Civil society and adult education provision
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/34863 |
Resumo: | This paper aims to discuss to what extent civil society organisations have impacted on the nature of adult education provision. It argues that civil society is a medley with distinct institutions with different ideologies, either pushing adult education to the needs of the labour market or to an agenda of emancipation and freedom. Drawing from examples of three distinct countries - Sweden, South Africa and the United States - it concludes that civil society has shaped much of adult education paradigm throughout history and it continues to be a privileged site of struggle to counter-hegemonic learning take place aiming for more democracy and equality.Key-words: civil society, adult education, lifelong learning. |
id |
UFSM-7_008aea57a4af147b69979e67856e644e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/34863 |
network_acronym_str |
UFSM-7 |
network_name_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Civil society and adult education provisionSociedade civil e fornecimento de educação de adultosThis paper aims to discuss to what extent civil society organisations have impacted on the nature of adult education provision. It argues that civil society is a medley with distinct institutions with different ideologies, either pushing adult education to the needs of the labour market or to an agenda of emancipation and freedom. Drawing from examples of three distinct countries - Sweden, South Africa and the United States - it concludes that civil society has shaped much of adult education paradigm throughout history and it continues to be a privileged site of struggle to counter-hegemonic learning take place aiming for more democracy and equality.Key-words: civil society, adult education, lifelong learning.Pelo artigo busca-se discutir em que medida organizações da sociedade civil impactaram na natureza do fornecimento de educação de adultos. Argumenta-se que a sociedade civil é uma mistura de instituições com ideologias distintas, ora empurrando educação de adultos para as necessidades do mercado de trabalho, ora para uma agenda de emancipação e liberdade. Com base em exemplos de três países distintos - Suécia, África do Sul e Estados Unidos - conclui-se que a sociedade civil moldou boa parte do paradigma da educação de adultos ao longo da história e continua sendo um locus privilegiado de luta por uma educação contra-hegemônica que busca mais democracia e igualdade.Palavras-chave: sociedade civil, educação de adultos, aprendizagem ao longo da vida.Universidade Federal de Santa Maria2019-01-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/3486310.5902/2318133834863Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 8, n. 17, 2019, Continuous publication; 1-6Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 8, n. 17, 2019, Publicação contínua; 1-62318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMenghttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/34863/pdfCopyright (c) 2019 Regae - Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessBogossian, Thiago2020-08-22T17:51:38Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/34863Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2020-08-22T17:51:38Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Civil society and adult education provision Sociedade civil e fornecimento de educação de adultos |
title |
Civil society and adult education provision |
spellingShingle |
Civil society and adult education provision Bogossian, Thiago |
title_short |
Civil society and adult education provision |
title_full |
Civil society and adult education provision |
title_fullStr |
Civil society and adult education provision |
title_full_unstemmed |
Civil society and adult education provision |
title_sort |
Civil society and adult education provision |
author |
Bogossian, Thiago |
author_facet |
Bogossian, Thiago |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bogossian, Thiago |
description |
This paper aims to discuss to what extent civil society organisations have impacted on the nature of adult education provision. It argues that civil society is a medley with distinct institutions with different ideologies, either pushing adult education to the needs of the labour market or to an agenda of emancipation and freedom. Drawing from examples of three distinct countries - Sweden, South Africa and the United States - it concludes that civil society has shaped much of adult education paradigm throughout history and it continues to be a privileged site of struggle to counter-hegemonic learning take place aiming for more democracy and equality.Key-words: civil society, adult education, lifelong learning. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-01-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/34863 10.5902/2318133834863 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/34863 |
identifier_str_mv |
10.5902/2318133834863 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/34863/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Regae - Revista de Gestão e Avaliação Educacional info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Regae - Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 8, n. 17, 2019, Continuous publication; 1-6 Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 8, n. 17, 2019, Publicação contínua; 1-6 2318-1338 2176-2171 reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
collection |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaregae@gmail.com |
_version_ |
1809281068224741376 |