Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Moreno, Gilmara Lupion
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Candoti, Eliane Aparecida
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Cadernos de Comunicação (Online)
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/44419
Resumo: This paper aims to guide how teachers can work on topics of school curriculum that brings adoption as a theme. This is a bibliographic search based on studies carried out from a research and extension project and through the training of teachers about “Family settings and links”. The results are intended for teacher training and, therefore, to implement the suggested methodological approaches.
id UFSM-4_7e98aa80b09fcf360f7327557ca9835f
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/44419
network_acronym_str UFSM-4
network_name_str Cadernos de Comunicação (Online)
repository_id_str
spelling Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelinesAdopción y los contenidos curriculares en la educación infantil y de los primeros años en la escuela primaria: algunas direccionesAdoção e os conteúdos curriculares na Educação Infantil e nos anos iniciais do Ensino Fundamental: algumas orientaçõesAdoptionFamily SettingsTeacher training.AdopiciónConfiguración familiaresFormación de profesores.AdoçãoConfigurações familiaresFormação de Professores.This paper aims to guide how teachers can work on topics of school curriculum that brings adoption as a theme. This is a bibliographic search based on studies carried out from a research and extension project and through the training of teachers about “Family settings and links”. The results are intended for teacher training and, therefore, to implement the suggested methodological approaches.El artículo tiene como objetivo guiar a los maestros sobre como trabajar los contenidos curriculares que dan lugar a la adopción. Esta es una búsqueada bibliográfica basada en los estúdios realizados en un proyecto de investigación y extensión; y en la capacitación de docentes sobre el contenido “Las configuraciones y los lazos familiares”. Los resultados consisten en la capacitación docente y la implementación de las pautas metodológicas sugeridas.O artigo objetiva orientar os professores em como trabalhar os conteúdos curriculares que suscitam adoção. Trata-se de uma pesquisa bibliográfica com base nos estudos realizados a partir de um projeto de pesquisa e extensão e por meio da formação dos professores acerca do conteúdo “Configurações e vínculos familiares”. Os resultados intentam a capacitação docente e, por conseguinte, a implementação dos encaminhamentos metodológicos sugeridos.Universidade Federal de Santa Maria2021-02-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpesquisa bibliografica e relato de experienciaapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/4441910.5902/2316882X44419Cadernos de Comunicação; v. 24 n. 2 (2020)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/44419/pdfCopyright (c) 2021 Cadernos de Comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMoreno, Gilmara LupionCandoti, Eliane Aparecida2021-02-19T20:22:02Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/44419Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2021-02-19T20:22:02Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines
Adopción y los contenidos curriculares en la educación infantil y de los primeros años en la escuela primaria: algunas direcciones
Adoção e os conteúdos curriculares na Educação Infantil e nos anos iniciais do Ensino Fundamental: algumas orientações
title Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines
spellingShingle Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines
Moreno, Gilmara Lupion
Adoption
Family Settings
Teacher training.
Adopición
Configuración familiares
Formación de profesores.
Adoção
Configurações familiares
Formação de Professores.
title_short Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines
title_full Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines
title_fullStr Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines
title_full_unstemmed Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines
title_sort Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines
author Moreno, Gilmara Lupion
author_facet Moreno, Gilmara Lupion
Candoti, Eliane Aparecida
author_role author
author2 Candoti, Eliane Aparecida
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Moreno, Gilmara Lupion
Candoti, Eliane Aparecida
dc.subject.por.fl_str_mv Adoption
Family Settings
Teacher training.
Adopición
Configuración familiares
Formación de profesores.
Adoção
Configurações familiares
Formação de Professores.
topic Adoption
Family Settings
Teacher training.
Adopición
Configuración familiares
Formación de profesores.
Adoção
Configurações familiares
Formação de Professores.
description This paper aims to guide how teachers can work on topics of school curriculum that brings adoption as a theme. This is a bibliographic search based on studies carried out from a research and extension project and through the training of teachers about “Family settings and links”. The results are intended for teacher training and, therefore, to implement the suggested methodological approaches.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-02-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
pesquisa bibliografica e relato de experiencia
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/44419
10.5902/2316882X44419
url http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/44419
identifier_str_mv 10.5902/2316882X44419
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/44419/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Cadernos de Comunicação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Cadernos de Comunicação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Cadernos de Comunicação; v. 24 n. 2 (2020)
2316-882X
1677-9061
reponame:Cadernos de Comunicação (Online)
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Cadernos de Comunicação (Online)
collection Cadernos de Comunicação (Online)
repository.name.fl_str_mv Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com
_version_ 1809464000139755520