Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Konageski, Jamile Tábata Balestrin
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Pansera-de-Araújo, Maria Cristina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Gestão e Avaliação Educacional
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/71529
Resumo: Through this writing production, we aim at describing the theoretical and practical aspects of the scientific journal Revista Contexto & Educação - C&E -, and its commitment to the development of the field of ​​Education in the country. The journal has been regularly edited since 1986 and is currently linked to the Graduate Program in Science Education of the Regional University of the Northwest of the State of Rio Grande do Sul - Unijuí. This investigation focuses on the objective of briefly narrating the history of C&E by bringing, through a qualitative documentary analysis, the scientific potential of selected editions of the Journal from the years 1986, 1993, 1998, 2010 and 2021. The survey and the record of important aspects of C&E Journal’s trajectory over the years, reaffirm the social and political commitment of this scientific journal and Unijuí, coherent with its community origins and its social function.
id UFSM-7_3a6d70ce283d7603d44923114da07775
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/71529
network_acronym_str UFSM-7
network_name_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science educationContexto & Educação - C&E: trinta e sete volumes de história sobre educação nas ciênciasScientific JournalKnowledgePublishingUniversityUniversidadeConhecimentoPeriódico CientíficoDivulgaçãoThrough this writing production, we aim at describing the theoretical and practical aspects of the scientific journal Revista Contexto & Educação - C&E -, and its commitment to the development of the field of ​​Education in the country. The journal has been regularly edited since 1986 and is currently linked to the Graduate Program in Science Education of the Regional University of the Northwest of the State of Rio Grande do Sul - Unijuí. This investigation focuses on the objective of briefly narrating the history of C&E by bringing, through a qualitative documentary analysis, the scientific potential of selected editions of the Journal from the years 1986, 1993, 1998, 2010 and 2021. The survey and the record of important aspects of C&E Journal’s trajectory over the years, reaffirm the social and political commitment of this scientific journal and Unijuí, coherent with its community origins and its social function.Por meio deste texto, busca-se descrever os aspectos teóricos e práticos da Revista Contexto & Educação - C&E -, e seu compromisso com o desenvolvimento da área da Educação no país. O periódico é editado regularmente desde 1986 e, atualmente, é vinculado ao Programa de Pós-Graduação em Educação nas Ciências da Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul - Unijuí. Narramos, brevemente, a história da C&E ao trazer, por meio de uma análise documental de caráter qualitativo, o potencial científico através de edições da revista selecionados nos anos de 1986, 1993, 1998, 2010 e 2021. O levantamento e o registro de aspectos importantes da trajetória da C&E, ao longo dos anos, reafirmam o compromisso social e político deste periódico científico e da Unijuí, coerente com suas origens comunitárias e a sua função social.Universidade Federal de Santa Maria2022-09-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/7152910.5902/2318133871529Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e71529, p. 1-17Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e71529, p. 1-172318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/71529/49313Copyright (c) 2022 Regae - Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessKonageski, Jamile Tábata Balestrin Pansera-de-Araújo, Maria Cristina2023-01-02T20:57:45Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/71529Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2023-01-02T20:57:45Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education
Contexto & Educação - C&E: trinta e sete volumes de história sobre educação nas ciências
title Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education
spellingShingle Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education
Konageski, Jamile Tábata Balestrin
Scientific Journal
Knowledge
Publishing
University
Universidade
Conhecimento
Periódico Científico
Divulgação
title_short Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education
title_full Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education
title_fullStr Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education
title_full_unstemmed Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education
title_sort Context & Education - C&E: thirty-seven volumes of history in science education
author Konageski, Jamile Tábata Balestrin
author_facet Konageski, Jamile Tábata Balestrin
Pansera-de-Araújo, Maria Cristina
author_role author
author2 Pansera-de-Araújo, Maria Cristina
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Konageski, Jamile Tábata Balestrin
Pansera-de-Araújo, Maria Cristina
dc.subject.por.fl_str_mv Scientific Journal
Knowledge
Publishing
University
Universidade
Conhecimento
Periódico Científico
Divulgação
topic Scientific Journal
Knowledge
Publishing
University
Universidade
Conhecimento
Periódico Científico
Divulgação
description Through this writing production, we aim at describing the theoretical and practical aspects of the scientific journal Revista Contexto & Educação - C&E -, and its commitment to the development of the field of ​​Education in the country. The journal has been regularly edited since 1986 and is currently linked to the Graduate Program in Science Education of the Regional University of the Northwest of the State of Rio Grande do Sul - Unijuí. This investigation focuses on the objective of briefly narrating the history of C&E by bringing, through a qualitative documentary analysis, the scientific potential of selected editions of the Journal from the years 1986, 1993, 1998, 2010 and 2021. The survey and the record of important aspects of C&E Journal’s trajectory over the years, reaffirm the social and political commitment of this scientific journal and Unijuí, coherent with its community origins and its social function.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-09-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/71529
10.5902/2318133871529
url http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/71529
identifier_str_mv 10.5902/2318133871529
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/71529/49313
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Regae - Revista de Gestão e Avaliação Educacional
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Regae - Revista de Gestão e Avaliação Educacional
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e71529, p. 1-17
Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 11, n. 20, 2022, publicação contínua; e71529, p. 1-17
2318-1338
2176-2171
reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
collection Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaregae@gmail.com
_version_ 1799944104615870464