Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Nogueira, Patricia Guedes
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Lima, Renato Abreu, Gomes, Daniele Bezerra, Monteiro, Vera Lúcia Guedes, Nogueira, Priscila Guedes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
Texto Completo: https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/15071
Resumo: This paper argues for teaching biology projects executed in a public school in Porto Velho-RO, stressing the importance of seeking innovative strategies for teaching and learning, assuming that the teacher is rather able to motivate and overcome obstacles. Thus is described the methodology used to project implementation, the objectives to be achieved and the target audience. Explaining each stage thereof. Since the public schools in Brazil face daily challenges, it is concluded that the projects developed in the discipline of biology at the school to provide favorable conditions for student learning, creating an environment of stimulation, where the teacher is a key part of the motivation for these.
id UFSM-15_75d5520c715c101004d99d30be2e4dc2
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/15071
network_acronym_str UFSM-15
network_name_str Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
repository_id_str
spelling Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-ROProjetos didático-pedagógicos no ensino de biologia em uma escola pública no município de Porto Velho-ROProjectsinterdisciplinary teachingbiology.Projetosinterdisciplinardidáticobiologia.This paper argues for teaching biology projects executed in a public school in Porto Velho-RO, stressing the importance of seeking innovative strategies for teaching and learning, assuming that the teacher is rather able to motivate and overcome obstacles. Thus is described the methodology used to project implementation, the objectives to be achieved and the target audience. Explaining each stage thereof. Since the public schools in Brazil face daily challenges, it is concluded that the projects developed in the discipline of biology at the school to provide favorable conditions for student learning, creating an environment of stimulation, where the teacher is a key part of the motivation for these.O presente artigo argumenta sobre projetos didáticos de biologia executados em uma escola pública em Porto Velho-RO, ressaltando a importância de se buscar estratégias inovadoras para o ensino aprendizagem, partindo do princípio de que o professor se constitui como sujeito capaz de motivar e superar obstáculos. Assim, será descrita a metodologia empregada para execução dos projetos, os objetivos a serem alcançados e o público alvo explicitando cada etapa dos mesmos. Visto que, as Escolas públicas no Brasil enfrentam desafios cotidianos, conclui-se que os projetos desenvolvidos na disciplina de biologia na escola estudada propiciam ao aluno condições favoráveis de aprendizagem, criando um ambiente de estímulos, onde o professor constitui peça chave para motivação dos mesmos.Universidade Federal de Santa Maria2014-02-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/1507110.5902/2236117015071Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 18, N. 4, DEC., 2014; 1400-1406Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 18, N. 4, DEZ., 2014; 1400-14062236-11702236-1170reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/15071/pdfhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNogueira, Patricia GuedesLima, Renato AbreuGomes, Daniele BezerraMonteiro, Vera Lúcia GuedesNogueira, Priscila Guedes2022-09-22T18:00:59Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/15071Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regetPUBhttps://periodicos.ufsm.br/reget/oaimarcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com2236-11702236-1170opendoar:2022-09-22T18:00:59Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO
Projetos didático-pedagógicos no ensino de biologia em uma escola pública no município de Porto Velho-RO
title Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO
spellingShingle Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO
Nogueira, Patricia Guedes
Projects
interdisciplinary teaching
biology.
Projetos
interdisciplinar
didático
biologia.
title_short Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO
title_full Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO
title_fullStr Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO
title_full_unstemmed Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO
title_sort Teaching educational projects-in biology teaching in a public school in the city of Porto Velho-RO
author Nogueira, Patricia Guedes
author_facet Nogueira, Patricia Guedes
Lima, Renato Abreu
Gomes, Daniele Bezerra
Monteiro, Vera Lúcia Guedes
Nogueira, Priscila Guedes
author_role author
author2 Lima, Renato Abreu
Gomes, Daniele Bezerra
Monteiro, Vera Lúcia Guedes
Nogueira, Priscila Guedes
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Nogueira, Patricia Guedes
Lima, Renato Abreu
Gomes, Daniele Bezerra
Monteiro, Vera Lúcia Guedes
Nogueira, Priscila Guedes
dc.subject.por.fl_str_mv Projects
interdisciplinary teaching
biology.
Projetos
interdisciplinar
didático
biologia.
topic Projects
interdisciplinary teaching
biology.
Projetos
interdisciplinar
didático
biologia.
description This paper argues for teaching biology projects executed in a public school in Porto Velho-RO, stressing the importance of seeking innovative strategies for teaching and learning, assuming that the teacher is rather able to motivate and overcome obstacles. Thus is described the methodology used to project implementation, the objectives to be achieved and the target audience. Explaining each stage thereof. Since the public schools in Brazil face daily challenges, it is concluded that the projects developed in the discipline of biology at the school to provide favorable conditions for student learning, creating an environment of stimulation, where the teacher is a key part of the motivation for these.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-02-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/15071
10.5902/2236117015071
url https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/15071
identifier_str_mv 10.5902/2236117015071
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/15071/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 18, N. 4, DEC., 2014; 1400-1406
Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 18, N. 4, DEZ., 2014; 1400-1406
2236-1170
2236-1170
reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
collection Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv marcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com
_version_ 1799950575193817088