O clima organizacional e a qualidade em serviços: um estudo de caso de um grupo de empresas de comunicação
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Manancial - Repositório Digital da UFSM |
dARK ID: | ark:/26339/0013000001v4s |
Texto Completo: | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/8372 |
Resumo: | This research had the main goal to verify the practices used in a interprise controled by RBS (Rede Brasil Sul de Comunicação), about the situation of the people management, to propose improvement in quality of the services realized, considering the reference through the people development, by the way of the education, qualification and training. The work of the management was realize from the particular study of a social comunication enterprises from Santa Maria (Brazil). All of sectors function in the same place and they have the administration and others departments connected. This was the first kind of study realized with all of these five organizations. The research was descriptive with analysis quantitative and qualitative. From this verification was made suggestions for the improvement of quality in services, based in keys dimension of the management proposed by Kahale (2002) and in the quality filosofy |
id |
UFSM_d8704ee0cef12876cd8d6eb21faba12a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufsm.br:1/8372 |
network_acronym_str |
UFSM |
network_name_str |
Manancial - Repositório Digital da UFSM |
repository_id_str |
|
spelling |
O clima organizacional e a qualidade em serviços: um estudo de caso de um grupo de empresas de comunicaçãoOrganization system and services quality: a study about a grup of communication interprisesClima organizacionalQualidade de serviçosDesenvolvimento das pessoasCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOThis research had the main goal to verify the practices used in a interprise controled by RBS (Rede Brasil Sul de Comunicação), about the situation of the people management, to propose improvement in quality of the services realized, considering the reference through the people development, by the way of the education, qualification and training. The work of the management was realize from the particular study of a social comunication enterprises from Santa Maria (Brazil). All of sectors function in the same place and they have the administration and others departments connected. This was the first kind of study realized with all of these five organizations. The research was descriptive with analysis quantitative and qualitative. From this verification was made suggestions for the improvement of quality in services, based in keys dimension of the management proposed by Kahale (2002) and in the quality filosofyEste trabalho visou diagnosticar as práticas relacionadas ao clima organizacional, para propor sugestões de melhoria da qualidade dos serviços prestados, tendo como referência o desenvolvimento das pessoas, por meio da educação, capacitação e treinamento. O diagnóstico do clima organizacional foi realizado a partir do estudo de caso de um grupo de empresas de comunicação social, de Santa Maria, no Rio Grande do Sul. Todas funcionam em uma mesma sede e possuem mecanismos de administração e, também, outros departamentos interligados. Este foi o primeiro trabalho, deste tipo, realizado, simultaneamente, nas cinco organizações. A pesquisa foi de caráter descritivo, e a análise quantitativa e qualitativa. A partir do diagnóstico, foram feitas sugestões para a melhoria da qualidade em serviços, com base em dimensões-chaves do clima organizacional, propostas por Kahale (2002), e da filosofia da qualidade.Universidade Federal de Santa MariaBREngenharia de ProduçãoUFSMPrograma de Pós-Graduação em Engenharia de ProduçãoGodoy, Leoni Pentiadohttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4783888T0Ansuj, Angela Pellegrinhttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4723982P8Silveira, Ada Cristina Machadohttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4798475U0Siqueira, Fabiana Cardoso de2017-05-262017-05-262004-05-03info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfapplication/pdfSIQUEIRA, Fabiana Cardoso de. Organization system and services quality: a study about a grup of communication interprises. 2004. 157 f. Dissertação (Mestrado em Engenharia de Produção) - Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, 2004.http://repositorio.ufsm.br/handle/1/8372ark:/26339/0013000001v4sporinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Manancial - Repositório Digital da UFSMinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSM2017-07-25T14:45:05Zoai:repositorio.ufsm.br:1/8372Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufsm.br/ONGhttps://repositorio.ufsm.br/oai/requestatendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.comopendoar:2017-07-25T14:45:05Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O clima organizacional e a qualidade em serviços: um estudo de caso de um grupo de empresas de comunicação Organization system and services quality: a study about a grup of communication interprises |
title |
O clima organizacional e a qualidade em serviços: um estudo de caso de um grupo de empresas de comunicação |
spellingShingle |
O clima organizacional e a qualidade em serviços: um estudo de caso de um grupo de empresas de comunicação Siqueira, Fabiana Cardoso de Clima organizacional Qualidade de serviços Desenvolvimento das pessoas CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
title_short |
O clima organizacional e a qualidade em serviços: um estudo de caso de um grupo de empresas de comunicação |
title_full |
O clima organizacional e a qualidade em serviços: um estudo de caso de um grupo de empresas de comunicação |
title_fullStr |
O clima organizacional e a qualidade em serviços: um estudo de caso de um grupo de empresas de comunicação |
title_full_unstemmed |
O clima organizacional e a qualidade em serviços: um estudo de caso de um grupo de empresas de comunicação |
title_sort |
O clima organizacional e a qualidade em serviços: um estudo de caso de um grupo de empresas de comunicação |
author |
Siqueira, Fabiana Cardoso de |
author_facet |
Siqueira, Fabiana Cardoso de |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Godoy, Leoni Pentiado http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4783888T0 Ansuj, Angela Pellegrin http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4723982P8 Silveira, Ada Cristina Machado http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4798475U0 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Siqueira, Fabiana Cardoso de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Clima organizacional Qualidade de serviços Desenvolvimento das pessoas CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
topic |
Clima organizacional Qualidade de serviços Desenvolvimento das pessoas CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
description |
This research had the main goal to verify the practices used in a interprise controled by RBS (Rede Brasil Sul de Comunicação), about the situation of the people management, to propose improvement in quality of the services realized, considering the reference through the people development, by the way of the education, qualification and training. The work of the management was realize from the particular study of a social comunication enterprises from Santa Maria (Brazil). All of sectors function in the same place and they have the administration and others departments connected. This was the first kind of study realized with all of these five organizations. The research was descriptive with analysis quantitative and qualitative. From this verification was made suggestions for the improvement of quality in services, based in keys dimension of the management proposed by Kahale (2002) and in the quality filosofy |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-05-03 2017-05-26 2017-05-26 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
SIQUEIRA, Fabiana Cardoso de. Organization system and services quality: a study about a grup of communication interprises. 2004. 157 f. Dissertação (Mestrado em Engenharia de Produção) - Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, 2004. http://repositorio.ufsm.br/handle/1/8372 |
dc.identifier.dark.fl_str_mv |
ark:/26339/0013000001v4s |
identifier_str_mv |
SIQUEIRA, Fabiana Cardoso de. Organization system and services quality: a study about a grup of communication interprises. 2004. 157 f. Dissertação (Mestrado em Engenharia de Produção) - Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, 2004. ark:/26339/0013000001v4s |
url |
http://repositorio.ufsm.br/handle/1/8372 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria BR Engenharia de Produção UFSM Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria BR Engenharia de Produção UFSM Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Manancial - Repositório Digital da UFSM instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Manancial - Repositório Digital da UFSM |
collection |
Manancial - Repositório Digital da UFSM |
repository.name.fl_str_mv |
Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
atendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.com |
_version_ |
1821325717529427968 |