Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Comunicação (Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/41145 |
Resumo: | Our goal is to present studies that reflect about risks and crises in social media, associated with the notion of (in)visibility. For a review of the state of art, taken from the Grounded Theory, proposed by Wolfswinkel, Furtmueller and Wilderom (2013). The findings reveal dynamics and characteristics of the circulation of meanings and the movements of audiences in social media. |
id |
UFSM-4_cff43cd618fbbe88c0ce0f40a86e9bfe |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/41145 |
network_acronym_str |
UFSM-4 |
network_name_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social mediaDinámica de riesgos y crisis en contextos de (in) visibilidad en las redes socialesDinâmicas de riscos e crises em contextos de (in)visibilidade nas mídias sociaisOrganizational CommunicationCrisesSocial MediaComunicación OrganizacionalCrisisRedes SocialesComunicação organizacionalCrisesMídias SociaisOur goal is to present studies that reflect about risks and crises in social media, associated with the notion of (in)visibility. For a review of the state of art, taken from the Grounded Theory, proposed by Wolfswinkel, Furtmueller and Wilderom (2013). The findings reveal dynamics and characteristics of the circulation of meanings and the movements of audiences in social media.Nuestro objetivo es presentar perspectivas y enfoques que reflejen los riesgos y las crisis en las redes sociales, asociado con la noción de (in)visibilidad. Para una revisión del estado del arte, recurrimos a la Grounded Theory, propuesta por Wolfswinkel, Furtmueller y Wilderom (2013). Los resultados revelan dinámicas y características de la circulación de significados y los movimientos de los públicos en las redes sociales.Nosso objetivo é apresentar perspectivas e abordagens que reflitam sobre riscos e crises nas mídias sociais, associadas à noção de (in)visibilidade. Para a revisão do estado da arte, recorremos à Teoria Fundamentada em Dados, proposta por Wolfswinkel, Furtmueller e Wilderom (2013). Os achados revelam dinâmicas e características da circulação de sentidos e da movimentação dos públicos nas mídias sociais.Universidade Federal de Santa Maria2021-01-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão de literaturaapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/4114510.5902/2316882X41145Cadernos de Comunicação; v. 24 n. 3 (2020)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/41145/pdfCopyright (c) 2021 Cadernos de Comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Diego Wander Santos daBaldissera, Rudimar2021-02-10T15:43:56Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/41145Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2021-02-10T15:43:56Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media Dinámica de riesgos y crisis en contextos de (in) visibilidad en las redes sociales Dinâmicas de riscos e crises em contextos de (in)visibilidade nas mídias sociais |
title |
Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media |
spellingShingle |
Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media Silva, Diego Wander Santos da Organizational Communication Crises Social Media Comunicación Organizacional Crisis Redes Sociales Comunicação organizacional Crises Mídias Sociais |
title_short |
Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media |
title_full |
Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media |
title_fullStr |
Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media |
title_full_unstemmed |
Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media |
title_sort |
Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media |
author |
Silva, Diego Wander Santos da |
author_facet |
Silva, Diego Wander Santos da Baldissera, Rudimar |
author_role |
author |
author2 |
Baldissera, Rudimar |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Diego Wander Santos da Baldissera, Rudimar |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Organizational Communication Crises Social Media Comunicación Organizacional Crisis Redes Sociales Comunicação organizacional Crises Mídias Sociais |
topic |
Organizational Communication Crises Social Media Comunicación Organizacional Crisis Redes Sociales Comunicação organizacional Crises Mídias Sociais |
description |
Our goal is to present studies that reflect about risks and crises in social media, associated with the notion of (in)visibility. For a review of the state of art, taken from the Grounded Theory, proposed by Wolfswinkel, Furtmueller and Wilderom (2013). The findings reveal dynamics and characteristics of the circulation of meanings and the movements of audiences in social media. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Revisão de literatura |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/41145 10.5902/2316882X41145 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/41145 |
identifier_str_mv |
10.5902/2316882X41145 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/41145/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Cadernos de Comunicação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Cadernos de Comunicação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação; v. 24 n. 3 (2020) 2316-882X 1677-9061 reponame:Cadernos de Comunicação (Online) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
collection |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com |
_version_ |
1809464000115638272 |