Hospitais com características organizacionais diferenciadas: aplicação do QFD nos serviços de fisioterapia

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cortez Neto, Angelo
Data de Publicação: 2003
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Manancial - Repositório Digital da UFSM
dARK ID: ark:/26339/0013000003qm7
Texto Completo: http://repositorio.ufsm.br/handle/1/26630
Resumo: This work aimed to characterize, to measure and to develop the quality of the physiotherapeutic service in three different hospitals. To reach the objectives quality indicators they were used (IDs) and the quality function deployment. The obtained results, through those two tools, they suggest to invest in the students' training; to aim the motivation and interpersonal relationship; to provide the safety in the practical theoretical knowledge and to accomplish a multidisciplinary with the medical team. These relationships of the results of the tools facilitate the scientific administration of a physiotherapy service, the "QFD" turns possible the characterization of the quality and because of this it selects the technical or administrative actions based on the customer's opinion for the improvement of the service, and the "IDs", evaluate the characteristics of the quality of their customers' service, however, those tools should be applied periodically for the continuous improvement of the quality of the service.
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spelling Hospitais com características organizacionais diferenciadas: aplicação do QFD nos serviços de fisioterapiaHospitals with differentiated organizational characteristics: application of QFD in the services of physiotherapyQFDFisioterapiaPhysiotherapyCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOThis work aimed to characterize, to measure and to develop the quality of the physiotherapeutic service in three different hospitals. To reach the objectives quality indicators they were used (IDs) and the quality function deployment. The obtained results, through those two tools, they suggest to invest in the students' training; to aim the motivation and interpersonal relationship; to provide the safety in the practical theoretical knowledge and to accomplish a multidisciplinary with the medical team. These relationships of the results of the tools facilitate the scientific administration of a physiotherapy service, the "QFD" turns possible the characterization of the quality and because of this it selects the technical or administrative actions based on the customer's opinion for the improvement of the service, and the "IDs", evaluate the characteristics of the quality of their customers' service, however, those tools should be applied periodically for the continuous improvement of the quality of the service.Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior - CAPESEste trabalho objetivou caracterizar, mensurar e desenvolver a qualidade do serviço fisioterápico em três diferentes hospitais. Para alcançar os objetivos foram utilizados indicadores de qualidade (IDs) e o desdobramento da função qualidade. Os resultados obtidos, através dessas duas ferramentas, sugerem investir no treinamento dos alunos; objetivar a motivação e relação interpessoal; proporcionar segurança nos conhecimentos teórico práticos e realizar uma multidisciplinariedade com a equipe médica. Estas relações dos resultados das ferramentas facilitam a administração científica de um serviço de fisioterapia, o "QFD" torna possível a caracterização da qualidade e por isso seleciona as ações técnicas ou administrativas baseado na opinião do cliente para a melhoria do serviço, sendo que os "IDs", avaliam as características da qualidade do serviço de seus clientes, entretanto, essas ferramentas devem ser aplicadas periodicamente para o melhoramento contínuo da qualidade do serviço.Universidade Federal de Santa MariaBrasilEngenharia de ProduçãoUFSMPrograma de Pós-Graduação em Engenharia de ProduçãoCentro de TecnologiaGodoy, Leoni Pentiadohttp://lattes.cnpq.br/7499692835204617Lopes, Luis Felipe DiasAzambuja, MarceloCortez Neto, Angelo2022-10-21T19:55:13Z2022-10-21T19:55:13Z2003-08-04info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/26630ark:/26339/0013000003qm7porAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Manancial - Repositório Digital da UFSMinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSM2022-10-21T19:55:13Zoai:repositorio.ufsm.br:1/26630Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufsm.br/ONGhttps://repositorio.ufsm.br/oai/requestatendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.comopendoar:2022-10-21T19:55:13Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
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