A influência do pessoal da linha de frente (front office) na satisfação do cliente numa agência bancária

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fernandes, Iara Canabarro
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Manancial - Repositório Digital da UFSM
dARK ID: ark:/26339/0013000004rrv
Texto Completo: http://repositorio.ufsm.br/handle/1/8075
Resumo: The service companies have been suffering, in the last years deep modifications deriving from factors such as the globalization, competitiveness, technological progress and the consumer's new profile, more demanding and conscious about his rights. These factors had forced the service organizations to search for information about their customers' preferences, mainly, when it is about financial institutions that represent accelerated transformations in the market. The main objective of this work is to evaluate the interaction between the customer and the service providers with the purpose of proposing suggestions of improvement in the quality of services and to contribute with information that might be indeed useful, capable to trigger improvement actions in the level of bank agencies. So through a research of quantitative because they emphasize the casual relationship between variables and not processes. The investigation is intentionally inserted in a structure of free value. The results showed that l general the customers are satisfied with services provided by the bank agency. On the other hand, we can see the difference when compared the employees' perception with the customers, for example, about the patience and objectivity ", the employees affirm that 25,0% of customers are satisfied, while the customers' perception, related to satisfaction is 35,0%. Therefore, the employees of front line interact directly with customers, but, they don't get to notice this satisfaction.
id UFSM_aeb322a264cfc0fe5367343f4c68af8a
oai_identifier_str oai:repositorio.ufsm.br:1/8075
network_acronym_str UFSM
network_name_str Manancial - Repositório Digital da UFSM
repository_id_str
spelling A influência do pessoal da linha de frente (front office) na satisfação do cliente numa agência bancáriaLinha de frenteSatisfaçãoAtendimentoFront lineSatisfactionAttendanceCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOThe service companies have been suffering, in the last years deep modifications deriving from factors such as the globalization, competitiveness, technological progress and the consumer's new profile, more demanding and conscious about his rights. These factors had forced the service organizations to search for information about their customers' preferences, mainly, when it is about financial institutions that represent accelerated transformations in the market. The main objective of this work is to evaluate the interaction between the customer and the service providers with the purpose of proposing suggestions of improvement in the quality of services and to contribute with information that might be indeed useful, capable to trigger improvement actions in the level of bank agencies. So through a research of quantitative because they emphasize the casual relationship between variables and not processes. The investigation is intentionally inserted in a structure of free value. The results showed that l general the customers are satisfied with services provided by the bank agency. On the other hand, we can see the difference when compared the employees' perception with the customers, for example, about the patience and objectivity ", the employees affirm that 25,0% of customers are satisfied, while the customers' perception, related to satisfaction is 35,0%. Therefore, the employees of front line interact directly with customers, but, they don't get to notice this satisfaction.As empresas de serviço têm sofrido, nos últimos anos, profundas modificações decorrentes, sobretudo, de fatores como a globalização, a competitividade, os avanços tecnológicos e o novo perfil do consumidor, mais exigente e consciente de seus direitos. Estes fatores têm forçado as organizações de serviços buscarem informações sobre preferência de seus clientes, principalmente, quando se trata de instituição financeira que apresenta transformações aceleradas no mercado. O objetivo principal, deste trabalho é avaliar a interação entre o cliente e o prestador de serviço com a finalidade de propor sugestões de melhoria na qualidade dos serviços e contribuir com informações que possam ser efetivamente úteis capazes de desencadear ações de melhoria ao nível de agências bancárias. Assim, através de uma pesquisa de natureza qualitativa, classificada também como descritiva, uma vez que a realização deste estudo se baseou na opinião de pessoas relacionadas diretamente com o trabalho desenvolvido; e quantitativa, pois enfatizam o relacionamento causal entre variáveis e não entre processos. A investigação é intencionalmente inserida em uma estrutura de livre valor. Os resultados mostraram que de modo geral os clientes estão satisfeitos com os serviços prestados pela agência bancária. Por outro lado, percebe-se a diferença quando comparada percepção dos funcionários com a de clientes, por exemplo, quanto à paciência e objetividade , os funcionários afirmam que, 25,0% dos clientes se encontram satisfeitos, enquanto que à percepção dos clientes, quanto à satisfação é de 35,0%. Portanto, os funcionários da linha de frente, interagem diretamente com os clientes, mas não conseguem perceber esta satisfação.Universidade Federal de Santa MariaBREngenharia de ProduçãoUFSMPrograma de Pós-Graduação em Engenharia de ProduçãoGodoy, Leoni Pentiadohttp://lattes.cnpq.br/7499692835204617Gomes, Clandia Maffinihttp://lattes.cnpq.br/2010827580929023Ansuj, Angela Pellegrinhttp://lattes.cnpq.br/4331195282444316Fernandes, Iara Canabarro2008-11-272008-11-272008-02-25info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfapplication/pdfFERNANDES, Iara Canabarro. A influência do pessoal da linha de frente (front office) na satisfação do cliente numa agência bancária. 2008. 76 f. Dissertação (Mestrado em Engenharia de Produção) - Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, 2008.http://repositorio.ufsm.br/handle/1/8075ark:/26339/0013000004rrvporinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Manancial - Repositório Digital da UFSMinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSM2023-04-27T17:19:16Zoai:repositorio.ufsm.br:1/8075Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufsm.br/ONGhttps://repositorio.ufsm.br/oai/requestatendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.comopendoar:2024-07-29T10:23:46.212587Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv A influência do pessoal da linha de frente (front office) na satisfação do cliente numa agência bancária
title A influência do pessoal da linha de frente (front office) na satisfação do cliente numa agência bancária
spellingShingle A influência do pessoal da linha de frente (front office) na satisfação do cliente numa agência bancária
Fernandes, Iara Canabarro
Linha de frente
Satisfação
Atendimento
Front line
Satisfaction
Attendance
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
title_short A influência do pessoal da linha de frente (front office) na satisfação do cliente numa agência bancária
title_full A influência do pessoal da linha de frente (front office) na satisfação do cliente numa agência bancária
title_fullStr A influência do pessoal da linha de frente (front office) na satisfação do cliente numa agência bancária
title_full_unstemmed A influência do pessoal da linha de frente (front office) na satisfação do cliente numa agência bancária
title_sort A influência do pessoal da linha de frente (front office) na satisfação do cliente numa agência bancária
author Fernandes, Iara Canabarro
author_facet Fernandes, Iara Canabarro
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Godoy, Leoni Pentiado
http://lattes.cnpq.br/7499692835204617
Gomes, Clandia Maffini
http://lattes.cnpq.br/2010827580929023
Ansuj, Angela Pellegrin
http://lattes.cnpq.br/4331195282444316
dc.contributor.author.fl_str_mv Fernandes, Iara Canabarro
dc.subject.por.fl_str_mv Linha de frente
Satisfação
Atendimento
Front line
Satisfaction
Attendance
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
topic Linha de frente
Satisfação
Atendimento
Front line
Satisfaction
Attendance
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
description The service companies have been suffering, in the last years deep modifications deriving from factors such as the globalization, competitiveness, technological progress and the consumer's new profile, more demanding and conscious about his rights. These factors had forced the service organizations to search for information about their customers' preferences, mainly, when it is about financial institutions that represent accelerated transformations in the market. The main objective of this work is to evaluate the interaction between the customer and the service providers with the purpose of proposing suggestions of improvement in the quality of services and to contribute with information that might be indeed useful, capable to trigger improvement actions in the level of bank agencies. So through a research of quantitative because they emphasize the casual relationship between variables and not processes. The investigation is intentionally inserted in a structure of free value. The results showed that l general the customers are satisfied with services provided by the bank agency. On the other hand, we can see the difference when compared the employees' perception with the customers, for example, about the patience and objectivity ", the employees affirm that 25,0% of customers are satisfied, while the customers' perception, related to satisfaction is 35,0%. Therefore, the employees of front line interact directly with customers, but, they don't get to notice this satisfaction.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-11-27
2008-11-27
2008-02-25
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv FERNANDES, Iara Canabarro. A influência do pessoal da linha de frente (front office) na satisfação do cliente numa agência bancária. 2008. 76 f. Dissertação (Mestrado em Engenharia de Produção) - Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, 2008.
http://repositorio.ufsm.br/handle/1/8075
dc.identifier.dark.fl_str_mv ark:/26339/0013000004rrv
identifier_str_mv FERNANDES, Iara Canabarro. A influência do pessoal da linha de frente (front office) na satisfação do cliente numa agência bancária. 2008. 76 f. Dissertação (Mestrado em Engenharia de Produção) - Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, 2008.
ark:/26339/0013000004rrv
url http://repositorio.ufsm.br/handle/1/8075
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
BR
Engenharia de Produção
UFSM
Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
BR
Engenharia de Produção
UFSM
Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Manancial - Repositório Digital da UFSM
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Manancial - Repositório Digital da UFSM
collection Manancial - Repositório Digital da UFSM
repository.name.fl_str_mv Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv atendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.com
_version_ 1814439730661556224