Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/85113 |
Resumo: | Coproduction is a governmental strategy aimed at involving civil society in improving public services, particularly relevant in the field of education. This study aims to analyze coproduction in public education services in schools in Campina Grande/PB. The research adopted a qualitative approach through interviews with administrators, teachers, students, and parents. Several examples of co-production were found, such as the implementation of democratic budgets, the adoption of participatory councils, and the collaboration of various actors in society to enhance student education. It was observed that the municipal elementary school demonstrated a greater diversity of examples, partnerships, and strength in coproduction compared to the state high school. |
id |
UFSM-7_fc7aef895e68b812b7774ff721c73415 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/85113 |
network_acronym_str |
UFSM-7 |
network_name_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PBJuntos somos melhores: análise da coprodução nos serviços públicos educacionais em escolas de Campina Grande/PBPublic ServicesCoproductionEducationTypologyCivil EngagementServiços PúblicosCoproduçãoEducaçãoTipologiaEngajamento CivilCoproduction is a governmental strategy aimed at involving civil society in improving public services, particularly relevant in the field of education. This study aims to analyze coproduction in public education services in schools in Campina Grande/PB. The research adopted a qualitative approach through interviews with administrators, teachers, students, and parents. Several examples of co-production were found, such as the implementation of democratic budgets, the adoption of participatory councils, and the collaboration of various actors in society to enhance student education. It was observed that the municipal elementary school demonstrated a greater diversity of examples, partnerships, and strength in coproduction compared to the state high school.A coprodução é uma estratégia governamental que busca envolver a sociedade civil na melhoria dos serviços públicos, sendo especialmente relevante na área da educação. Este estudo objetiva analisar a coprodução nos serviços públicos de educação em escolas de Campina Grande/PB. A pesquisa adotou uma abordagem qualitativa, por meio de entrevistas com gestores, professores, alunos e pais. Foram encontrados diversos exemplos de coprodução, como a implantação de orçamentos democráticos, a adoção de conselhos participativos e a colaboração de diversos atores da sociedade para aprimorar a educação dos estudantes. Verificou-se que a escola municipal de ensino fundamental apresentou uma diversidade maior de exemplos, parcerias e força na coprodução em comparação à escola estadual de ensino médio.Universidade Federal de Santa Maria2023-10-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/8511310.5902/2318133885113Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 12, n. 21, 2023, publicação contínua; e85113Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 12, n. 21, 2023, publicação contínua; e851132318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/85113/62088Copyright (c) 2023 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessGuimarães, Gilson PereiraCaldas, Patrícia Trindade2023-11-09T13:49:35Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/85113Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2023-11-09T13:49:35Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB Juntos somos melhores: análise da coprodução nos serviços públicos educacionais em escolas de Campina Grande/PB |
title |
Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB |
spellingShingle |
Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB Guimarães, Gilson Pereira Public Services Coproduction Education Typology Civil Engagement Serviços Públicos Coprodução Educação Tipologia Engajamento Civil |
title_short |
Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB |
title_full |
Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB |
title_fullStr |
Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB |
title_full_unstemmed |
Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB |
title_sort |
Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB |
author |
Guimarães, Gilson Pereira |
author_facet |
Guimarães, Gilson Pereira Caldas, Patrícia Trindade |
author_role |
author |
author2 |
Caldas, Patrícia Trindade |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Guimarães, Gilson Pereira Caldas, Patrícia Trindade |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Public Services Coproduction Education Typology Civil Engagement Serviços Públicos Coprodução Educação Tipologia Engajamento Civil |
topic |
Public Services Coproduction Education Typology Civil Engagement Serviços Públicos Coprodução Educação Tipologia Engajamento Civil |
description |
Coproduction is a governmental strategy aimed at involving civil society in improving public services, particularly relevant in the field of education. This study aims to analyze coproduction in public education services in schools in Campina Grande/PB. The research adopted a qualitative approach through interviews with administrators, teachers, students, and parents. Several examples of co-production were found, such as the implementation of democratic budgets, the adoption of participatory councils, and the collaboration of various actors in society to enhance student education. It was observed that the municipal elementary school demonstrated a greater diversity of examples, partnerships, and strength in coproduction compared to the state high school. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-10-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/85113 10.5902/2318133885113 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/85113 |
identifier_str_mv |
10.5902/2318133885113 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/85113/62088 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista de Gestão e Avaliação Educacional info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 12, n. 21, 2023, publicação contínua; e85113 Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 12, n. 21, 2023, publicação contínua; e85113 2318-1338 2176-2171 reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
collection |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaregae@gmail.com |
_version_ |
1809281069323649024 |