Content production on Instagram as a personal brand strategy for digital entrepreneurs in Public Relations graduated in southern Brazil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pinheiro, Amanda
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Antunes de Oliveira, Danielle
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Cadernos de Comunicação (Online)
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70989
Resumo: The article presents an analysis of the production of content on Instagram as a personal brand strategy of digital public relations entrepreneurs trained in southern Brazil. The research is qualitative, and a semi-structured interview was applied with CONRERP 4th Region and with five professionals. Among the results obtained, it should be noted that the main contents shared on Instagram are technical matters in public relations, tips, daily life, life trajectory, participation in events and courses.
id UFSM-4_944594a573482e46f035437b26ad6da7
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/70989
network_acronym_str UFSM-4
network_name_str Cadernos de Comunicação (Online)
repository_id_str
spelling Content production on Instagram as a personal brand strategy for digital entrepreneurs in Public Relations graduated in southern BrazilProducción de contenidos en Instagram como estrategia de marca personal para emprendedores digitales en Relaciones Públicas formados en el sur de BrasilProdução de conteúdo no Instagram como estratégia da marca pessoal dos empreendedores digitais em relações públicasEmpreendedorismo em relações públicasMarca pessoalProdução de conteúdo no InstagramThe article presents an analysis of the production of content on Instagram as a personal brand strategy of digital public relations entrepreneurs trained in southern Brazil. The research is qualitative, and a semi-structured interview was applied with CONRERP 4th Region and with five professionals. Among the results obtained, it should be noted that the main contents shared on Instagram are technical matters in public relations, tips, daily life, life trajectory, participation in events and courses.El artículo presenta un análisis de la producción de contenidos en Instagram como estrategia de marca personal de emprendedores de relaciones públicas digitales formados en el sur de Brasil. La investigación es cualitativa y se aplicó una entrevista semiestructurada a CONRERP 4ta Región y a cinco profesionales. Entre los resultados obtenidos, se destaca que los principales contenidos compartidos en Instagram son temas técnicos en el área de relaciones públicas, tips, cotidianidad, trayectoria de vida, participación en eventos y cursos.O artigo tem como objeto de estudo a produção de conteúdo no Instagram como estratégia da marca pessoal dos empreendedores digitais em relações públicas. O método de pesquisa utilizado foi qualitativo e para o procedimento de coleta de dados foi aplicada a pesquisa bibliográfica, documental e entrevista semiestruturada com o CONRERP 4ª região e com profissionais de relações públicas formados em SC e RS, que utilizam a produção de conteúdo nos seus perfis do Instagram como estratégia de marca pessoal. Foram entrevistadas cinco profissionais de relações públicas, e todas afirmaram que a marca pessoal e a produção de conteúdo no Instagram são importantes para os empreendedores em relações públicas.Universidade Federal de Santa Maria2023-05-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/7098910.5902/2316882X70989Cadernos de Comunicação; v. 27 n. 1 (2023)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70989/60686http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPinheiro, AmandaAntunes de Oliveira, Danielle2023-05-09T17:55:45Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/70989Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2023-05-09T17:55:45Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Content production on Instagram as a personal brand strategy for digital entrepreneurs in Public Relations graduated in southern Brazil
Producción de contenidos en Instagram como estrategia de marca personal para emprendedores digitales en Relaciones Públicas formados en el sur de Brasil
Produção de conteúdo no Instagram como estratégia da marca pessoal dos empreendedores digitais em relações públicas
title Content production on Instagram as a personal brand strategy for digital entrepreneurs in Public Relations graduated in southern Brazil
spellingShingle Content production on Instagram as a personal brand strategy for digital entrepreneurs in Public Relations graduated in southern Brazil
Pinheiro, Amanda
Empreendedorismo em relações públicas
Marca pessoal
Produção de conteúdo no Instagram
title_short Content production on Instagram as a personal brand strategy for digital entrepreneurs in Public Relations graduated in southern Brazil
title_full Content production on Instagram as a personal brand strategy for digital entrepreneurs in Public Relations graduated in southern Brazil
title_fullStr Content production on Instagram as a personal brand strategy for digital entrepreneurs in Public Relations graduated in southern Brazil
title_full_unstemmed Content production on Instagram as a personal brand strategy for digital entrepreneurs in Public Relations graduated in southern Brazil
title_sort Content production on Instagram as a personal brand strategy for digital entrepreneurs in Public Relations graduated in southern Brazil
author Pinheiro, Amanda
author_facet Pinheiro, Amanda
Antunes de Oliveira, Danielle
author_role author
author2 Antunes de Oliveira, Danielle
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pinheiro, Amanda
Antunes de Oliveira, Danielle
dc.subject.por.fl_str_mv Empreendedorismo em relações públicas
Marca pessoal
Produção de conteúdo no Instagram
topic Empreendedorismo em relações públicas
Marca pessoal
Produção de conteúdo no Instagram
description The article presents an analysis of the production of content on Instagram as a personal brand strategy of digital public relations entrepreneurs trained in southern Brazil. The research is qualitative, and a semi-structured interview was applied with CONRERP 4th Region and with five professionals. Among the results obtained, it should be noted that the main contents shared on Instagram are technical matters in public relations, tips, daily life, life trajectory, participation in events and courses.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-05-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70989
10.5902/2316882X70989
url http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70989
identifier_str_mv 10.5902/2316882X70989
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/70989/60686
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Cadernos de Comunicação; v. 27 n. 1 (2023)
2316-882X
1677-9061
reponame:Cadernos de Comunicação (Online)
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Cadernos de Comunicação (Online)
collection Cadernos de Comunicação (Online)
repository.name.fl_str_mv Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com
_version_ 1809464000270827520