Faber-Castell Brasil strategies on facebook to increase your visibility in the digital environment
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Comunicação (Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/30749 |
Resumo: | The present work was developed with the objective of analyzing how the communication strategy of a brand already consolidated, that concentrate its activities in this area to context of the digital environment. The study was carried out based on the observations of the organization's postings on its Facebook page, in June and July 2017. With quantitative qualitative character, through the content analysis method, it was possible to verify that Faber-Castell Brazil carries subjectively its positioning and maintains in its communication, an essence of the products that the brand trades. |
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Faber-Castell Brasil strategies on facebook to increase your visibility in the digital environmentEstrategias de Faber-Castell Brasil en Facebook para aumentar su visibilidad en el entorno digitalEstratégias da Faber-Castell Brasil no facebook para ampliar sua visibilidade na ambiência digitalCommunicationDigital EcosystemCommunication strategiesVisibilityFaber-CastellComunicaciónEcosistema digitalEstrategias de comunicaciónvisibilidadFaber-CastellComunicaçãoEcossistema digitalEstratégias ComunicacionaisVisibilidadeFaber-CastellThe present work was developed with the objective of analyzing how the communication strategy of a brand already consolidated, that concentrate its activities in this area to context of the digital environment. The study was carried out based on the observations of the organization's postings on its Facebook page, in June and July 2017. With quantitative qualitative character, through the content analysis method, it was possible to verify that Faber-Castell Brazil carries subjectively its positioning and maintains in its communication, an essence of the products that the brand trades.El presente trabajo fue desarrollado con el objetivo de analizar las estrategias comunicacionales de una marca ya consolidada, que concentra sus esfuerzos en esa área para el contexto del ambiente digital. El estudio fue realizado a partir de las observaciones de posturas de la organización en su página en Facebook, en los meses de junio y julio de 2017. Con carácter cualitativo cuantitativo, a través del método de análisis de contenido, fue posible verificar que Faber-Castell Brasil carga de forma subjetiva su posicionamiento y mantiene en su comunicación, la esencia de los productos que la marca comercializa.O presente trabalho foi desenvolvido com o objetivo de analisar as estratégias comunicacionais da marca Faber-Castell Brasil, que concentra seus esforços na área comunicacional para o contexto da ambiência digital. O estudo foi realizado a partir das observações de postagens da organização em sua página no Facebook, nos meses de junho e julho de 2017. Com caráter qualitativo quantitativo, através do método de análise de conteúdo, foi possível verificar que a Faber-Castell Brasil carrega, de forma subjetiva, seu posicionamento e mantém, em sua comunicação, a essência dos produtos que a marca comercializa.Universidade Federal de Santa Maria2020-08-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAnálise de conteúdoapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/3074910.5902/2316882X30749Cadernos de Comunicação; v. 24 n. 1 (2020)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/30749/pdfCopyright (c) 2020 Cadernos de Comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGhisleni, Taís SteffenelloSilva, Raíssa Grígolo da2020-12-09T20:32:08Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/30749Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2020-12-09T20:32:08Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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