Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Guimarães, Gilson Pereira
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Caldas, Patrícia Trindade
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Gestão e Avaliação Educacional
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/85113
Resumo: Coproduction is a governmental strategy aimed at involving civil society in improving public services, particularly relevant in the field of education. This study aims to analyze coproduction in public education services in schools in Campina Grande/PB. The research adopted a qualitative approach through interviews with administrators, teachers, students, and parents. Several examples of co-production were found, such as the implementation of democratic budgets, the adoption of participatory councils, and the collaboration of various actors in society to enhance student education. It was observed that the municipal elementary school demonstrated a greater diversity of examples, partnerships, and strength in coproduction compared to the state high school.
id UFSM-7_fc7aef895e68b812b7774ff721c73415
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/85113
network_acronym_str UFSM-7
network_name_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PBJuntos somos melhores: análise da coprodução nos serviços públicos educacionais em escolas de Campina Grande/PBPublic ServicesCoproductionEducationTypologyCivil EngagementServiços PúblicosCoproduçãoEducaçãoTipologiaEngajamento CivilCoproduction is a governmental strategy aimed at involving civil society in improving public services, particularly relevant in the field of education. This study aims to analyze coproduction in public education services in schools in Campina Grande/PB. The research adopted a qualitative approach through interviews with administrators, teachers, students, and parents. Several examples of co-production were found, such as the implementation of democratic budgets, the adoption of participatory councils, and the collaboration of various actors in society to enhance student education. It was observed that the municipal elementary school demonstrated a greater diversity of examples, partnerships, and strength in coproduction compared to the state high school.A coprodução é uma estratégia governamental que busca envolver a sociedade civil na melhoria dos serviços públicos, sendo especialmente relevante na área da educação. Este estudo objetiva analisar a coprodução nos serviços públicos de educação em escolas de Campina Grande/PB. A pesquisa adotou uma abordagem qualitativa, por meio de entrevistas com gestores, professores, alunos e pais. Foram encontrados diversos exemplos de coprodução, como a implantação de orçamentos democráticos, a adoção de conselhos participativos e a colaboração de diversos atores da sociedade para aprimorar a educação dos estudantes. Verificou-se que a escola municipal de ensino fundamental apresentou uma diversidade maior de exemplos, parcerias e força na coprodução em comparação à escola estadual de ensino médio.Universidade Federal de Santa Maria2023-10-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/8511310.5902/2318133885113Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 12, n. 21, 2023, publicação contínua; e85113Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 12, n. 21, 2023, publicação contínua; e851132318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/85113/62088Copyright (c) 2023 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessGuimarães, Gilson PereiraCaldas, Patrícia Trindade2023-11-09T13:49:35Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/85113Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2023-11-09T13:49:35Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB
Juntos somos melhores: análise da coprodução nos serviços públicos educacionais em escolas de Campina Grande/PB
title Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB
spellingShingle Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB
Guimarães, Gilson Pereira
Public Services
Coproduction
Education
Typology
Civil Engagement
Serviços Públicos
Coprodução
Educação
Tipologia
Engajamento Civil
title_short Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB
title_full Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB
title_fullStr Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB
title_full_unstemmed Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB
title_sort Together we are better: analysis of coproduction in public educational services in schools of Campina Grande/PB
author Guimarães, Gilson Pereira
author_facet Guimarães, Gilson Pereira
Caldas, Patrícia Trindade
author_role author
author2 Caldas, Patrícia Trindade
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Guimarães, Gilson Pereira
Caldas, Patrícia Trindade
dc.subject.por.fl_str_mv Public Services
Coproduction
Education
Typology
Civil Engagement
Serviços Públicos
Coprodução
Educação
Tipologia
Engajamento Civil
topic Public Services
Coproduction
Education
Typology
Civil Engagement
Serviços Públicos
Coprodução
Educação
Tipologia
Engajamento Civil
description Coproduction is a governmental strategy aimed at involving civil society in improving public services, particularly relevant in the field of education. This study aims to analyze coproduction in public education services in schools in Campina Grande/PB. The research adopted a qualitative approach through interviews with administrators, teachers, students, and parents. Several examples of co-production were found, such as the implementation of democratic budgets, the adoption of participatory councils, and the collaboration of various actors in society to enhance student education. It was observed that the municipal elementary school demonstrated a greater diversity of examples, partnerships, and strength in coproduction compared to the state high school.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-10-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/85113
10.5902/2318133885113
url http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/85113
identifier_str_mv 10.5902/2318133885113
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/85113/62088
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 12, n. 21, 2023, publicação contínua; e85113
Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 12, n. 21, 2023, publicação contínua; e85113
2318-1338
2176-2171
reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
collection Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaregae@gmail.com
_version_ 1809281069323649024