Image sources in the poetics of Andreas Gryphius
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Digital do LAV ( Laboratório de Artes Visuais) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/revislav/article/view/2138 |
Resumo: | We intend to reflect on the use of imagetic elements and its sources in German 17th century and to demonstrate that the literature of the Baroque doesn’t have to be understood as poetical of personal experiences in the contemporary’s sense. Andreas Gryphius, as the inserted artists in the social context of the German Baroque, was immersed in a sea of images and topics, making large use of these in his poetical work. For that, he used as inspired source not only of the auctoritas and some books of emblems that circulated in Europe in 17th century, like the Bible, since the period also be impregnated of the sacred element. |
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Image sources in the poetics of Andreas GryphiusFontes imagéticas na poética de Andreas GryphiusAndreas GryphiusBaroqueEmblematic genreImageAndreas GryphiusBarrocoGênero emblemáticoImagemWe intend to reflect on the use of imagetic elements and its sources in German 17th century and to demonstrate that the literature of the Baroque doesn’t have to be understood as poetical of personal experiences in the contemporary’s sense. Andreas Gryphius, as the inserted artists in the social context of the German Baroque, was immersed in a sea of images and topics, making large use of these in his poetical work. For that, he used as inspired source not only of the auctoritas and some books of emblems that circulated in Europe in 17th century, like the Bible, since the period also be impregnated of the sacred element.Pretendemos refletir sobre a utilização de elementos imagéticos e suas fontes na Alemanha do século XVII e demonstrar que a literatura barroca não deve ser entendida como uma poética de experiências pessoais no sentido contemporâneo. Andreas Gryphius, como os artistas inseridos no contexto social do barroco alemão, estava imerso num mar de imagense tópicas, fazendo largo emprego dessas em seu trabalho poético. Para isso, utilizou como fonte de inspiração não só os auctoritas e os livros de emblemas que circulavam na Europa no século XVII, como também a Bíblia, já que o período também estava impregnado do elemento sacro.Universidade Federal de Santa Maria2010-10-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/revislav/article/view/213810.5902/198373482138Revista Digital do LAV; No. 5 (2010): Revista Digital do LAV - Ano III – Número 05 – Setembro de 2010; 145-167Revista Digital do LAV; n. 5 (2010): Revista Digital do LAV - Ano III – Número 05 – Setembro de 2010; 145-1671983-73481983-7348reponame:Revista Digital do LAV ( Laboratório de Artes Visuais)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/revislav/article/view/2138/1300Brandão, Antônio Jackson de Souzainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-06-09T17:39:25Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2138Revistahttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/revislav/PUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/revislav/oairevistadigitaldolav@gmail.com||daniel@rswa.com.br1983-73481983-7348opendoar:2020-06-09T17:39:25Revista Digital do LAV ( Laboratório de Artes Visuais) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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