Body patterns or the consumption of an instagrammable body

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Feliciano, Luiz Antonio
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Caldas, Carlos Henrique Sabino, Silva, Priscila Kalinke da, Zanetti, Fernando Luiz
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Cadernos de Comunicação (Online)
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/86331
Resumo: The article addresses the standardization of the body on Instagram, from a netnographic collection on January 10 and 19, 2023, with the hashtag #corpoperfeito. The first 42 posts of each day were printed and separated. There is a mediatized body standardization, which does not reverberate in all posts. However, the body enables online visibility, which reinforces the body beauty market.
id UFSM-4_329990a701b007faa39b49a67cd1286c
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/86331
network_acronym_str UFSM-4
network_name_str Cadernos de Comunicação (Online)
repository_id_str
spelling Body patterns or the consumption of an instagrammable bodyPatrones corporales o el consumo de un cuerpo instagramablesPadrões corporais ou o consumo de um corpo instagramávelbodybody patternInstagramsocial networknetnographycuerpopatrón corporalInstagramred socialnetnografíacorpopadrão corporalInstagramrede socialnetnografiaThe article addresses the standardization of the body on Instagram, from a netnographic collection on January 10 and 19, 2023, with the hashtag #corpoperfeito. The first 42 posts of each day were printed and separated. There is a mediatized body standardization, which does not reverberate in all posts. However, the body enables online visibility, which reinforces the body beauty market.El artículo aborda la estandarización del cuerpo en Instagram, a partir de una colecta netnográfica los días 10 y 19 de enero de 2023, con el hashtag #corpoperfeito. Se imprimieron y separaron los primeros 42 posts de cada día. Se percibe una estandarización corporal midiatizada, que no reverbera en todas las publicaciones. Sin embargo, el cuerpo posibilita una visibilidad online, que refuerza el mercado de la belleza corporal.O artigo aborda a padronização do corpo no Instagram, a partir de uma coleta netnográfica nos dias 10 e 19 de janeiro de 2023, com a hashtag #corpoperfeito. Foram printados e separados os primeiros 42 posts de cada dia. Percebe-se uma padronização corporal midiatizada, que não reverbera em todas as postagens. Contudo, o corpo possibilita uma visibilidade online, que reforça o mercado da beleza corporal.Universidade Federal de Santa Maria2024-06-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/8633110.5902/2316882X86331Cadernos de Comunicação; v. 28 n. 1 (2024): 2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/86331/63918http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFeliciano, Luiz AntonioCaldas, Carlos Henrique Sabino Silva, Priscila Kalinke daZanetti, Fernando Luiz 2024-06-14T12:19:22Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/86331Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2024-06-14T12:19:22Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Body patterns or the consumption of an instagrammable body
Patrones corporales o el consumo de un cuerpo instagramables
Padrões corporais ou o consumo de um corpo instagramável
title Body patterns or the consumption of an instagrammable body
spellingShingle Body patterns or the consumption of an instagrammable body
Feliciano, Luiz Antonio
body
body pattern
Instagram
social network
netnography
cuerpo
patrón corporal
Instagram
red social
netnografía
corpo
padrão corporal
Instagram
rede social
netnografia
title_short Body patterns or the consumption of an instagrammable body
title_full Body patterns or the consumption of an instagrammable body
title_fullStr Body patterns or the consumption of an instagrammable body
title_full_unstemmed Body patterns or the consumption of an instagrammable body
title_sort Body patterns or the consumption of an instagrammable body
author Feliciano, Luiz Antonio
author_facet Feliciano, Luiz Antonio
Caldas, Carlos Henrique Sabino
Silva, Priscila Kalinke da
Zanetti, Fernando Luiz
author_role author
author2 Caldas, Carlos Henrique Sabino
Silva, Priscila Kalinke da
Zanetti, Fernando Luiz
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Feliciano, Luiz Antonio
Caldas, Carlos Henrique Sabino
Silva, Priscila Kalinke da
Zanetti, Fernando Luiz
dc.subject.por.fl_str_mv body
body pattern
Instagram
social network
netnography
cuerpo
patrón corporal
Instagram
red social
netnografía
corpo
padrão corporal
Instagram
rede social
netnografia
topic body
body pattern
Instagram
social network
netnography
cuerpo
patrón corporal
Instagram
red social
netnografía
corpo
padrão corporal
Instagram
rede social
netnografia
description The article addresses the standardization of the body on Instagram, from a netnographic collection on January 10 and 19, 2023, with the hashtag #corpoperfeito. The first 42 posts of each day were printed and separated. There is a mediatized body standardization, which does not reverberate in all posts. However, the body enables online visibility, which reinforces the body beauty market.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-06-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/86331
10.5902/2316882X86331
url http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/86331
identifier_str_mv 10.5902/2316882X86331
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/86331/63918
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Cadernos de Comunicação; v. 28 n. 1 (2024):
2316-882X
1677-9061
reponame:Cadernos de Comunicação (Online)
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Cadernos de Comunicação (Online)
collection Cadernos de Comunicação (Online)
repository.name.fl_str_mv Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com
_version_ 1809464000395608064