APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: AMARANTE OLIVEIRA, WELLINGTON
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Escritas: Revista do Colegiado de História do Câmpus de Araguaína
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/escritas/article/view/7470
Resumo: This article aims to present the main programs related to the education category of La Cinquième and Canal Futura. La Cinquième, the French educational channel created in 1994 and the Futura channel, created in 1997, aimed to collaborate on improving educational rates in France and Brazil, and to this end explored diverse genres and formats. From the analysis of printed and audiovisual documentation of the two broadcasters, from the perspective of the new cultural history, we were able to establish the general lines of the action and demonstrate the distinctions and similarities between the public and private models of educational television implemented in the last decade of the twentieth century
id UFT-2_32b545af4faa4ac3cb00298eb6478f21
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/7470
network_acronym_str UFT-2
network_name_str Escritas: Revista do Colegiado de História do Câmpus de Araguaína
repository_id_str
spelling APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002)This article aims to present the main programs related to the education category of La Cinquième and Canal Futura. La Cinquième, the French educational channel created in 1994 and the Futura channel, created in 1997, aimed to collaborate on improving educational rates in France and Brazil, and to this end explored diverse genres and formats. From the analysis of printed and audiovisual documentation of the two broadcasters, from the perspective of the new cultural history, we were able to establish the general lines of the action and demonstrate the distinctions and similarities between the public and private models of educational television implemented in the last decade of the twentieth centuryEste artigo tem por objetivo central apresentar os principais programas ligados à categoria educação da La Cinquième e do Canal Futura. A La Cinquième, canal educativo francês criado em 1994 e o Canal Futura criado em 1997, tinham por objetivo colaborar com a melhoria dos índices educacionais na França e no Brasil e com esse objetivo exploraram gêneros e formatos diversos. A partir da análise de documentação impressa e audiovisual das duas emissoras, sob a perspectiva da nova história cultural, conseguimos estabelecer as linhas gerais de ação e demonstrar as distinções e semelhanças entre os modelos público e privado de televisão educativa implantados na última década do século XX.Portal de Periódicos UFT2019-10-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/escritas/article/view/747010.20873/vol11n1pp116-131Revista Escritas; v. 11 n. 1 (2019): HISTÓRIA E CIÊNCIAS HUMANAS; 116-1312238-718810.20873/vol11n1reponame:Escritas: Revista do Colegiado de História do Câmpus de Araguaínainstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/escritas/article/view/7470/1589410.20873/vol11n1c15894Copyright (c) 2019 WELLINGTON AMARANTE OLIVEIRAinfo:eu-repo/semantics/openAccessAMARANTE OLIVEIRA, WELLINGTON 2023-09-16T16:10:22Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/7470Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/escritasPRIhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/escritas/oaioliviacormineiro@uft.edu.br||revistaescritas@uft.edu.br2238-71881981-5603opendoar:2023-09-16T16:10:22Escritas: Revista do Colegiado de História do Câmpus de Araguaína - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002)
title APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002)
spellingShingle APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002)
AMARANTE OLIVEIRA, WELLINGTON
title_short APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002)
title_full APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002)
title_fullStr APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002)
title_full_unstemmed APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002)
title_sort APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002)
author AMARANTE OLIVEIRA, WELLINGTON
author_facet AMARANTE OLIVEIRA, WELLINGTON
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv AMARANTE OLIVEIRA, WELLINGTON
description This article aims to present the main programs related to the education category of La Cinquième and Canal Futura. La Cinquième, the French educational channel created in 1994 and the Futura channel, created in 1997, aimed to collaborate on improving educational rates in France and Brazil, and to this end explored diverse genres and formats. From the analysis of printed and audiovisual documentation of the two broadcasters, from the perspective of the new cultural history, we were able to establish the general lines of the action and demonstrate the distinctions and similarities between the public and private models of educational television implemented in the last decade of the twentieth century
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-10-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/escritas/article/view/7470
10.20873/vol11n1pp116-131
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/escritas/article/view/7470
identifier_str_mv 10.20873/vol11n1pp116-131
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/escritas/article/view/7470/15894
10.20873/vol11n1c15894
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 WELLINGTON AMARANTE OLIVEIRA
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 WELLINGTON AMARANTE OLIVEIRA
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Portal de Periódicos UFT
publisher.none.fl_str_mv Portal de Periódicos UFT
dc.source.none.fl_str_mv Revista Escritas; v. 11 n. 1 (2019): HISTÓRIA E CIÊNCIAS HUMANAS; 116-131
2238-7188
10.20873/vol11n1
reponame:Escritas: Revista do Colegiado de História do Câmpus de Araguaína
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Escritas: Revista do Colegiado de História do Câmpus de Araguaína
collection Escritas: Revista do Colegiado de História do Câmpus de Araguaína
repository.name.fl_str_mv Escritas: Revista do Colegiado de História do Câmpus de Araguaína - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv oliviacormineiro@uft.edu.br||revistaescritas@uft.edu.br
_version_ 1799944314349944832