Adaptações Curriculares Na 'Inclusão' Escolar De Alunos Surdos: Intervenções Colaborativas.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pinheiro, Lucineide Machado [UNIFESP]
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Tese
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNIFESP
Texto Completo: https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6390876
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52625
Resumo: The Present Study, Embodied In The Intersection Of Education, Social-Historical-Cultural Psychology And Applied Linguistics, Investigates Whether And How The Curricular Adaptations Have Been Implemented In Regular Schools Where Deaf Students Are Enrolled, Based On The Premise That, Regarding Educational Inclusion, It Is The Social Environment That Must Be Adjusted And Offer Educational Responses To The Characters, Abilities And Interests Of The Students. Therefore, It Is Necessary To Change The Teaching Methodologies, Invest In Teacher Education Programs And Develop Curricular Adaptations That Come Forward As Social Compensation Instruments (Vygotsky, 1924 - 1997) To Enable Access To School Knowledge. Supported By Vygotsky's Social-Historical-Cultural Theory (1924 - 1934), By The National Teaching-Learning Policy (Brasil, 2003, 2001, 1996) And By Authors Who Discuss Educational Inclusion And Exclusion (Fidalgo, 2018, 2013, 2006a; Lacerda, 2006) And Other Analogous Subjects, Such As Teaching Portuguese To Deaf
id UFSP_e7c7eeac2394e25a1fb5fe5ef7164ff6
oai_identifier_str oai:repositorio.unifesp.br/:11600/52625
network_acronym_str UFSP
network_name_str Repositório Institucional da UNIFESP
repository_id_str 3465
spelling Adaptações Curriculares Na 'Inclusão' Escolar De Alunos Surdos: Intervenções Colaborativas.InclusionDeaf StudentCurricular AdaptationsInclusãoAluno SurdoAdaptações CurricularesThe Present Study, Embodied In The Intersection Of Education, Social-Historical-Cultural Psychology And Applied Linguistics, Investigates Whether And How The Curricular Adaptations Have Been Implemented In Regular Schools Where Deaf Students Are Enrolled, Based On The Premise That, Regarding Educational Inclusion, It Is The Social Environment That Must Be Adjusted And Offer Educational Responses To The Characters, Abilities And Interests Of The Students. Therefore, It Is Necessary To Change The Teaching Methodologies, Invest In Teacher Education Programs And Develop Curricular Adaptations That Come Forward As Social Compensation Instruments (Vygotsky, 1924 - 1997) To Enable Access To School Knowledge. Supported By Vygotsky's Social-Historical-Cultural Theory (1924 - 1934), By The National Teaching-Learning Policy (Brasil, 2003, 2001, 1996) And By Authors Who Discuss Educational Inclusion And Exclusion (Fidalgo, 2018, 2013, 2006a; Lacerda, 2006) And Other Analogous Subjects, Such As Teaching Portuguese To DeafEste Estudo, Que Se Insere Na Intersecção Da Educação, Da Psicologia Sócio-Histórico-Cultural E Da Linguística Aplicada, Objetiva Investigar Se E Como As Adaptações Curriculares Têm Sido Implementadas Em Escolas Comuns Que Possuem Alunos Surdos Matriculados, Com Base No Pressuposto De Que, No Âmbito Da Inclusão Escolar, É O Meio Social Que Precisa Se Ajustar E Oferecer Respostas Educacionais Às Singularidades Dos Alunos, Suas Capacidades E Interesses. Assim, É Imprescindível Alterar As Metodologias De Ensino, Investir Na Formação Contínua Do Professor E Desenvolver Adaptações Curriculares Que Se Apresentam Enquanto Instrumento De Compensação Social (Vygotsky, [1924]1997), Como Vias De Acesso Aos Conhecimentos Escolares. Apoiado Na Teoria Sócio-Histórico-Cultural De Vygotsky (1924-1934), Na Política Nacional De Ensino-Aprendizagem (Brasil, 2003, 2001, 1996), E Em Autores Que Discutem A In/Exclusão Escolar (Fidalgo, 2018, 2013, 2006a; Lacerda, 2006) E Temas Adjacentes, Como O Ensino De Língua Portuguesa Para SuDados abertos - Sucupira - Teses e dissertações (2018)Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)Fidalgo, Sueli Salles [UNIFESP]Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)Pinheiro, Lucineide Machado [UNIFESP]2020-03-25T12:10:16Z2020-03-25T12:10:16Z2018-07-31info:eu-repo/semantics/doctoralThesisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion429 p.application/pdfhttps://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=63908762018-0566.pdfhttps://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52625porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UNIFESPinstname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)instacron:UNIFESP2024-08-10T13:05:54Zoai:repositorio.unifesp.br/:11600/52625Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.unifesp.br/oai/requestbiblioteca.csp@unifesp.bropendoar:34652024-08-10T13:05:54Repositório Institucional da UNIFESP - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Adaptações Curriculares Na 'Inclusão' Escolar De Alunos Surdos: Intervenções Colaborativas.
title Adaptações Curriculares Na 'Inclusão' Escolar De Alunos Surdos: Intervenções Colaborativas.
spellingShingle Adaptações Curriculares Na 'Inclusão' Escolar De Alunos Surdos: Intervenções Colaborativas.
Pinheiro, Lucineide Machado [UNIFESP]
Inclusion
Deaf Student
Curricular Adaptations
Inclusão
Aluno Surdo
Adaptações Curriculares
title_short Adaptações Curriculares Na 'Inclusão' Escolar De Alunos Surdos: Intervenções Colaborativas.
title_full Adaptações Curriculares Na 'Inclusão' Escolar De Alunos Surdos: Intervenções Colaborativas.
title_fullStr Adaptações Curriculares Na 'Inclusão' Escolar De Alunos Surdos: Intervenções Colaborativas.
title_full_unstemmed Adaptações Curriculares Na 'Inclusão' Escolar De Alunos Surdos: Intervenções Colaborativas.
title_sort Adaptações Curriculares Na 'Inclusão' Escolar De Alunos Surdos: Intervenções Colaborativas.
author Pinheiro, Lucineide Machado [UNIFESP]
author_facet Pinheiro, Lucineide Machado [UNIFESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Fidalgo, Sueli Salles [UNIFESP]
Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
dc.contributor.author.fl_str_mv Pinheiro, Lucineide Machado [UNIFESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Inclusion
Deaf Student
Curricular Adaptations
Inclusão
Aluno Surdo
Adaptações Curriculares
topic Inclusion
Deaf Student
Curricular Adaptations
Inclusão
Aluno Surdo
Adaptações Curriculares
description The Present Study, Embodied In The Intersection Of Education, Social-Historical-Cultural Psychology And Applied Linguistics, Investigates Whether And How The Curricular Adaptations Have Been Implemented In Regular Schools Where Deaf Students Are Enrolled, Based On The Premise That, Regarding Educational Inclusion, It Is The Social Environment That Must Be Adjusted And Offer Educational Responses To The Characters, Abilities And Interests Of The Students. Therefore, It Is Necessary To Change The Teaching Methodologies, Invest In Teacher Education Programs And Develop Curricular Adaptations That Come Forward As Social Compensation Instruments (Vygotsky, 1924 - 1997) To Enable Access To School Knowledge. Supported By Vygotsky's Social-Historical-Cultural Theory (1924 - 1934), By The National Teaching-Learning Policy (Brasil, 2003, 2001, 1996) And By Authors Who Discuss Educational Inclusion And Exclusion (Fidalgo, 2018, 2013, 2006a; Lacerda, 2006) And Other Analogous Subjects, Such As Teaching Portuguese To Deaf
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-07-31
2020-03-25T12:10:16Z
2020-03-25T12:10:16Z
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format doctoralThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6390876
2018-0566.pdf
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52625
url https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6390876
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52625
identifier_str_mv 2018-0566.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 429 p.
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UNIFESP
instname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
instacron:UNIFESP
instname_str Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
instacron_str UNIFESP
institution UNIFESP
reponame_str Repositório Institucional da UNIFESP
collection Repositório Institucional da UNIFESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNIFESP - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
repository.mail.fl_str_mv biblioteca.csp@unifesp.br
_version_ 1814268277510111232