The principal of public schools to the administrative management attributions
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/30020 |
Resumo: | This work is based on a research about the principals' perception about the management of municipal schools in Jacobina/Bahia. It aimed to analyze how principals perceive the administrative management attributions that are required of them to develop the management. We used as a data collection instrument questionnaire and adopted as a method a case study that makes use of predominant ordinal variables, resulting from the application of Likert scale. We concluded that most principals are overwhelmed with this type of activity, impacting negatively on other management activities.Key-words: management in public school; attributions of the principal; administrative management. |
id |
UFSM-7_daee205ff64bc8824e78ac7066db4c9b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/30020 |
network_acronym_str |
UFSM-7 |
network_name_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
The principal of public schools to the administrative management attributionsO diretor de escola pública municipal frente às atribuições da gestão administrativaThis work is based on a research about the principals' perception about the management of municipal schools in Jacobina/Bahia. It aimed to analyze how principals perceive the administrative management attributions that are required of them to develop the management. We used as a data collection instrument questionnaire and adopted as a method a case study that makes use of predominant ordinal variables, resulting from the application of Likert scale. We concluded that most principals are overwhelmed with this type of activity, impacting negatively on other management activities.Key-words: management in public school; attributions of the principal; administrative management.Este artigo decorre de uma pesquisa sobre a percepção dos diretores acerca da gestão em escolas municipais de Jacobina/Bahia. Teve como objetivo analisar como os diretores percebem as atribuições da gestão administrativa que lhes são demandadas para desenvolver a gestão. Utilizamos como instrumento de coleta de dados um questionário e como método um estudo de caso, que faz uso de variáveis predominantemente ordinais, decorrentes da aplicação de escala tipo Likert. Concluímos que a maioria dos diretores está sobrecarregado com ações administrativas, o que impacta negativamente sobre outras atividades da gestão.Palavras-chave: gestão em escola pública; atribuições do diretor; gestão administrativa.Universidade Federal de Santa Maria2018-04-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/3002010.5902/2318133830020Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 7, n. 14, jan./abr., 2018; 63-77Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 7, n. 14, jan./abr., 2018; 63-772318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/30020/pdfCopyright (c) 2017 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessLeal, Ione Oliveira JatobáNovaes, Ivan Luiz2018-04-15T21:37:34Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/30020Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2018-04-15T21:37:34Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The principal of public schools to the administrative management attributions O diretor de escola pública municipal frente às atribuições da gestão administrativa |
title |
The principal of public schools to the administrative management attributions |
spellingShingle |
The principal of public schools to the administrative management attributions Leal, Ione Oliveira Jatobá |
title_short |
The principal of public schools to the administrative management attributions |
title_full |
The principal of public schools to the administrative management attributions |
title_fullStr |
The principal of public schools to the administrative management attributions |
title_full_unstemmed |
The principal of public schools to the administrative management attributions |
title_sort |
The principal of public schools to the administrative management attributions |
author |
Leal, Ione Oliveira Jatobá |
author_facet |
Leal, Ione Oliveira Jatobá Novaes, Ivan Luiz |
author_role |
author |
author2 |
Novaes, Ivan Luiz |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Leal, Ione Oliveira Jatobá Novaes, Ivan Luiz |
description |
This work is based on a research about the principals' perception about the management of municipal schools in Jacobina/Bahia. It aimed to analyze how principals perceive the administrative management attributions that are required of them to develop the management. We used as a data collection instrument questionnaire and adopted as a method a case study that makes use of predominant ordinal variables, resulting from the application of Likert scale. We concluded that most principals are overwhelmed with this type of activity, impacting negatively on other management activities.Key-words: management in public school; attributions of the principal; administrative management. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-04-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/30020 10.5902/2318133830020 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/30020 |
identifier_str_mv |
10.5902/2318133830020 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/30020/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista de Gestão e Avaliação Educacional info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 7, n. 14, jan./abr., 2018; 63-77 Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 7, n. 14, jan./abr., 2018; 63-77 2318-1338 2176-2171 reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
collection |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaregae@gmail.com |
_version_ |
1809281068178604032 |