O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Monografias Ambientais |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/3927 |
Resumo: | This paper presents the main results of the Specialization Monograph of the Sensu Lato Post graduate Course on Environmental Education, edition held in 2008 and 2009 by Federal University of Santa Maria in Panambi. This paper aims to use the English language as a tool for sensitization and changes in attitudes in the teaching of environmental education with students from Escola Estadual de Ensino Médio Agostinha Dill Condor/RS, using playful tools, games and activities, to promote environmental education, as well as to verify the knowledge in the school population about environmental issues, and also promote activities, with students in English classes, related to the environment. To supply the proposed goals, bibliographical studies, questionnaires to check the students’ knowledge, and also materials used to sensitize them to wards environmental education, such as videos and informational texts, games and practical activities, were done. The results show that the environmental education used in a school background, brings benefits and knowledge needed to students, which have the main purpose the sustain ability of the planet. |
id |
UFSM-3_ade3f7bfbe5d0f64715ccd82bf5fab48 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3927 |
network_acronym_str |
UFSM-3 |
network_name_str |
Revista Monografias Ambientais |
repository_id_str |
|
spelling |
O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RSEnvironmental EducationGamesPlayful activitiesEnglish languageEducação AmbientalJogosBrincadeirasLíngua InglesaThis paper presents the main results of the Specialization Monograph of the Sensu Lato Post graduate Course on Environmental Education, edition held in 2008 and 2009 by Federal University of Santa Maria in Panambi. This paper aims to use the English language as a tool for sensitization and changes in attitudes in the teaching of environmental education with students from Escola Estadual de Ensino Médio Agostinha Dill Condor/RS, using playful tools, games and activities, to promote environmental education, as well as to verify the knowledge in the school population about environmental issues, and also promote activities, with students in English classes, related to the environment. To supply the proposed goals, bibliographical studies, questionnaires to check the students’ knowledge, and also materials used to sensitize them to wards environmental education, such as videos and informational texts, games and practical activities, were done. The results show that the environmental education used in a school background, brings benefits and knowledge needed to students, which have the main purpose the sustain ability of the planet.Esse documento apresenta alguns resultados obtidos na Monografia de Conclusão do Curso de Pós-Graduação Lato Sensu Especialização em Educação Ambiental, edição realizada em 2008 e 2009 pela Universidade Federal de Santa Maria no Pólo de Panambi/RS. O presente trabalho utilizou a Língua Inglesa como ferramenta de sensibilização e mudanças deatitudes no ensino da educação ambiental com os alunos da Escola Estadual de Ensino MédioAgostinha Dill Condor/RS, utilizando ferramentas lúdicas, jogos e brincadeiras para promovereducação ambiental, bem como verificar o conhecimento experiente na população escolar sobreas questões ambientais. Também realizou atividades com os alunos em língua inglesarelacionadas ao meio ambiente. Para atingir os objetivos propostos, foram realizados estudosbibliográficos, aplicados questionários para verificar o conhecimento prévio dos aprendizes, bemcomo materiais para a sensibilização dos alunos em relação à educação ambiental, como porexemplo, vídeos e textos informativos, jogos e atividades práticas. Os resultados demonstram que a educação ambiental trabalhada no âmbito escolar traz muitos conhecimentos e benefícios necessários aos aprendizes, os quais visam à sustentabilidade do Planeta.Universidade Federal de Santa Maria2011-10-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/392710.5902/223613083927Monografias Ambientais; REMOA, V. 4, N. 4, OUT., 2011; 660-671Revista Monografias Ambientais; REMOA, V. 4, N. 4, OUT., 2011; 660-6712236-13082236-1308reponame:Revista Monografias Ambientaisinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/3927/2325Copyright (c) 2011 Revista Monografias Ambientaisinfo:eu-repo/semantics/openAccessMello, Alexandra Freitas dePeres, Paulo Edelvar Corrêa2021-05-07T12:40:29Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3927Revistahttps://periodicos.ufsm.br/remoaONGhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/remoa/oai||remoa.ufsm@gmail.com2236-13082236-1308opendoar:2021-05-07T12:40:29Revista Monografias Ambientais - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS |
title |
O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS |
spellingShingle |
O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS Mello, Alexandra Freitas de Environmental Education Games Playful activities English language Educação Ambiental Jogos Brincadeiras Língua Inglesa |
title_short |
O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS |
title_full |
O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS |
title_fullStr |
O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS |
title_full_unstemmed |
O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS |
title_sort |
O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS |
author |
Mello, Alexandra Freitas de |
author_facet |
Mello, Alexandra Freitas de Peres, Paulo Edelvar Corrêa |
author_role |
author |
author2 |
Peres, Paulo Edelvar Corrêa |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mello, Alexandra Freitas de Peres, Paulo Edelvar Corrêa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Environmental Education Games Playful activities English language Educação Ambiental Jogos Brincadeiras Língua Inglesa |
topic |
Environmental Education Games Playful activities English language Educação Ambiental Jogos Brincadeiras Língua Inglesa |
description |
This paper presents the main results of the Specialization Monograph of the Sensu Lato Post graduate Course on Environmental Education, edition held in 2008 and 2009 by Federal University of Santa Maria in Panambi. This paper aims to use the English language as a tool for sensitization and changes in attitudes in the teaching of environmental education with students from Escola Estadual de Ensino Médio Agostinha Dill Condor/RS, using playful tools, games and activities, to promote environmental education, as well as to verify the knowledge in the school population about environmental issues, and also promote activities, with students in English classes, related to the environment. To supply the proposed goals, bibliographical studies, questionnaires to check the students’ knowledge, and also materials used to sensitize them to wards environmental education, such as videos and informational texts, games and practical activities, were done. The results show that the environmental education used in a school background, brings benefits and knowledge needed to students, which have the main purpose the sustain ability of the planet. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-10-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/3927 10.5902/223613083927 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/3927 |
identifier_str_mv |
10.5902/223613083927 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/3927/2325 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2011 Revista Monografias Ambientais info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2011 Revista Monografias Ambientais |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Monografias Ambientais; REMOA, V. 4, N. 4, OUT., 2011; 660-671 Revista Monografias Ambientais; REMOA, V. 4, N. 4, OUT., 2011; 660-671 2236-1308 2236-1308 reponame:Revista Monografias Ambientais instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista Monografias Ambientais |
collection |
Revista Monografias Ambientais |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Monografias Ambientais - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
||remoa.ufsm@gmail.com |
_version_ |
1814256512362610688 |