Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Manancial - Repositório Digital da UFSM |
dARK ID: | ark:/26339/001300000h499 |
Texto Completo: | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/27180 |
Resumo: | This work starts from the general objective of measuring the importance of the propagandist in the spreading about the pharmaceutical products to the medical group with the purpose of improving the marketing of relationship used by the representative. The hypotheses that make reference to the possibility of reaching the objectives are based on the variables identified on the daily routine of the representative along with the doctors. To reach a satisfactory conclusion, it was chosen a group of people where it was applied a questionnaire and carried out the analysis of the data. The result proves the necessity of a more aggressive and innovating market policy completely directed to the client with strong investments on the image of the propagandist. |
id |
UFSM_5362371d3897b0b4c6306e7f18494d9e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufsm.br:1/27180 |
network_acronym_str |
UFSM |
network_name_str |
Manancial - Repositório Digital da UFSM |
repository_id_str |
|
spelling |
Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médicaEvaluation of the pharmaceutical advertisement and the relationship of the propagandist along with the medical groupPropagandaClasse médicaMarketingAdvertisementMedical groupCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOThis work starts from the general objective of measuring the importance of the propagandist in the spreading about the pharmaceutical products to the medical group with the purpose of improving the marketing of relationship used by the representative. The hypotheses that make reference to the possibility of reaching the objectives are based on the variables identified on the daily routine of the representative along with the doctors. To reach a satisfactory conclusion, it was chosen a group of people where it was applied a questionnaire and carried out the analysis of the data. The result proves the necessity of a more aggressive and innovating market policy completely directed to the client with strong investments on the image of the propagandist.Este trabalho parte do objetivo geral de mensurar a importância do propagandista na divulgação dos produtos farmacêuticos para a classe médica com o intuito de aperfeiçoar o marketing de relacionamento empregado pelo representante. As hipóteses que remetem à possibilidade de atingir os objetivos estão baseadas nas variáveis identificadas no dia-a-dia do representante junto aos médicos. Para uma conclusão satisfatória foi escolhida uma amostragem da população onde foi aplicado um questionário e realizada a análise de correspondência dos dados obtidos. Os resultados encontrados comprovam a necessidade de uma política mercadológica mais agressiva e inovadora completamente voltada para o cliente e com fortes investimentos na imagem do propagandista.Universidade Federal de Santa MariaBrasilEngenharia de ProduçãoUFSMPrograma de Pós-Graduação em Engenharia de ProduçãoCentro de TecnologiaLopes, Luis Felipe Diashttp://lattes.cnpq.br/1074372911061770Brasil, Gutemberg HespanhaEstivalete, Vania de Fatima BarrosNascimento, Carlos Alicio2022-11-30T16:57:57Z2022-11-30T16:57:57Z2008-08-29info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/27180ark:/26339/001300000h499porAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Manancial - Repositório Digital da UFSMinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSM2022-11-30T17:08:17Zoai:repositorio.ufsm.br:1/27180Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufsm.br/ONGhttps://repositorio.ufsm.br/oai/requestatendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.comopendoar:2022-11-30T17:08:17Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica Evaluation of the pharmaceutical advertisement and the relationship of the propagandist along with the medical group |
title |
Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica |
spellingShingle |
Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica Nascimento, Carlos Alicio Propaganda Classe médica Marketing Advertisement Medical group CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
title_short |
Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica |
title_full |
Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica |
title_fullStr |
Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica |
title_full_unstemmed |
Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica |
title_sort |
Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica |
author |
Nascimento, Carlos Alicio |
author_facet |
Nascimento, Carlos Alicio |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Lopes, Luis Felipe Dias http://lattes.cnpq.br/1074372911061770 Brasil, Gutemberg Hespanha Estivalete, Vania de Fatima Barros |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nascimento, Carlos Alicio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Propaganda Classe médica Marketing Advertisement Medical group CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
topic |
Propaganda Classe médica Marketing Advertisement Medical group CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
description |
This work starts from the general objective of measuring the importance of the propagandist in the spreading about the pharmaceutical products to the medical group with the purpose of improving the marketing of relationship used by the representative. The hypotheses that make reference to the possibility of reaching the objectives are based on the variables identified on the daily routine of the representative along with the doctors. To reach a satisfactory conclusion, it was chosen a group of people where it was applied a questionnaire and carried out the analysis of the data. The result proves the necessity of a more aggressive and innovating market policy completely directed to the client with strong investments on the image of the propagandist. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-08-29 2022-11-30T16:57:57Z 2022-11-30T16:57:57Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://repositorio.ufsm.br/handle/1/27180 |
dc.identifier.dark.fl_str_mv |
ark:/26339/001300000h499 |
url |
http://repositorio.ufsm.br/handle/1/27180 |
identifier_str_mv |
ark:/26339/001300000h499 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria Brasil Engenharia de Produção UFSM Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção Centro de Tecnologia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria Brasil Engenharia de Produção UFSM Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção Centro de Tecnologia |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Manancial - Repositório Digital da UFSM instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Manancial - Repositório Digital da UFSM |
collection |
Manancial - Repositório Digital da UFSM |
repository.name.fl_str_mv |
Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
atendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.com |
_version_ |
1815172342962192384 |