The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mallmann, Elena Maria
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Bastos, Fábio da Purificação de, Dalmolin, Ricardo Simão Diniz
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
Texto Completo: https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/7967
Resumo: The aim is to critically analyze the actions carried out under the Center for Educational Technologies to induce integration of network technologies and convergence between modalities at the Federal University of Santa Maria (UFSM). Methodologically contemplate the policies and logistics research, development and training made possible by: 1) structuring multidisciplinary team focused on Virtual Environments for Teaching - Learning, Educational Resources and Activities Study, 2) conducting contests for professors in multidisciplinary area in eight different units of the UFSM, and 3) institutionalization of Moodle as Support for Classroom teaching in Undergraduate, Graduate and Extension courses, 4) interface academic between technologies Teacher Portal, Student Portal and Moodle, 5) selection of research projects for the Integration of Information and Communication Technology (ICT) and convergence of modalities in Undergraduate Education (public Notice no. 07/2012). Analytically, the approach includes unifiers parameters for all actions mentioned: a) presentation b) limit situation c) viable - possible. Conclusively, we signaled that the integration of network technologies and convergence between modes is a prospecting policy, viable - possible and innovative - sustainable, to reach the expansion and to enhance internalization of free public higher education
id UFSM-15_c6cd94ab362ba97d16d95368e2c53f02
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7967
network_acronym_str UFSM-15
network_name_str Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
repository_id_str
spelling The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSMIntegração das tecnologias educacionais em rede e convergência entre modalidades na UFSMTecnologia Educacional em RedeIntegraçãoConvergênciaModalidades Educacionais.Educational Technology NetworkIntegrationConvergenceEducational ModalitiesThe aim is to critically analyze the actions carried out under the Center for Educational Technologies to induce integration of network technologies and convergence between modalities at the Federal University of Santa Maria (UFSM). Methodologically contemplate the policies and logistics research, development and training made possible by: 1) structuring multidisciplinary team focused on Virtual Environments for Teaching - Learning, Educational Resources and Activities Study, 2) conducting contests for professors in multidisciplinary area in eight different units of the UFSM, and 3) institutionalization of Moodle as Support for Classroom teaching in Undergraduate, Graduate and Extension courses, 4) interface academic between technologies Teacher Portal, Student Portal and Moodle, 5) selection of research projects for the Integration of Information and Communication Technology (ICT) and convergence of modalities in Undergraduate Education (public Notice no. 07/2012). Analytically, the approach includes unifiers parameters for all actions mentioned: a) presentation b) limit situation c) viable - possible. Conclusively, we signaled that the integration of network technologies and convergence between modes is a prospecting policy, viable - possible and innovative - sustainable, to reach the expansion and to enhance internalization of free public higher education O objetivo é analisar criticamente as ações desenvolvidas no âmbito do Núcleo de Tecnologias Educacionais para induzir a integração das tecnologias em rede e convergência entre modalidades na Universidade Federal de Santa Maria. Metologicamente contemplamos as políticas e logística de pesquisa, desenvolvimento e capacitação viabilizadas por meio da: 1) estruturação de equipe multidisciplinar com foco em Ambientes Virtuais de Ensino-Aprendizagem, Recursos Educacionais e Atividades de Estudo; 2) realização de concursos públicos para professores adjuntos na área multidisciplinar em oito unidades de ensino; 3) institucionalização da plataforma Moodle como Apoio para o Ensino Presencial na Graduação, Pós-Graduação e Extensão; 4) interface acadêmica entre tecnologias Portal do Professor, Portal do Aluno e Moodle; 5)seleção de projetos de pesquisa para a Integração das Tecnologias de Informação e Comunicação (TIC) e Convergência das Modalidades Educacionais nos Cursos de Graduação (Edital público n. 07/2012). Analiticamente, a abordagem contempla parâmetros unificadores para todas as ações mencionadas: a) apresentação; b) situação-limite e c) viável-possível. Conclusivamente, sinalizamos que a integração das tecnologias em rede e convergência entre modalidades é uma prospecção política, viável-possível e inovadora-sustentável, para potencializar expansão e interiorização do ensino superior público e gratuito.Universidade Federal de Santa Maria2013-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/796710.5902/223611707967Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 12, N. 12, JUL., 2013; 2521-2530Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 12, N. 12, JUL., 2013; 2521-25302236-11702236-1170reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/7967/pdf_1http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMallmann, Elena MariaBastos, Fábio da Purificação deDalmolin, Ricardo Simão Diniz2022-09-26T11:58:33Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7967Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regetPUBhttps://periodicos.ufsm.br/reget/oaimarcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com2236-11702236-1170opendoar:2022-09-26T11:58:33Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM
Integração das tecnologias educacionais em rede e convergência entre modalidades na UFSM
title The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM
spellingShingle The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM
Mallmann, Elena Maria
Tecnologia Educacional em Rede
Integração
Convergência
Modalidades Educacionais.
Educational Technology Network
Integration
Convergence
Educational Modalities
title_short The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM
title_full The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM
title_fullStr The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM
title_full_unstemmed The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM
title_sort The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM
author Mallmann, Elena Maria
author_facet Mallmann, Elena Maria
Bastos, Fábio da Purificação de
Dalmolin, Ricardo Simão Diniz
author_role author
author2 Bastos, Fábio da Purificação de
Dalmolin, Ricardo Simão Diniz
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mallmann, Elena Maria
Bastos, Fábio da Purificação de
Dalmolin, Ricardo Simão Diniz
dc.subject.por.fl_str_mv Tecnologia Educacional em Rede
Integração
Convergência
Modalidades Educacionais.
Educational Technology Network
Integration
Convergence
Educational Modalities
topic Tecnologia Educacional em Rede
Integração
Convergência
Modalidades Educacionais.
Educational Technology Network
Integration
Convergence
Educational Modalities
description The aim is to critically analyze the actions carried out under the Center for Educational Technologies to induce integration of network technologies and convergence between modalities at the Federal University of Santa Maria (UFSM). Methodologically contemplate the policies and logistics research, development and training made possible by: 1) structuring multidisciplinary team focused on Virtual Environments for Teaching - Learning, Educational Resources and Activities Study, 2) conducting contests for professors in multidisciplinary area in eight different units of the UFSM, and 3) institutionalization of Moodle as Support for Classroom teaching in Undergraduate, Graduate and Extension courses, 4) interface academic between technologies Teacher Portal, Student Portal and Moodle, 5) selection of research projects for the Integration of Information and Communication Technology (ICT) and convergence of modalities in Undergraduate Education (public Notice no. 07/2012). Analytically, the approach includes unifiers parameters for all actions mentioned: a) presentation b) limit situation c) viable - possible. Conclusively, we signaled that the integration of network technologies and convergence between modes is a prospecting policy, viable - possible and innovative - sustainable, to reach the expansion and to enhance internalization of free public higher education
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-07-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/7967
10.5902/223611707967
url https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/7967
identifier_str_mv 10.5902/223611707967
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/7967/pdf_1
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 12, N. 12, JUL., 2013; 2521-2530
Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 12, N. 12, JUL., 2013; 2521-2530
2236-1170
2236-1170
reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
collection Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv marcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com
_version_ 1799950573677576192