Visual culture and education: affective cartography and critical position of images
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Comunicação (Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/55088 |
Resumo: | This text proposes to discuss and analyze the power of images as contemporary identities references and complexity in the education. The aims to articulate experiments of critical and performative analysis of the cultural hegemony. The visual methods used from Fernando Hernández and others from the Educational Perspective of Visual Culture. |
id |
UFSM-4_267bc693c888e6cfa433814475f2a469 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/55088 |
network_acronym_str |
UFSM-4 |
network_name_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Visual culture and education: affective cartography and critical position of imagesCultura visual y educación: cartografías afectivas y emancipación críticaCultura visual e educação: cartografias afetivas e compreensão crítica das imagensVisual cultureCritical educationImagesCultura visualEducación críticaImágenesCultura visualEducação críticaImagensThis text proposes to discuss and analyze the power of images as contemporary identities references and complexity in the education. The aims to articulate experiments of critical and performative analysis of the cultural hegemony. The visual methods used from Fernando Hernández and others from the Educational Perspective of Visual Culture.Este texto propone discutir y analizar la potencia de las imágenes como (con)formadoras de las identidades contemporáneas y sus problemáticas en el ámbito de la educación. Objetiva articular experimentaciones de análisis crítica y performativa delante la hegemonía cultural. Metodologías Visuales a partir de Fernando Hernández y autores desde la Perspectiva Educativa da Cultura Visual basan la escrita.Este texto propõe discutir e analisar a potência das imagens como (con)formadoras das identidades contemporâneas e suas problemáticas no âmbito da educação. Objetiva articular experimentações de análise crítica e performativa diante da hegemonia cultural. Embasam a escrita Metodologias Visuais a partir de Fernando Hernández e autores, sob o enfoque da Perspectiva Educativa da Cultura Visual.Universidade Federal de Santa Maria2020-10-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa Empírica de Campoapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/5508810.5902/2316882X55088Cadernos de Comunicação; v. 24 n. 1 (2020)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/55088/pdfCopyright (c) 2020 Cadernos de Comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessValle, Lutiere Dalla2020-12-09T20:32:08Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/55088Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2020-12-09T20:32:08Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Visual culture and education: affective cartography and critical position of images Cultura visual y educación: cartografías afectivas y emancipación crítica Cultura visual e educação: cartografias afetivas e compreensão crítica das imagens |
title |
Visual culture and education: affective cartography and critical position of images |
spellingShingle |
Visual culture and education: affective cartography and critical position of images Valle, Lutiere Dalla Visual culture Critical education Images Cultura visual Educación crítica Imágenes Cultura visual Educação crítica Imagens |
title_short |
Visual culture and education: affective cartography and critical position of images |
title_full |
Visual culture and education: affective cartography and critical position of images |
title_fullStr |
Visual culture and education: affective cartography and critical position of images |
title_full_unstemmed |
Visual culture and education: affective cartography and critical position of images |
title_sort |
Visual culture and education: affective cartography and critical position of images |
author |
Valle, Lutiere Dalla |
author_facet |
Valle, Lutiere Dalla |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Valle, Lutiere Dalla |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Visual culture Critical education Images Cultura visual Educación crítica Imágenes Cultura visual Educação crítica Imagens |
topic |
Visual culture Critical education Images Cultura visual Educación crítica Imágenes Cultura visual Educação crítica Imagens |
description |
This text proposes to discuss and analyze the power of images as contemporary identities references and complexity in the education. The aims to articulate experiments of critical and performative analysis of the cultural hegemony. The visual methods used from Fernando Hernández and others from the Educational Perspective of Visual Culture. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Pesquisa Empírica de Campo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/55088 10.5902/2316882X55088 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/55088 |
identifier_str_mv |
10.5902/2316882X55088 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/55088/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Cadernos de Comunicação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Cadernos de Comunicação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação; v. 24 n. 1 (2020) 2316-882X 1677-9061 reponame:Cadernos de Comunicação (Online) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
collection |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com |
_version_ |
1809464000169115648 |