Tranny fag: queer articulations in a documentary movie
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Comunicação (Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/64418 |
Resumo: | Based on bibliographic research regarding the social markers of difference inserted in the documentary Tranny Fag (2018), we seek to address the stigmatization of queer black bodies, and the use of the documentary as an artivist tool. To this end, we articulated theorists from queer studies with those who address the intersections posed in the audiovisual record. In this sense, subversive potentials were unveiled in the articulation of socially marginalized agendas within a Brazilian documentary production. |
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Tranny fag: queer articulations in a documentary movieBixa travesty: articulaciones extraviadas en una película documentalBixa travesty: articulações transviadas em um filme documentárioBixa travestyDocumentárioArtivismoTranny fagDocumentaryArtivism Bixa travestyDocumentalArtivismoBased on bibliographic research regarding the social markers of difference inserted in the documentary Tranny Fag (2018), we seek to address the stigmatization of queer black bodies, and the use of the documentary as an artivist tool. To this end, we articulated theorists from queer studies with those who address the intersections posed in the audiovisual record. In this sense, subversive potentials were unveiled in the articulation of socially marginalized agendas within a Brazilian documentary production.A partir de una investigación bibliográfica referente a los marcadores sociales de la diferencia insertada en el documental Bixa Travesty (2018), buscamos hablar sobre la estigmatización de los cuerpos negros extraviados y sobre el uso del documental como herramienta artivista. Para esto, se articularon teorias de los estudios queer con los que abordan las intersecciones colocadas en el registro audiovisual. En este sentido, los potenciales subversivos se revelaron en la articulación de agendas socialmente marginadas dentro de una producción documental brasileña.A partir de pesquisa bibliográfica referente aos marcadores sociais da diferença inseridos no documentário Bixa Travesty (2018), buscamos versar acerca da estigmatização de corpos negros transviados, e sobre a utilização do documentário como ferramenta artivista. Para tanto, articularam-se teóricas dos estudos queer com aqueles que abordam as intersecções postas no registro audiovisual. Neste sentido, desvendaram-se potenciais subversivos na articulação de pautas socialmente marginalizadas no interior de uma produção documental brasileira.Universidade Federal de Santa Maria2022-03-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa Bibliográficaapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/6441810.5902/2316882X64418Cadernos de Comunicação; v. 26 n. 1 (2022)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/64418/46398Copyright (c) 2022 Cadernos de Comunicaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessTeófilo da Silva Santos, ViníciusAmim, Valéria2022-04-07T19:40:23Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/64418Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2022-04-07T19:40:23Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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