Communicative interactions in video game communities: reflections from the toxicity of League of Legends and Counter Strike: Global Offensive

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ioscote, Fabia Cristiane
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Cadernos de Comunicação (Online)
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/47825
Resumo: This work deals with communicative interactions in video game communities and the behavior of players through language. Eight players were interviewed using a semi-structured script and the data collected was treated with the Content Analysis technique. The results allowed theoretical and practical reflections on toxicity during play and also on the extent of such interactions.
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spelling Communicative interactions in video game communities: reflections from the toxicity of League of Legends and Counter Strike: Global OffensiveInteracciones comunicativas en comunidades de videojuegos: reflexiones sobre la toxicidad de League of Legends y Counter Strike: Global OffensiveInterações comunicativas em comunidades de videogame: reflexões a partir do tóxico do League of Legends e do Counter Strike: Global Offensivecommunicative interactionstoxic communitiesvideo gameinteracciones comunicativascomunidades tóxicasvideo juegointerações comunicativascomunidades tóxicasvideogameThis work deals with communicative interactions in video game communities and the behavior of players through language. Eight players were interviewed using a semi-structured script and the data collected was treated with the Content Analysis technique. The results allowed theoretical and practical reflections on toxicity during play and also on the extent of such interactions.Este trabajo trata sobre las interacciones comunicativas en las comunidades de videojuegos y el comportamiento de los jugadores a través del lenguaje. Se entrevistó a ocho jugadores mediante un guión semiestructurado y los datos recogidos se trataron con la técnica de Análisis de Contenido. Los resultados permitieron reflexiones teóricas y prácticas sobre la toxicidad durante el juego y también sobre el alcance de tales interacciones.Esse trabalho trata das interações comunicativas em comunidades de videogame e o comportamento dos jogadores por meio da linguagem. Oito jogadores foram entrevistados com roteiro semiestruturado e os dados coletados foram tratados com a técnica de Análise de Conteúdo. Os resultados permitiram reflexões teórico-práticas acerca da toxicidade durante o jogo e também nas extensões de tais interações.Universidade Federal de Santa Maria2021-01-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa Empírica de Campoapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/4782510.5902/2316882X47825Cadernos de Comunicação; v. 24 n. 3 (2020)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/47825/pdfCopyright (c) 2021 Cadernos de Comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessIoscote, Fabia Cristiane2021-02-10T15:43:57Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/47825Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2021-02-10T15:43:57Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
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