The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/7967 |
Resumo: | The aim is to critically analyze the actions carried out under the Center for Educational Technologies to induce integration of network technologies and convergence between modalities at the Federal University of Santa Maria (UFSM). Methodologically contemplate the policies and logistics research, development and training made possible by: 1) structuring multidisciplinary team focused on Virtual Environments for Teaching - Learning, Educational Resources and Activities Study, 2) conducting contests for professors in multidisciplinary area in eight different units of the UFSM, and 3) institutionalization of Moodle as Support for Classroom teaching in Undergraduate, Graduate and Extension courses, 4) interface academic between technologies Teacher Portal, Student Portal and Moodle, 5) selection of research projects for the Integration of Information and Communication Technology (ICT) and convergence of modalities in Undergraduate Education (public Notice no. 07/2012). Analytically, the approach includes unifiers parameters for all actions mentioned: a) presentation b) limit situation c) viable - possible. Conclusively, we signaled that the integration of network technologies and convergence between modes is a prospecting policy, viable - possible and innovative - sustainable, to reach the expansion and to enhance internalization of free public higher education |
id |
UFSM-15_c6cd94ab362ba97d16d95368e2c53f02 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7967 |
network_acronym_str |
UFSM-15 |
network_name_str |
Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) |
repository_id_str |
|
spelling |
The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSMIntegração das tecnologias educacionais em rede e convergência entre modalidades na UFSMTecnologia Educacional em RedeIntegraçãoConvergênciaModalidades Educacionais.Educational Technology NetworkIntegrationConvergenceEducational ModalitiesThe aim is to critically analyze the actions carried out under the Center for Educational Technologies to induce integration of network technologies and convergence between modalities at the Federal University of Santa Maria (UFSM). Methodologically contemplate the policies and logistics research, development and training made possible by: 1) structuring multidisciplinary team focused on Virtual Environments for Teaching - Learning, Educational Resources and Activities Study, 2) conducting contests for professors in multidisciplinary area in eight different units of the UFSM, and 3) institutionalization of Moodle as Support for Classroom teaching in Undergraduate, Graduate and Extension courses, 4) interface academic between technologies Teacher Portal, Student Portal and Moodle, 5) selection of research projects for the Integration of Information and Communication Technology (ICT) and convergence of modalities in Undergraduate Education (public Notice no. 07/2012). Analytically, the approach includes unifiers parameters for all actions mentioned: a) presentation b) limit situation c) viable - possible. Conclusively, we signaled that the integration of network technologies and convergence between modes is a prospecting policy, viable - possible and innovative - sustainable, to reach the expansion and to enhance internalization of free public higher education O objetivo é analisar criticamente as ações desenvolvidas no âmbito do Núcleo de Tecnologias Educacionais para induzir a integração das tecnologias em rede e convergência entre modalidades na Universidade Federal de Santa Maria. Metologicamente contemplamos as políticas e logística de pesquisa, desenvolvimento e capacitação viabilizadas por meio da: 1) estruturação de equipe multidisciplinar com foco em Ambientes Virtuais de Ensino-Aprendizagem, Recursos Educacionais e Atividades de Estudo; 2) realização de concursos públicos para professores adjuntos na área multidisciplinar em oito unidades de ensino; 3) institucionalização da plataforma Moodle como Apoio para o Ensino Presencial na Graduação, Pós-Graduação e Extensão; 4) interface acadêmica entre tecnologias Portal do Professor, Portal do Aluno e Moodle; 5)seleção de projetos de pesquisa para a Integração das Tecnologias de Informação e Comunicação (TIC) e Convergência das Modalidades Educacionais nos Cursos de Graduação (Edital público n. 07/2012). Analiticamente, a abordagem contempla parâmetros unificadores para todas as ações mencionadas: a) apresentação; b) situação-limite e c) viável-possível. Conclusivamente, sinalizamos que a integração das tecnologias em rede e convergência entre modalidades é uma prospecção política, viável-possível e inovadora-sustentável, para potencializar expansão e interiorização do ensino superior público e gratuito.Universidade Federal de Santa Maria2013-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/796710.5902/223611707967Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 12, N. 12, JUL., 2013; 2521-2530Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 12, N. 12, JUL., 2013; 2521-25302236-11702236-1170reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttps://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/7967/pdf_1http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMallmann, Elena MariaBastos, Fábio da Purificação deDalmolin, Ricardo Simão Diniz2022-09-26T11:58:33Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7967Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regetPUBhttps://periodicos.ufsm.br/reget/oaimarcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com2236-11702236-1170opendoar:2022-09-26T11:58:33Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM Integração das tecnologias educacionais em rede e convergência entre modalidades na UFSM |
title |
The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM |
spellingShingle |
The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM Mallmann, Elena Maria Tecnologia Educacional em Rede Integração Convergência Modalidades Educacionais. Educational Technology Network Integration Convergence Educational Modalities |
title_short |
The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM |
title_full |
The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM |
title_fullStr |
The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM |
title_full_unstemmed |
The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM |
title_sort |
The integration of online educational technologies and convergence among modalities at UFSM |
author |
Mallmann, Elena Maria |
author_facet |
Mallmann, Elena Maria Bastos, Fábio da Purificação de Dalmolin, Ricardo Simão Diniz |
author_role |
author |
author2 |
Bastos, Fábio da Purificação de Dalmolin, Ricardo Simão Diniz |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mallmann, Elena Maria Bastos, Fábio da Purificação de Dalmolin, Ricardo Simão Diniz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Tecnologia Educacional em Rede Integração Convergência Modalidades Educacionais. Educational Technology Network Integration Convergence Educational Modalities |
topic |
Tecnologia Educacional em Rede Integração Convergência Modalidades Educacionais. Educational Technology Network Integration Convergence Educational Modalities |
description |
The aim is to critically analyze the actions carried out under the Center for Educational Technologies to induce integration of network technologies and convergence between modalities at the Federal University of Santa Maria (UFSM). Methodologically contemplate the policies and logistics research, development and training made possible by: 1) structuring multidisciplinary team focused on Virtual Environments for Teaching - Learning, Educational Resources and Activities Study, 2) conducting contests for professors in multidisciplinary area in eight different units of the UFSM, and 3) institutionalization of Moodle as Support for Classroom teaching in Undergraduate, Graduate and Extension courses, 4) interface academic between technologies Teacher Portal, Student Portal and Moodle, 5) selection of research projects for the Integration of Information and Communication Technology (ICT) and convergence of modalities in Undergraduate Education (public Notice no. 07/2012). Analytically, the approach includes unifiers parameters for all actions mentioned: a) presentation b) limit situation c) viable - possible. Conclusively, we signaled that the integration of network technologies and convergence between modes is a prospecting policy, viable - possible and innovative - sustainable, to reach the expansion and to enhance internalization of free public higher education |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-07-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/7967 10.5902/223611707967 |
url |
https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/7967 |
identifier_str_mv |
10.5902/223611707967 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsm.br/reget/article/view/7967/pdf_1 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 12, N. 12, JUL., 2013; 2521-2530 Revista Eletrônica em Gestão, Educação e Tecnologia Ambiental; REGET, V. 12, N. 12, JUL., 2013; 2521-2530 2236-1170 2236-1170 reponame:Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) |
collection |
Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica em Gestão Educação e Tecnologia Ambiental (REGET) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
marcelobdarosa@gmail.com||reget.ufsm@gmail.com |
_version_ |
1799950573677576192 |