O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mello, Alexandra Freitas de
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Peres, Paulo Edelvar Corrêa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Monografias Ambientais
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/3927
Resumo: This paper presents the main results of the Specialization Monograph of the Sensu Lato Post graduate Course on Environmental Education, edition held in 2008 and 2009 by Federal University of Santa Maria in Panambi. This paper aims to use the English language as a tool for sensitization and changes in attitudes in the teaching of environmental education with students from Escola Estadual de Ensino Médio Agostinha Dill Condor/RS, using playful tools, games and activities, to promote environmental education, as well as to verify the knowledge in the school population about environmental issues, and also promote activities, with students in English classes, related to the environment. To supply the proposed goals, bibliographical studies, questionnaires to check the students’ knowledge, and also materials used to sensitize them to wards environmental education, such as videos and informational texts, games and practical activities, were done. The results show that the environmental education used in a school background, brings benefits and knowledge needed to students, which have the main purpose the sustain ability of the planet.
id UFSM-3_ade3f7bfbe5d0f64715ccd82bf5fab48
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3927
network_acronym_str UFSM-3
network_name_str Revista Monografias Ambientais
repository_id_str
spelling O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RSEnvironmental EducationGamesPlayful activitiesEnglish languageEducação AmbientalJogosBrincadeirasLíngua InglesaThis paper presents the main results of the Specialization Monograph of the Sensu Lato Post graduate Course on Environmental Education, edition held in 2008 and 2009 by Federal University of Santa Maria in Panambi. This paper aims to use the English language as a tool for sensitization and changes in attitudes in the teaching of environmental education with students from Escola Estadual de Ensino Médio Agostinha Dill Condor/RS, using playful tools, games and activities, to promote environmental education, as well as to verify the knowledge in the school population about environmental issues, and also promote activities, with students in English classes, related to the environment. To supply the proposed goals, bibliographical studies, questionnaires to check the students’ knowledge, and also materials used to sensitize them to wards environmental education, such as videos and informational texts, games and practical activities, were done. The results show that the environmental education used in a school background, brings benefits and knowledge needed to students, which have the main purpose the sustain ability of the planet.Esse documento apresenta alguns resultados obtidos na Monografia de Conclusão do Curso de Pós-Graduação Lato Sensu Especialização em Educação Ambiental, edição realizada em 2008 e 2009 pela Universidade Federal de Santa Maria no Pólo de Panambi/RS. O presente trabalho utilizou a Língua Inglesa como ferramenta de sensibilização e mudanças deatitudes no ensino da educação ambiental com os alunos da Escola Estadual de Ensino MédioAgostinha Dill Condor/RS, utilizando ferramentas lúdicas, jogos e brincadeiras para promovereducação ambiental, bem como verificar o conhecimento experiente na população escolar sobreas questões ambientais. Também realizou atividades com os alunos em língua inglesarelacionadas ao meio ambiente. Para atingir os objetivos propostos, foram realizados estudosbibliográficos, aplicados questionários para verificar o conhecimento prévio dos aprendizes, bemcomo materiais para a sensibilização dos alunos em relação à educação ambiental, como porexemplo, vídeos e textos informativos, jogos e atividades práticas. Os resultados demonstram que a educação ambiental trabalhada no âmbito escolar traz muitos conhecimentos e benefícios necessários aos aprendizes, os quais visam à sustentabilidade do Planeta.Universidade Federal de Santa Maria2011-10-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/392710.5902/223613083927Monografias Ambientais; REMOA, V. 4, N. 4, OUT., 2011; 660-671Revista Monografias Ambientais; REMOA, V. 4, N. 4, OUT., 2011; 660-6712236-13082236-1308reponame:Revista Monografias Ambientaisinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/3927/2325Copyright (c) 2011 Revista Monografias Ambientaisinfo:eu-repo/semantics/openAccessMello, Alexandra Freitas dePeres, Paulo Edelvar Corrêa2021-05-07T12:40:29Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3927Revistahttps://periodicos.ufsm.br/remoaONGhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/remoa/oai||remoa.ufsm@gmail.com2236-13082236-1308opendoar:2021-05-07T12:40:29Revista Monografias Ambientais - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS
title O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS
spellingShingle O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS
Mello, Alexandra Freitas de
Environmental Education
Games
Playful activities
English language
Educação Ambiental
Jogos
Brincadeiras
Língua Inglesa
title_short O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS
title_full O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS
title_fullStr O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS
title_full_unstemmed O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS
title_sort O uso da língua inglesa como ferramenta de ensino e aprendizagem na educação ambiental: uma experiência na Escola Agostinha Dill- Condor, RS
author Mello, Alexandra Freitas de
author_facet Mello, Alexandra Freitas de
Peres, Paulo Edelvar Corrêa
author_role author
author2 Peres, Paulo Edelvar Corrêa
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mello, Alexandra Freitas de
Peres, Paulo Edelvar Corrêa
dc.subject.por.fl_str_mv Environmental Education
Games
Playful activities
English language
Educação Ambiental
Jogos
Brincadeiras
Língua Inglesa
topic Environmental Education
Games
Playful activities
English language
Educação Ambiental
Jogos
Brincadeiras
Língua Inglesa
description This paper presents the main results of the Specialization Monograph of the Sensu Lato Post graduate Course on Environmental Education, edition held in 2008 and 2009 by Federal University of Santa Maria in Panambi. This paper aims to use the English language as a tool for sensitization and changes in attitudes in the teaching of environmental education with students from Escola Estadual de Ensino Médio Agostinha Dill Condor/RS, using playful tools, games and activities, to promote environmental education, as well as to verify the knowledge in the school population about environmental issues, and also promote activities, with students in English classes, related to the environment. To supply the proposed goals, bibliographical studies, questionnaires to check the students’ knowledge, and also materials used to sensitize them to wards environmental education, such as videos and informational texts, games and practical activities, were done. The results show that the environmental education used in a school background, brings benefits and knowledge needed to students, which have the main purpose the sustain ability of the planet.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-10-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/3927
10.5902/223613083927
url http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/3927
identifier_str_mv 10.5902/223613083927
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/3927/2325
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2011 Revista Monografias Ambientais
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2011 Revista Monografias Ambientais
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Monografias Ambientais; REMOA, V. 4, N. 4, OUT., 2011; 660-671
Revista Monografias Ambientais; REMOA, V. 4, N. 4, OUT., 2011; 660-671
2236-1308
2236-1308
reponame:Revista Monografias Ambientais
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista Monografias Ambientais
collection Revista Monografias Ambientais
repository.name.fl_str_mv Revista Monografias Ambientais - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv ||remoa.ufsm@gmail.com
_version_ 1814256512362610688