Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Diego Wander Santos da
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Baldissera, Rudimar
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Cadernos de Comunicação (Online)
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/41145
Resumo: Our goal is to present studies that reflect about risks and crises in social media, associated with the notion of (in)visibility. For a review of the state of art, taken from the Grounded Theory, proposed by Wolfswinkel, Furtmueller and Wilderom (2013). The findings reveal dynamics and characteristics of the circulation of meanings and the movements of audiences in social media.
id UFSM-4_cff43cd618fbbe88c0ce0f40a86e9bfe
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/41145
network_acronym_str UFSM-4
network_name_str Cadernos de Comunicação (Online)
repository_id_str
spelling Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social mediaDinámica de riesgos y crisis en contextos de (in) visibilidad en las redes socialesDinâmicas de riscos e crises em contextos de (in)visibilidade nas mídias sociaisOrganizational CommunicationCrisesSocial MediaComunicación OrganizacionalCrisisRedes SocialesComunicação organizacionalCrisesMídias SociaisOur goal is to present studies that reflect about risks and crises in social media, associated with the notion of (in)visibility. For a review of the state of art, taken from the Grounded Theory, proposed by Wolfswinkel, Furtmueller and Wilderom (2013). The findings reveal dynamics and characteristics of the circulation of meanings and the movements of audiences in social media.Nuestro objetivo es presentar perspectivas y enfoques que reflejen los riesgos y las crisis en las redes sociales, asociado con la noción de (in)visibilidad. Para una revisión del estado del arte, recurrimos a la Grounded Theory, propuesta por Wolfswinkel, Furtmueller y Wilderom (2013). Los resultados revelan dinámicas y características de la circulación de significados y los movimientos de los públicos en las redes sociales.Nosso objetivo é apresentar perspectivas e abordagens que reflitam sobre riscos e crises nas mídias sociais, associadas à noção de (in)visibilidade. Para a revisão do estado da arte, recorremos à Teoria Fundamentada em Dados, proposta por Wolfswinkel, Furtmueller e Wilderom (2013). Os achados revelam dinâmicas e características da circulação de sentidos e da movimentação dos públicos nas mídias sociais.Universidade Federal de Santa Maria2021-01-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão de literaturaapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/4114510.5902/2316882X41145Cadernos de Comunicação; v. 24 n. 3 (2020)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/41145/pdfCopyright (c) 2021 Cadernos de Comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Diego Wander Santos daBaldissera, Rudimar2021-02-10T15:43:56Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/41145Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2021-02-10T15:43:56Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media
Dinámica de riesgos y crisis en contextos de (in) visibilidad en las redes sociales
Dinâmicas de riscos e crises em contextos de (in)visibilidade nas mídias sociais
title Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media
spellingShingle Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media
Silva, Diego Wander Santos da
Organizational Communication
Crises
Social Media
Comunicación Organizacional
Crisis
Redes Sociales
Comunicação organizacional
Crises
Mídias Sociais
title_short Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media
title_full Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media
title_fullStr Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media
title_full_unstemmed Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media
title_sort Dynamics of risks and crises in contexts of (in) visibility in social media
author Silva, Diego Wander Santos da
author_facet Silva, Diego Wander Santos da
Baldissera, Rudimar
author_role author
author2 Baldissera, Rudimar
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Diego Wander Santos da
Baldissera, Rudimar
dc.subject.por.fl_str_mv Organizational Communication
Crises
Social Media
Comunicación Organizacional
Crisis
Redes Sociales
Comunicação organizacional
Crises
Mídias Sociais
topic Organizational Communication
Crises
Social Media
Comunicación Organizacional
Crisis
Redes Sociales
Comunicação organizacional
Crises
Mídias Sociais
description Our goal is to present studies that reflect about risks and crises in social media, associated with the notion of (in)visibility. For a review of the state of art, taken from the Grounded Theory, proposed by Wolfswinkel, Furtmueller and Wilderom (2013). The findings reveal dynamics and characteristics of the circulation of meanings and the movements of audiences in social media.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-01-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Revisão de literatura
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/41145
10.5902/2316882X41145
url http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/41145
identifier_str_mv 10.5902/2316882X41145
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/41145/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Cadernos de Comunicação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Cadernos de Comunicação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Cadernos de Comunicação; v. 24 n. 3 (2020)
2316-882X
1677-9061
reponame:Cadernos de Comunicação (Online)
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Cadernos de Comunicação (Online)
collection Cadernos de Comunicação (Online)
repository.name.fl_str_mv Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com
_version_ 1809464000115638272