Civil society and adult education provision

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bogossian, Thiago
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista de Gestão e Avaliação Educacional
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/34863
Resumo: This paper aims to discuss to what extent civil society organisations have impacted on the nature of adult education provision. It argues that civil society is a medley with distinct institutions with different ideologies, either pushing adult education to the needs of the labour market or to an agenda of emancipation and freedom. Drawing from examples of three distinct countries - Sweden, South Africa and the United States - it concludes that civil society has shaped much of adult education paradigm throughout history and it continues to be a privileged site of struggle to counter-hegemonic learning take place aiming for more democracy and equality.Key-words: civil society, adult education, lifelong learning.
id UFSM-7_008aea57a4af147b69979e67856e644e
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/34863
network_acronym_str UFSM-7
network_name_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Civil society and adult education provisionSociedade civil e fornecimento de educação de adultosThis paper aims to discuss to what extent civil society organisations have impacted on the nature of adult education provision. It argues that civil society is a medley with distinct institutions with different ideologies, either pushing adult education to the needs of the labour market or to an agenda of emancipation and freedom. Drawing from examples of three distinct countries - Sweden, South Africa and the United States - it concludes that civil society has shaped much of adult education paradigm throughout history and it continues to be a privileged site of struggle to counter-hegemonic learning take place aiming for more democracy and equality.Key-words: civil society, adult education, lifelong learning.Pelo artigo busca-se discutir em que medida organizações da sociedade civil impactaram na natureza do fornecimento de educação de adultos. Argumenta-se que a sociedade civil é uma mistura de instituições com ideologias distintas, ora empurrando educação de adultos para as necessidades do mercado de trabalho, ora para uma agenda de emancipação e liberdade. Com base em exemplos de três países distintos - Suécia, África do Sul e Estados Unidos - conclui-se que a sociedade civil moldou boa parte do paradigma da educação de adultos ao longo da história e continua sendo um locus privilegiado de luta por uma educação contra-hegemônica que busca mais democracia e igualdade.Palavras-chave: sociedade civil, educação de adultos, aprendizagem ao longo da vida.Universidade Federal de Santa Maria2019-01-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/3486310.5902/2318133834863Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 8, n. 17, 2019, Continuous publication; 1-6Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 8, n. 17, 2019, Publicação contínua; 1-62318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMenghttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/34863/pdfCopyright (c) 2019 Regae - Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessBogossian, Thiago2020-08-22T17:51:38Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/34863Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2020-08-22T17:51:38Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Civil society and adult education provision
Sociedade civil e fornecimento de educação de adultos
title Civil society and adult education provision
spellingShingle Civil society and adult education provision
Bogossian, Thiago
title_short Civil society and adult education provision
title_full Civil society and adult education provision
title_fullStr Civil society and adult education provision
title_full_unstemmed Civil society and adult education provision
title_sort Civil society and adult education provision
author Bogossian, Thiago
author_facet Bogossian, Thiago
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bogossian, Thiago
description This paper aims to discuss to what extent civil society organisations have impacted on the nature of adult education provision. It argues that civil society is a medley with distinct institutions with different ideologies, either pushing adult education to the needs of the labour market or to an agenda of emancipation and freedom. Drawing from examples of three distinct countries - Sweden, South Africa and the United States - it concludes that civil society has shaped much of adult education paradigm throughout history and it continues to be a privileged site of struggle to counter-hegemonic learning take place aiming for more democracy and equality.Key-words: civil society, adult education, lifelong learning.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-01-06
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/34863
10.5902/2318133834863
url http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/34863
identifier_str_mv 10.5902/2318133834863
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/34863/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Regae - Revista de Gestão e Avaliação Educacional
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Regae - Revista de Gestão e Avaliação Educacional
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 8, n. 17, 2019, Continuous publication; 1-6
Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 8, n. 17, 2019, Publicação contínua; 1-6
2318-1338
2176-2171
reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
collection Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaregae@gmail.com
_version_ 1809281068224741376