trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Miranda, Nonato Assis de
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Silva, André dos Anjos Cangueiro, Aparício, Ana Silvia Moço, Moreira, Leliane Aparecida Gliosce
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Gestão e Avaliação Educacional
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67223
Resumo: The teachers’ continuing training has been constituted in government projects focused on improving the education quality. This subject is not new, but in recent decades, it has gained prominence in the scope of public education policies. Through documentary and bibliographic exploration, this article aimed to analyze the trajectory of the TCT policies of the São Paulo Education Department. The analyzes show that these actions are inserted in government projects and programs with an emphasis on Seduc/SP's educational and curricular policies. It concludes that, due to rationality, efficiency, demand for results Seduc/SP's TCT policies have not innovated.
id UFSM-7_768bee826106a729bd7d2a77fc55f3cd
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/67223
network_acronym_str UFSM-7
network_name_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education DepartmentTrajetória das políticas de formação continuada de professores no âmbito da Secretaria da Educação de São PauloPolíticas educacionaisformação continuada de professoresSeduc-SP.The teachers’ continuing training has been constituted in government projects focused on improving the education quality. This subject is not new, but in recent decades, it has gained prominence in the scope of public education policies. Through documentary and bibliographic exploration, this article aimed to analyze the trajectory of the TCT policies of the São Paulo Education Department. The analyzes show that these actions are inserted in government projects and programs with an emphasis on Seduc/SP's educational and curricular policies. It concludes that, due to rationality, efficiency, demand for results Seduc/SP's TCT policies have not innovated.A formação continuada de professores tem se constituído em projeto de governos com foco na melhoria da qualidade da educação. Esse assunto não é novo, mas nas últimas décadas tem ganhado destaque no âmbito das políticas públicas de educação. Por meio de exploração documental e bibliográfica, objetivou-se analisar a trajetória das políticas de formação continuada de professores da Secretaria da Educação de São Paulo - Seduc/SP. As análises mostram que essas ações estão inseridas em programas de governo com ênfase nas políticas educacionais e curriculares da Seduc/SP. Conclui-se que, em razão da racionalidade, da eficiência, da cobrança por resultados, as políticas de formação continuada de professores da Seduc/SP não têm inovado. Universidade Federal de Santa Maria2021-11-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/6722310.5902/2318133867223Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e67223, p. 1-16Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e67223, p. 1-162318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67223/pdfCopyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessMiranda, Nonato Assis deSilva, André dos Anjos CangueiroAparício, Ana Silvia MoçoMoreira, Leliane Aparecida Gliosce2021-12-07T13:02:11Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/67223Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2021-12-07T13:02:11Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department
Trajetória das políticas de formação continuada de professores no âmbito da Secretaria da Educação de São Paulo
title trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department
spellingShingle trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department
Miranda, Nonato Assis de
Políticas educacionais
formação continuada de professores
Seduc-SP.
title_short trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department
title_full trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department
title_fullStr trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department
title_full_unstemmed trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department
title_sort trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department
author Miranda, Nonato Assis de
author_facet Miranda, Nonato Assis de
Silva, André dos Anjos Cangueiro
Aparício, Ana Silvia Moço
Moreira, Leliane Aparecida Gliosce
author_role author
author2 Silva, André dos Anjos Cangueiro
Aparício, Ana Silvia Moço
Moreira, Leliane Aparecida Gliosce
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Miranda, Nonato Assis de
Silva, André dos Anjos Cangueiro
Aparício, Ana Silvia Moço
Moreira, Leliane Aparecida Gliosce
dc.subject.por.fl_str_mv Políticas educacionais
formação continuada de professores
Seduc-SP.
topic Políticas educacionais
formação continuada de professores
Seduc-SP.
description The teachers’ continuing training has been constituted in government projects focused on improving the education quality. This subject is not new, but in recent decades, it has gained prominence in the scope of public education policies. Through documentary and bibliographic exploration, this article aimed to analyze the trajectory of the TCT policies of the São Paulo Education Department. The analyzes show that these actions are inserted in government projects and programs with an emphasis on Seduc/SP's educational and curricular policies. It concludes that, due to rationality, efficiency, demand for results Seduc/SP's TCT policies have not innovated.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-11-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67223
10.5902/2318133867223
url http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67223
identifier_str_mv 10.5902/2318133867223
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67223/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e67223, p. 1-16
Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e67223, p. 1-16
2318-1338
2176-2171
reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
collection Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaregae@gmail.com
_version_ 1799944104529887232