The principal of public schools to the administrative management attributions

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Leal, Ione Oliveira Jatobá
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Novaes, Ivan Luiz
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Gestão e Avaliação Educacional
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/30020
Resumo: This work is based on a research about the principals' perception about the management of municipal schools in Jacobina/Bahia. It aimed to analyze how principals perceive the administrative management attributions that are required of them to develop the management. We used as a data collection instrument questionnaire and adopted as a method a case study that makes use of predominant ordinal variables, resulting from the application of Likert scale. We concluded that most principals are overwhelmed with this type of activity, impacting negatively on other management activities.Key-words: management in public school; attributions of the principal; administrative management.
id UFSM-7_daee205ff64bc8824e78ac7066db4c9b
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/30020
network_acronym_str UFSM-7
network_name_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling The principal of public schools to the administrative management attributionsO diretor de escola pública municipal frente às atribuições da gestão administrativaThis work is based on a research about the principals' perception about the management of municipal schools in Jacobina/Bahia. It aimed to analyze how principals perceive the administrative management attributions that are required of them to develop the management. We used as a data collection instrument questionnaire and adopted as a method a case study that makes use of predominant ordinal variables, resulting from the application of Likert scale. We concluded that most principals are overwhelmed with this type of activity, impacting negatively on other management activities.Key-words: management in public school; attributions of the principal; administrative management.Este artigo decorre de uma pesquisa sobre a percepção dos diretores acerca da gestão em escolas municipais de Jacobina/Bahia. Teve como objetivo analisar como os diretores percebem as atribuições da gestão administrativa que lhes são demandadas para desenvolver a gestão. Utilizamos como instrumento de coleta de dados um questionário e como método um estudo de caso, que faz uso de variáveis predominantemente ordinais, decorrentes da aplicação de escala tipo Likert. Concluímos que a maioria dos diretores está sobrecarregado com ações administrativas, o que impacta negativamente sobre outras atividades da gestão.Palavras-chave: gestão em escola pública; atribuições do diretor; gestão administrativa.Universidade Federal de Santa Maria2018-04-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/3002010.5902/2318133830020Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 7, n. 14, jan./abr., 2018; 63-77Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 7, n. 14, jan./abr., 2018; 63-772318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/30020/pdfCopyright (c) 2017 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessLeal, Ione Oliveira JatobáNovaes, Ivan Luiz2018-04-15T21:37:34Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/30020Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2018-04-15T21:37:34Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv The principal of public schools to the administrative management attributions
O diretor de escola pública municipal frente às atribuições da gestão administrativa
title The principal of public schools to the administrative management attributions
spellingShingle The principal of public schools to the administrative management attributions
Leal, Ione Oliveira Jatobá
title_short The principal of public schools to the administrative management attributions
title_full The principal of public schools to the administrative management attributions
title_fullStr The principal of public schools to the administrative management attributions
title_full_unstemmed The principal of public schools to the administrative management attributions
title_sort The principal of public schools to the administrative management attributions
author Leal, Ione Oliveira Jatobá
author_facet Leal, Ione Oliveira Jatobá
Novaes, Ivan Luiz
author_role author
author2 Novaes, Ivan Luiz
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Leal, Ione Oliveira Jatobá
Novaes, Ivan Luiz
description This work is based on a research about the principals' perception about the management of municipal schools in Jacobina/Bahia. It aimed to analyze how principals perceive the administrative management attributions that are required of them to develop the management. We used as a data collection instrument questionnaire and adopted as a method a case study that makes use of predominant ordinal variables, resulting from the application of Likert scale. We concluded that most principals are overwhelmed with this type of activity, impacting negatively on other management activities.Key-words: management in public school; attributions of the principal; administrative management.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-04-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/30020
10.5902/2318133830020
url http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/30020
identifier_str_mv 10.5902/2318133830020
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/30020/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 7, n. 14, jan./abr., 2018; 63-77
Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 7, n. 14, jan./abr., 2018; 63-77
2318-1338
2176-2171
reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
collection Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaregae@gmail.com
_version_ 1799944103773863936