BRAND COMMUNICATION IN SOCIAL NETWORKS ON THE INTERNET: Advertising Approach Styles on Instagram
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2276 |
Resumo: | This paper seeks to identify the advertising approach styles of brands on Instagram. Therefore, it is adopted as theoretical framework the concepts of mobility, interstitial spaces, visibility and marketing 3.0, supported by Santaella (2007; 2008); Thompson (1998, 2008) and Kotler (2010). The empirical accompanies netnographic method, presenting as research corpus brazilian brands Farm, Arezzo, Dress to, Cia. Marítima and lorane, whose styles are categorized as conceptual, retailer, semi retailer, semi retailer colaborative and sponsorship's semi retailer. However, the observed data also suggest that the styles can be hybrids and the brands are still groping to seize the digital convergence phenomenon. |
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BRAND COMMUNICATION IN SOCIAL NETWORKS ON THE INTERNET: Advertising Approach Styles on InstagramCOMUNICACIÓN DE MARCAS EN LAS REDES SOCIALES EN INTERNET: Estilos de Abordaje Publicitária en InstagramCOMUNICAÇÃO DE MARCAS EM REDES SOCIAIS NA INTERNET: Estilos de Abordagem Publicitária no InstagraminstagramAdvertisingbranddigital communicationadvertisingbrandinstagramdigital communicationPublicidadmarcainstagramcomunicación digitalpublicidadmarcainstagramcomunicación digitalinstagramMarcaPublicidadeInstagrammarcaComunicação Digitalpublicidademarcainstagramcomunicação digitalThis paper seeks to identify the advertising approach styles of brands on Instagram. Therefore, it is adopted as theoretical framework the concepts of mobility, interstitial spaces, visibility and marketing 3.0, supported by Santaella (2007; 2008); Thompson (1998, 2008) and Kotler (2010). The empirical accompanies netnographic method, presenting as research corpus brazilian brands Farm, Arezzo, Dress to, Cia. Marítima and lorane, whose styles are categorized as conceptual, retailer, semi retailer, semi retailer colaborative and sponsorship's semi retailer. However, the observed data also suggest that the styles can be hybrids and the brands are still groping to seize the digital convergence phenomenon.En este trabajo se pretende identificar los estilos de abordaje publicitaria de las marcas en Instagram. Por lo tanto, se adopta como marco teórico los conceptos de movilidad, espacios intersticiales, visibilidad y marketing 3.0, apoyados en Santaella (2007; 2008); Thompson (1998, 2008) y Kotler (2010). El método empírico acompaha la netnografía, presentando como corpus de investigación las marcas brasilehas Farm, Arezzo, Dress to, Cia. Marítima e lorane, cuyos estilos se clasifican como conceptual, promocional, semi promocional, semi promocional de colaboración y semi promocional de patrocínio. Sin embargo, los datos observados también sugieren que los estilos pueden ser híbridos y las marcas todavia a tientas para aprovechar el fenómeno de la convergencia digital. Este trabalho busca identificar os estilos de abordagem publicitária das marcas no Instagram. Para tanto, adota-se como aporte teórico os conceitos de mobilidade, espaços intersticiais, visibilidade e marketing 3.0, apoiados em Santaella (2007; 2008); Thompson (1998; 2008) e Kotler (2010). A empiria acompanha o método netnográfico, apresentando como corpus da pesquisa as marcas brasileiras Farm, Arezzo, Dress to, Cia. Marítima e Iorane, cujos estilos são categorizados como conceitual, varejista, semi varejista, semi varejista-colaborativo e semi varejista de patrocínio. No entanto, os dados observados também levam a crer que os estilos podem ser híbridos e que as marcas ainda tateiam para apreender o fenômeno da convergência digital. 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