A avaliação da qualidade do serviço dos centros de gestão, contabilidade e finanças do exército: uma proposta conforme o modelo SERVQUAL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Manancial - Repositório Digital da UFSM |
dARK ID: | ark:/26339/001300000mhxk |
Texto Completo: | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/31551 |
Resumo: | The present study aims to evaluate the quality of services provided by the Army Management, Accounting and Finance Centers (CGCFEx) from the point of view of the administration agents of the management units supported by them, based on a quantitative study carried out within the scope of action of the 7th CGCFEx (Army barracks that operates in the states of Pernambuco, Alagoas and Paraíba). To this end, a research instrument was developed based on the SERVQUAL methodology, which was applied to 294 administration agents. As results, it is obtained that there are mainly three aspects taken into consideration to identify whether the CGCFEx service is being well provided: response time to queries, technical aspects of the work and the way in which administration agents are treated. It was also identified that Senior Officers are more demanding and are more satisfied with the services provided by the 7th CGCFEx than the Senior Officers; that Experienced agents are more satisfied than Beginners; and those who have worked for more than 9 years are more satisfied than those who have worked for less than 2 years. |
id |
UFSM_89f9fd2edc2a1d01e3894ec3c65bf578 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufsm.br:1/31551 |
network_acronym_str |
UFSM |
network_name_str |
Manancial - Repositório Digital da UFSM |
repository_id_str |
|
spelling |
A avaliação da qualidade do serviço dos centros de gestão, contabilidade e finanças do exército: uma proposta conforme o modelo SERVQUALAssessing the quality of service of the army's management, accounting and finance centers: a proposal according to the SERVQUAL modelAvaliação de serviços públicosSERVQUALCentros de gestãoContabilidade e finanças do exércitoBr-GOVQUALQualidadeEvaluation of public servicesArmy managementAccounting and finance centersQualityCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO PUBLICAThe present study aims to evaluate the quality of services provided by the Army Management, Accounting and Finance Centers (CGCFEx) from the point of view of the administration agents of the management units supported by them, based on a quantitative study carried out within the scope of action of the 7th CGCFEx (Army barracks that operates in the states of Pernambuco, Alagoas and Paraíba). To this end, a research instrument was developed based on the SERVQUAL methodology, which was applied to 294 administration agents. As results, it is obtained that there are mainly three aspects taken into consideration to identify whether the CGCFEx service is being well provided: response time to queries, technical aspects of the work and the way in which administration agents are treated. It was also identified that Senior Officers are more demanding and are more satisfied with the services provided by the 7th CGCFEx than the Senior Officers; that Experienced agents are more satisfied than Beginners; and those who have worked for more than 9 years are more satisfied than those who have worked for less than 2 years.O presente estudo objetivou avaliar a qualidade dos serviços prestados pelos Centros de Gestão, Contabilidade e Finanças do Exército (CGCFEx) sob o ponto de vista dos agentes da administração das unidades gestoras por eles apoiados, a partir de um estudo quantitativo realizado no âmbito de atuação do 7º CGCFEx (quartel do Exército que atua nos estados de Pernambuco, Alagoas e Paraíba). Para tanto, foi desenvolvido um instrumento de pesquisa baseado na metodologia SERVQUAL, aplicado a 294 agentes da administração. Como resultados, verificou- se que existem principalmente três aspectos levados em consideração para identificar se o serviço dos CGCFEx está sendo bem prestado: tempo de resposta às consultas, aspectos técnicos do trabalho e forma com que os agentes da administração são tratados, concluindo-se que os usuários estão satisfeitos com os serviços; que os Oficias Superiores são mais exigentes e estão mais satisfeitos que as Praças; que os agentes Experientes estão mais satisfeitos que os Iniciantes; e que os que atuam há mais de 09 anos estão mais satisfeitos que os que atuam há menos de 02 anos, com os serviços prestados pelo 7º CGCFEx.Universidade Federal de Santa MariaBrasilAdministração PúblicaUFSMPrograma de Pós-Graduação em Administração PúblicaCentro de Ciências Sociais e HumanasKlein, Leander Luizhttp://lattes.cnpq.br/7157616811264324Bobsin, DéboraLedic Neto, JerkoAnelli, Ana Bordin2024-02-21T13:53:55Z2024-02-21T13:53:55Z2023-10-19info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/31551ark:/26339/001300000mhxkporAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Manancial - Repositório Digital da UFSMinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSM2024-02-21T13:53:55Zoai:repositorio.ufsm.br:1/31551Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufsm.br/ONGhttps://repositorio.ufsm.br/oai/requestatendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.comopendoar:2024-02-21T13:53:55Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A avaliação da qualidade do serviço dos centros de gestão, contabilidade e finanças do exército: uma proposta conforme o modelo SERVQUAL Assessing the quality of service of the army's management, accounting and finance centers: a proposal according to the SERVQUAL model |
title |
A avaliação da qualidade do serviço dos centros de gestão, contabilidade e finanças do exército: uma proposta conforme o modelo SERVQUAL |
spellingShingle |
A avaliação da qualidade do serviço dos centros de gestão, contabilidade e finanças do exército: uma proposta conforme o modelo SERVQUAL Anelli, Ana Bordin Avaliação de serviços públicos SERVQUAL Centros de gestão Contabilidade e finanças do exército Br-GOVQUAL Qualidade Evaluation of public services Army management Accounting and finance centers Quality CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO PUBLICA |
title_short |
A avaliação da qualidade do serviço dos centros de gestão, contabilidade e finanças do exército: uma proposta conforme o modelo SERVQUAL |
title_full |
A avaliação da qualidade do serviço dos centros de gestão, contabilidade e finanças do exército: uma proposta conforme o modelo SERVQUAL |
title_fullStr |
A avaliação da qualidade do serviço dos centros de gestão, contabilidade e finanças do exército: uma proposta conforme o modelo SERVQUAL |
title_full_unstemmed |
A avaliação da qualidade do serviço dos centros de gestão, contabilidade e finanças do exército: uma proposta conforme o modelo SERVQUAL |
title_sort |
A avaliação da qualidade do serviço dos centros de gestão, contabilidade e finanças do exército: uma proposta conforme o modelo SERVQUAL |
author |
Anelli, Ana Bordin |
author_facet |
Anelli, Ana Bordin |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Klein, Leander Luiz http://lattes.cnpq.br/7157616811264324 Bobsin, Débora Ledic Neto, Jerko |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Anelli, Ana Bordin |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Avaliação de serviços públicos SERVQUAL Centros de gestão Contabilidade e finanças do exército Br-GOVQUAL Qualidade Evaluation of public services Army management Accounting and finance centers Quality CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO PUBLICA |
topic |
Avaliação de serviços públicos SERVQUAL Centros de gestão Contabilidade e finanças do exército Br-GOVQUAL Qualidade Evaluation of public services Army management Accounting and finance centers Quality CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO PUBLICA |
description |
The present study aims to evaluate the quality of services provided by the Army Management, Accounting and Finance Centers (CGCFEx) from the point of view of the administration agents of the management units supported by them, based on a quantitative study carried out within the scope of action of the 7th CGCFEx (Army barracks that operates in the states of Pernambuco, Alagoas and Paraíba). To this end, a research instrument was developed based on the SERVQUAL methodology, which was applied to 294 administration agents. As results, it is obtained that there are mainly three aspects taken into consideration to identify whether the CGCFEx service is being well provided: response time to queries, technical aspects of the work and the way in which administration agents are treated. It was also identified that Senior Officers are more demanding and are more satisfied with the services provided by the 7th CGCFEx than the Senior Officers; that Experienced agents are more satisfied than Beginners; and those who have worked for more than 9 years are more satisfied than those who have worked for less than 2 years. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-10-19 2024-02-21T13:53:55Z 2024-02-21T13:53:55Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://repositorio.ufsm.br/handle/1/31551 |
dc.identifier.dark.fl_str_mv |
ark:/26339/001300000mhxk |
url |
http://repositorio.ufsm.br/handle/1/31551 |
identifier_str_mv |
ark:/26339/001300000mhxk |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria Brasil Administração Pública UFSM Programa de Pós-Graduação em Administração Pública Centro de Ciências Sociais e Humanas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria Brasil Administração Pública UFSM Programa de Pós-Graduação em Administração Pública Centro de Ciências Sociais e Humanas |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Manancial - Repositório Digital da UFSM instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Manancial - Repositório Digital da UFSM |
collection |
Manancial - Repositório Digital da UFSM |
repository.name.fl_str_mv |
Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
atendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.com |
_version_ |
1815172363105337344 |