricia Guedes Lima, Renato Abreu Gomes, Daniele Bezerra Monteiro, Vera Lúcia Guedes Nogueira, Priscila Guedes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Projects interdisciplinary teaching biology. Projetos interdisciplinar didático biologia. |
topic |
Projects interdisciplinary teaching biology. Projetos interdisciplinar didático biologia. |
description |
This paper argues for teaching biology projects executed in a public school in Porto Velho-RO, stressing the importance of seeking innovative strategies for teaching and learning, assuming that the teacher is rather able to motivate and overcome obstacles. Thus is described the methodology used to project implementation, the objectives to be achieved and the target audience. Explaining each stage thereof. Since the public schools in Brazil face daily challenges, it is concluded that the projects developed in the discipline of biology at the school to provide favorable conditions for student learning, creating an environment of stimulation, where the teacher is a key part of the motivation for these. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-02-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/15071 10.5902/2236117015071 |
url |
https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/15071 |
identifier_str_mv |
10.5902/2236117015071 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/15071/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 18, N. 4, DEC., 2014; 1400-1406 Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 18, N. 4, DEZ., 2014; 1400-1406 2236-1170 2236-1170 reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) |
collection |
Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
marcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com |
_version_ |
1799950575193817088 |