Body patterns or the consumption of an instagrammable body
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Comunicação (Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/86331 |
Resumo: | The article addresses the standardization of the body on Instagram, from a netnographic collection on January 10 and 19, 2023, with the hashtag #corpoperfeito. The first 42 posts of each day were printed and separated. There is a mediatized body standardization, which does not reverberate in all posts. However, the body enables online visibility, which reinforces the body beauty market. |
id |
UFSM-4_329990a701b007faa39b49a67cd1286c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/86331 |
network_acronym_str |
UFSM-4 |
network_name_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Body patterns or the consumption of an instagrammable bodyPatrones corporales o el consumo de un cuerpo instagramablesPadrões corporais ou o consumo de um corpo instagramávelbodybody patternInstagramsocial networknetnographycuerpopatrón corporalInstagramred socialnetnografíacorpopadrão corporalInstagramrede socialnetnografiaThe article addresses the standardization of the body on Instagram, from a netnographic collection on January 10 and 19, 2023, with the hashtag #corpoperfeito. The first 42 posts of each day were printed and separated. There is a mediatized body standardization, which does not reverberate in all posts. However, the body enables online visibility, which reinforces the body beauty market.El artículo aborda la estandarización del cuerpo en Instagram, a partir de una colecta netnográfica los días 10 y 19 de enero de 2023, con el hashtag #corpoperfeito. Se imprimieron y separaron los primeros 42 posts de cada día. Se percibe una estandarización corporal midiatizada, que no reverbera en todas las publicaciones. Sin embargo, el cuerpo posibilita una visibilidad online, que refuerza el mercado de la belleza corporal.O artigo aborda a padronização do corpo no Instagram, a partir de uma coleta netnográfica nos dias 10 e 19 de janeiro de 2023, com a hashtag #corpoperfeito. Foram printados e separados os primeiros 42 posts de cada dia. Percebe-se uma padronização corporal midiatizada, que não reverbera em todas as postagens. Contudo, o corpo possibilita uma visibilidade online, que reforça o mercado da beleza corporal.Universidade Federal de Santa Maria2024-06-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/8633110.5902/2316882X86331Cadernos de Comunicação; v. 28 n. 1 (2024): 2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/86331/63918http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFeliciano, Luiz AntonioCaldas, Carlos Henrique Sabino Silva, Priscila Kalinke daZanetti, Fernando Luiz 2024-06-14T12:19:22Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/86331Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2024-06-14T12:19:22Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Body patterns or the consumption of an instagrammable body Patrones corporales o el consumo de un cuerpo instagramables Padrões corporais ou o consumo de um corpo instagramável |
title |
Body patterns or the consumption of an instagrammable body |
spellingShingle |
Body patterns or the consumption of an instagrammable body Feliciano, Luiz Antonio body body pattern social network netnography cuerpo patrón corporal red social netnografía corpo padrão corporal rede social netnografia |
title_short |
Body patterns or the consumption of an instagrammable body |
title_full |
Body patterns or the consumption of an instagrammable body |
title_fullStr |
Body patterns or the consumption of an instagrammable body |
title_full_unstemmed |
Body patterns or the consumption of an instagrammable body |
title_sort |
Body patterns or the consumption of an instagrammable body |
author |
Feliciano, Luiz Antonio |
author_facet |
Feliciano, Luiz Antonio Caldas, Carlos Henrique Sabino Silva, Priscila Kalinke da Zanetti, Fernando Luiz |
author_role |
author |
author2 |
Caldas, Carlos Henrique Sabino Silva, Priscila Kalinke da Zanetti, Fernando Luiz |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Feliciano, Luiz Antonio Caldas, Carlos Henrique Sabino Silva, Priscila Kalinke da Zanetti, Fernando Luiz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
body body pattern social network netnography cuerpo patrón corporal red social netnografía corpo padrão corporal rede social netnografia |
topic |
body body pattern social network netnography cuerpo patrón corporal red social netnografía corpo padrão corporal rede social netnografia |
description |
The article addresses the standardization of the body on Instagram, from a netnographic collection on January 10 and 19, 2023, with the hashtag #corpoperfeito. The first 42 posts of each day were printed and separated. There is a mediatized body standardization, which does not reverberate in all posts. However, the body enables online visibility, which reinforces the body beauty market. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-06-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/86331 10.5902/2316882X86331 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/86331 |
identifier_str_mv |
10.5902/2316882X86331 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/86331/63918 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação; v. 28 n. 1 (2024): 2316-882X 1677-9061 reponame:Cadernos de Comunicação (Online) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
collection |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com |
_version_ |
1809464000395608064 |