trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67223 |
Resumo: | The teachers’ continuing training has been constituted in government projects focused on improving the education quality. This subject is not new, but in recent decades, it has gained prominence in the scope of public education policies. Through documentary and bibliographic exploration, this article aimed to analyze the trajectory of the TCT policies of the São Paulo Education Department. The analyzes show that these actions are inserted in government projects and programs with an emphasis on Seduc/SP's educational and curricular policies. It concludes that, due to rationality, efficiency, demand for results Seduc/SP's TCT policies have not innovated. |
id |
UFSM-7_768bee826106a729bd7d2a77fc55f3cd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/67223 |
network_acronym_str |
UFSM-7 |
network_name_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education DepartmentTrajetória das políticas de formação continuada de professores no âmbito da Secretaria da Educação de São PauloPolíticas educacionaisformação continuada de professoresSeduc-SP.The teachers’ continuing training has been constituted in government projects focused on improving the education quality. This subject is not new, but in recent decades, it has gained prominence in the scope of public education policies. Through documentary and bibliographic exploration, this article aimed to analyze the trajectory of the TCT policies of the São Paulo Education Department. The analyzes show that these actions are inserted in government projects and programs with an emphasis on Seduc/SP's educational and curricular policies. It concludes that, due to rationality, efficiency, demand for results Seduc/SP's TCT policies have not innovated.A formação continuada de professores tem se constituído em projeto de governos com foco na melhoria da qualidade da educação. Esse assunto não é novo, mas nas últimas décadas tem ganhado destaque no âmbito das políticas públicas de educação. Por meio de exploração documental e bibliográfica, objetivou-se analisar a trajetória das políticas de formação continuada de professores da Secretaria da Educação de São Paulo - Seduc/SP. As análises mostram que essas ações estão inseridas em programas de governo com ênfase nas políticas educacionais e curriculares da Seduc/SP. Conclui-se que, em razão da racionalidade, da eficiência, da cobrança por resultados, as políticas de formação continuada de professores da Seduc/SP não têm inovado. Universidade Federal de Santa Maria2021-11-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/6722310.5902/2318133867223Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e67223, p. 1-16Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e67223, p. 1-162318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67223/pdfCopyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessMiranda, Nonato Assis deSilva, André dos Anjos CangueiroAparício, Ana Silvia MoçoMoreira, Leliane Aparecida Gliosce2021-12-07T13:02:11Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/67223Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2021-12-07T13:02:11Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department Trajetória das políticas de formação continuada de professores no âmbito da Secretaria da Educação de São Paulo |
title |
trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department |
spellingShingle |
trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department Miranda, Nonato Assis de Políticas educacionais formação continuada de professores Seduc-SP. |
title_short |
trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department |
title_full |
trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department |
title_fullStr |
trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department |
title_full_unstemmed |
trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department |
title_sort |
trajectory of continuing teacher education policies within the scope of the São Paulo Education Department |
author |
Miranda, Nonato Assis de |
author_facet |
Miranda, Nonato Assis de Silva, André dos Anjos Cangueiro Aparício, Ana Silvia Moço Moreira, Leliane Aparecida Gliosce |
author_role |
author |
author2 |
Silva, André dos Anjos Cangueiro Aparício, Ana Silvia Moço Moreira, Leliane Aparecida Gliosce |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Miranda, Nonato Assis de Silva, André dos Anjos Cangueiro Aparício, Ana Silvia Moço Moreira, Leliane Aparecida Gliosce |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Políticas educacionais formação continuada de professores Seduc-SP. |
topic |
Políticas educacionais formação continuada de professores Seduc-SP. |
description |
The teachers’ continuing training has been constituted in government projects focused on improving the education quality. This subject is not new, but in recent decades, it has gained prominence in the scope of public education policies. Through documentary and bibliographic exploration, this article aimed to analyze the trajectory of the TCT policies of the São Paulo Education Department. The analyzes show that these actions are inserted in government projects and programs with an emphasis on Seduc/SP's educational and curricular policies. It concludes that, due to rationality, efficiency, demand for results Seduc/SP's TCT policies have not innovated. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-11-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67223 10.5902/2318133867223 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67223 |
identifier_str_mv |
10.5902/2318133867223 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/67223/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e67223, p. 1-16 Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 10, n. 19, 2021, publicação continua; e67223, p. 1-16 2318-1338 2176-2171 reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
collection |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaregae@gmail.com |
_version_ |
1799944104529887232 |