Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Comunicação (Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/44419 |
Resumo: | This paper aims to guide how teachers can work on topics of school curriculum that brings adoption as a theme. This is a bibliographic search based on studies carried out from a research and extension project and through the training of teachers about “Family settings and links”. The results are intended for teacher training and, therefore, to implement the suggested methodological approaches. |
id |
UFSM-4_7e98aa80b09fcf360f7327557ca9835f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/44419 |
network_acronym_str |
UFSM-4 |
network_name_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelinesAdopción y los contenidos curriculares en la educación infantil y de los primeros años en la escuela primaria: algunas direccionesAdoção e os conteúdos curriculares na Educação Infantil e nos anos iniciais do Ensino Fundamental: algumas orientaçõesAdoptionFamily SettingsTeacher training.AdopiciónConfiguración familiaresFormación de profesores.AdoçãoConfigurações familiaresFormação de Professores.This paper aims to guide how teachers can work on topics of school curriculum that brings adoption as a theme. This is a bibliographic search based on studies carried out from a research and extension project and through the training of teachers about “Family settings and links”. The results are intended for teacher training and, therefore, to implement the suggested methodological approaches.El artículo tiene como objetivo guiar a los maestros sobre como trabajar los contenidos curriculares que dan lugar a la adopción. Esta es una búsqueada bibliográfica basada en los estúdios realizados en un proyecto de investigación y extensión; y en la capacitación de docentes sobre el contenido “Las configuraciones y los lazos familiares”. Los resultados consisten en la capacitación docente y la implementación de las pautas metodológicas sugeridas.O artigo objetiva orientar os professores em como trabalhar os conteúdos curriculares que suscitam adoção. Trata-se de uma pesquisa bibliográfica com base nos estudos realizados a partir de um projeto de pesquisa e extensão e por meio da formação dos professores acerca do conteúdo “Configurações e vínculos familiares”. Os resultados intentam a capacitação docente e, por conseguinte, a implementação dos encaminhamentos metodológicos sugeridos.Universidade Federal de Santa Maria2021-02-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpesquisa bibliografica e relato de experienciaapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/4441910.5902/2316882X44419Cadernos de Comunicação; v. 24 n. 2 (2020)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/44419/pdfCopyright (c) 2021 Cadernos de Comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMoreno, Gilmara LupionCandoti, Eliane Aparecida2021-02-19T20:22:02Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/44419Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2021-02-19T20:22:02Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines Adopción y los contenidos curriculares en la educación infantil y de los primeros años en la escuela primaria: algunas direcciones Adoção e os conteúdos curriculares na Educação Infantil e nos anos iniciais do Ensino Fundamental: algumas orientações |
title |
Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines |
spellingShingle |
Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines Moreno, Gilmara Lupion Adoption Family Settings Teacher training. Adopición Configuración familiares Formación de profesores. Adoção Configurações familiares Formação de Professores. |
title_short |
Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines |
title_full |
Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines |
title_fullStr |
Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines |
title_full_unstemmed |
Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines |
title_sort |
Adoption and topics of school curriculum on Pre-School and Primary School: some guidelines |
author |
Moreno, Gilmara Lupion |
author_facet |
Moreno, Gilmara Lupion Candoti, Eliane Aparecida |
author_role |
author |
author2 |
Candoti, Eliane Aparecida |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Moreno, Gilmara Lupion Candoti, Eliane Aparecida |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Adoption Family Settings Teacher training. Adopición Configuración familiares Formación de profesores. Adoção Configurações familiares Formação de Professores. |
topic |
Adoption Family Settings Teacher training. Adopición Configuración familiares Formación de profesores. Adoção Configurações familiares Formação de Professores. |
description |
This paper aims to guide how teachers can work on topics of school curriculum that brings adoption as a theme. This is a bibliographic search based on studies carried out from a research and extension project and through the training of teachers about “Family settings and links”. The results are intended for teacher training and, therefore, to implement the suggested methodological approaches. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-02-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion pesquisa bibliografica e relato de experiencia |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/44419 10.5902/2316882X44419 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/44419 |
identifier_str_mv |
10.5902/2316882X44419 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/44419/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Cadernos de Comunicação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Cadernos de Comunicação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação; v. 24 n. 2 (2020) 2316-882X 1677-9061 reponame:Cadernos de Comunicação (Online) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
collection |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com |
_version_ |
1809464000139755520 |