Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Nascimento, Carlos Alicio
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Manancial - Repositório Digital da UFSM
dARK ID: ark:/26339/001300000h499
Texto Completo: http://repositorio.ufsm.br/handle/1/27180
Resumo: This work starts from the general objective of measuring the importance of the propagandist in the spreading about the pharmaceutical products to the medical group with the purpose of improving the marketing of relationship used by the representative. The hypotheses that make reference to the possibility of reaching the objectives are based on the variables identified on the daily routine of the representative along with the doctors. To reach a satisfactory conclusion, it was chosen a group of people where it was applied a questionnaire and carried out the analysis of the data. The result proves the necessity of a more aggressive and innovating market policy completely directed to the client with strong investments on the image of the propagandist.
id UFSM_5362371d3897b0b4c6306e7f18494d9e
oai_identifier_str oai:repositorio.ufsm.br:1/27180
network_acronym_str UFSM
network_name_str Manancial - Repositório Digital da UFSM
repository_id_str
spelling Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médicaEvaluation of the pharmaceutical advertisement and the relationship of the propagandist along with the medical groupPropagandaClasse médicaMarketingAdvertisementMedical groupCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOThis work starts from the general objective of measuring the importance of the propagandist in the spreading about the pharmaceutical products to the medical group with the purpose of improving the marketing of relationship used by the representative. The hypotheses that make reference to the possibility of reaching the objectives are based on the variables identified on the daily routine of the representative along with the doctors. To reach a satisfactory conclusion, it was chosen a group of people where it was applied a questionnaire and carried out the analysis of the data. The result proves the necessity of a more aggressive and innovating market policy completely directed to the client with strong investments on the image of the propagandist.Este trabalho parte do objetivo geral de mensurar a importância do propagandista na divulgação dos produtos farmacêuticos para a classe médica com o intuito de aperfeiçoar o marketing de relacionamento empregado pelo representante. As hipóteses que remetem à possibilidade de atingir os objetivos estão baseadas nas variáveis identificadas no dia-a-dia do representante junto aos médicos. Para uma conclusão satisfatória foi escolhida uma amostragem da população onde foi aplicado um questionário e realizada a análise de correspondência dos dados obtidos. Os resultados encontrados comprovam a necessidade de uma política mercadológica mais agressiva e inovadora completamente voltada para o cliente e com fortes investimentos na imagem do propagandista.Universidade Federal de Santa MariaBrasilEngenharia de ProduçãoUFSMPrograma de Pós-Graduação em Engenharia de ProduçãoCentro de TecnologiaLopes, Luis Felipe Diashttp://lattes.cnpq.br/1074372911061770Brasil, Gutemberg HespanhaEstivalete, Vania de Fatima BarrosNascimento, Carlos Alicio2022-11-30T16:57:57Z2022-11-30T16:57:57Z2008-08-29info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/27180ark:/26339/001300000h499porAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Manancial - Repositório Digital da UFSMinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSM2022-11-30T17:08:17Zoai:repositorio.ufsm.br:1/27180Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufsm.br/ONGhttps://repositorio.ufsm.br/oai/requestatendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.comopendoar:2022-11-30T17:08:17Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica
Evaluation of the pharmaceutical advertisement and the relationship of the propagandist along with the medical group
title Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica
spellingShingle Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica
Nascimento, Carlos Alicio
Propaganda
Classe médica
Marketing
Advertisement
Medical group
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
title_short Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica
title_full Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica
title_fullStr Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica
title_full_unstemmed Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica
title_sort Avaliação da propaganda farmacêutica e do relacionamento do propagandista junto à classe médica
author Nascimento, Carlos Alicio
author_facet Nascimento, Carlos Alicio
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Lopes, Luis Felipe Dias
http://lattes.cnpq.br/1074372911061770
Brasil, Gutemberg Hespanha
Estivalete, Vania de Fatima Barros
dc.contributor.author.fl_str_mv Nascimento, Carlos Alicio
dc.subject.por.fl_str_mv Propaganda
Classe médica
Marketing
Advertisement
Medical group
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
topic Propaganda
Classe médica
Marketing
Advertisement
Medical group
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
description This work starts from the general objective of measuring the importance of the propagandist in the spreading about the pharmaceutical products to the medical group with the purpose of improving the marketing of relationship used by the representative. The hypotheses that make reference to the possibility of reaching the objectives are based on the variables identified on the daily routine of the representative along with the doctors. To reach a satisfactory conclusion, it was chosen a group of people where it was applied a questionnaire and carried out the analysis of the data. The result proves the necessity of a more aggressive and innovating market policy completely directed to the client with strong investments on the image of the propagandist.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-08-29
2022-11-30T16:57:57Z
2022-11-30T16:57:57Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://repositorio.ufsm.br/handle/1/27180
dc.identifier.dark.fl_str_mv ark:/26339/001300000h499
url http://repositorio.ufsm.br/handle/1/27180
identifier_str_mv ark:/26339/001300000h499
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
Brasil
Engenharia de Produção
UFSM
Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção
Centro de Tecnologia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
Brasil
Engenharia de Produção
UFSM
Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção
Centro de Tecnologia
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Manancial - Repositório Digital da UFSM
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Manancial - Repositório Digital da UFSM
collection Manancial - Repositório Digital da UFSM
repository.name.fl_str_mv Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv atendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.com
_version_ 1815172342962192384