Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/71529 |
Resumo: | Through this writing production, we aim at describing the theoretical and practical aspects of the scientific journal Revista Contexto & Educação - C&E -, and its commitment to the development of the field of Education in the country. The journal has been regularly edited since 1986 and is currently linked to the Graduate Program in Science Education of the Regional University of the Northwest of the State of Rio Grande do Sul - Unijuí. This investigation focuses on the objective of briefly narrating the history of C&E by bringing, through a qualitative documentary analysis, the scientific potential of selected editions of the Journal from the years 1986, 1993, 1998, 2010 and 2021. The survey and the record of important aspects of C&E Journal’s trajectory over the years, reaffirm the social and political commitment of this scientific journal and Unijuí, coherent with its community origins and its social function. |
id |
UFSM-7_3a6d70ce283d7603d44923114da07775 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/71529 |
network_acronym_str |
UFSM-7 |
network_name_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science educationContexto & Educação - C&E: trinta e sete volumes de história sobre educação nas ciênciasScientific JournalKnowledgePublishingUniversityUniversidadeConhecimentoPeriódico CientíficoDivulgaçãoThrough this writing production, we aim at describing the theoretical and practical aspects of the scientific journal Revista Contexto & Educação - C&E -, and its commitment to the development of the field of Education in the country. The journal has been regularly edited since 1986 and is currently linked to the Graduate Program in Science Education of the Regional University of the Northwest of the State of Rio Grande do Sul - Unijuí. This investigation focuses on the objective of briefly narrating the history of C&E by bringing, through a qualitative documentary analysis, the scientific potential of selected editions of the Journal from the years 1986, 1993, 1998, 2010 and 2021. The survey and the record of important aspects of C&E Journal’s trajectory over the years, reaffirm the social and political commitment of this scientific journal and Unijuí, coherent with its community origins and its social function.Por meio deste texto, busca-se descrever os aspectos teóricos e práticos da Revista Contexto & Educação - C&E -, e seu compromisso com o desenvolvimento da área da Educação no país. O periódico é editado regularmente desde 1986 e, atualmente, é vinculado ao Programa de Pós-Graduação em Educação nas Ciências da Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul - Unijuí. Narramos, brevemente, a história da C&E ao trazer, por meio de uma análise documental de caráter qualitativo, o potencial científico através de edições da revista selecionados nos anos de 1986, 1993, 1998, 2010 e 2021. O levantamento e o registro de aspectos importantes da trajetória da C&E, ao longo dos anos, reafirmam o compromisso social e político deste periódico científico e da Unijuí, coerente com suas origens comunitárias e a sua função social.Universidade Federal de Santa Maria2022-09-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/7152910.5902/2318133871529Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e71529, p. 1-17Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e71529, p. 1-172318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/71529/49313Copyright (c) 2022 Regae - Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessKonageski, Jamile Tábata Balestrin Pansera-de-Araújo, Maria Cristina2023-01-02T20:57:45Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/71529Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2023-01-02T20:57:45Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education Contexto & Educação - C&E: trinta e sete volumes de história sobre educação nas ciências |
title |
Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education |
spellingShingle |
Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education Konageski, Jamile Tábata Balestrin Scientific Journal Knowledge Publishing University Universidade Conhecimento Periódico Científico Divulgação |
title_short |
Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education |
title_full |
Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education |
title_fullStr |
Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education |
title_full_unstemmed |
Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education |
title_sort |
Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education |
author |
Konageski, Jamile Tábata Balestrin |
author_facet |
Konageski, Jamile Tábata Balestrin Pansera-de-Araújo, Maria Cristina |
author_role |
author |
author2 |
Pansera-de-Araújo, Maria Cristina |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Konageski, Jamile Tábata Balestrin Pansera-de-Araújo, Maria Cristina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Scientific Journal Knowledge Publishing University Universidade Conhecimento Periódico Científico Divulgação |
topic |
Scientific Journal Knowledge Publishing University Universidade Conhecimento Periódico Científico Divulgação |
description |
Through this writing production, we aim at describing the theoretical and practical aspects of the scientific journal Revista Contexto & Educação - C&E -, and its commitment to the development of the field of Education in the country. The journal has been regularly edited since 1986 and is currently linked to the Graduate Program in Science Education of the Regional University of the Northwest of the State of Rio Grande do Sul - Unijuí. This investigation focuses on the objective of briefly narrating the history of C&E by bringing, through a qualitative documentary analysis, the scientific potential of selected editions of the Journal from the years 1986, 1993, 1998, 2010 and 2021. The survey and the record of important aspects of C&E Journal’s trajectory over the years, reaffirm the social and political commitment of this scientific journal and Unijuí, coherent with its community origins and its social function. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-09-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/71529 10.5902/2318133871529 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/71529 |
identifier_str_mv |
10.5902/2318133871529 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/71529/49313 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Regae - Revista de Gestão e Avaliação Educacional info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Regae - Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e71529, p. 1-17 Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e71529, p. 1-17 2318-1338 2176-2171 reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
collection |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaregae@gmail.com |
_version_ |
1809281069237665792 |