INGLÊS INFORMAL: UMA DISCUSSÃO TEÓRICO-METODOLÓGICA

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rosa Senefonte, Fábio Henrique
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EntreLetras
Texto Completo: https://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/9411
Resumo: Drawing upon sociolinguistic issues inherent to language variation and registers (BIBER at al., 1999), this paper, fundamentally theoretical, sought to discuss theoretical and methodological issues related to informal (colloquial) English. Besides the fact that this type of register is fundamental to one’s linguistic proficiency, the literature on the topic is substantially scarce both in theoretical and didactic-pedagogical terms (SENEFONTE, 2018). Thus, this article can contribute to the literature by possibly promoting critical thinking about the conscious use and approach to such type of language in the classroom, aiming at understanding language as a social practice and at critical language awareness.
id UFT-4_0d07666f1eb328ace880579f1163744e
oai_identifier_str oai:ojs2.ufnt.acessoacademico.com.br:article/9411
network_acronym_str UFT-4
network_name_str EntreLetras
repository_id_str
spelling INGLÊS INFORMAL: UMA DISCUSSÃO TEÓRICO-METODOLÓGICAINFORMAL ENGLISH: A THEORETICAL-METHODOLOGICAL DISCUSSIONInformal Englishtheoretical-methodological issuesteaching-learningDrawing upon sociolinguistic issues inherent to language variation and registers (BIBER at al., 1999), this paper, fundamentally theoretical, sought to discuss theoretical and methodological issues related to informal (colloquial) English. Besides the fact that this type of register is fundamental to one’s linguistic proficiency, the literature on the topic is substantially scarce both in theoretical and didactic-pedagogical terms (SENEFONTE, 2018). Thus, this article can contribute to the literature by possibly promoting critical thinking about the conscious use and approach to such type of language in the classroom, aiming at understanding language as a social practice and at critical language awareness.Universidade Federal do Norte do Tocantins2021-11-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/941110.20873/uft2179-3948.2021v12n2p382-395EntreLetras; v. 12 n. 2 (2021): FACES DAS DITADURAS EM ROMANCES LATINO-AMERICANOS CONTEMPORÂNEOS; 382-3952179-3948reponame:EntreLetrasinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/9411/19397Copyright (c) 2021 EntreLetrasinfo:eu-repo/semantics/openAccessRosa Senefonte, Fábio Henrique2021-11-26T11:05:08Zoai:ojs2.ufnt.acessoacademico.com.br:article/9411Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/entreletras/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/entreletras/oaientreletrasuft@gmail.com || dirpesq@ufnt.edu.br2179-39482178-9479opendoar:2021-11-26T11:05:08EntreLetras - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv INGLÊS INFORMAL: UMA DISCUSSÃO TEÓRICO-METODOLÓGICA
INFORMAL ENGLISH: A THEORETICAL-METHODOLOGICAL DISCUSSION
title INGLÊS INFORMAL: UMA DISCUSSÃO TEÓRICO-METODOLÓGICA
spellingShingle INGLÊS INFORMAL: UMA DISCUSSÃO TEÓRICO-METODOLÓGICA
Rosa Senefonte, Fábio Henrique
Informal English
theoretical-methodological issues
teaching-learning
title_short INGLÊS INFORMAL: UMA DISCUSSÃO TEÓRICO-METODOLÓGICA
title_full INGLÊS INFORMAL: UMA DISCUSSÃO TEÓRICO-METODOLÓGICA
title_fullStr INGLÊS INFORMAL: UMA DISCUSSÃO TEÓRICO-METODOLÓGICA
title_full_unstemmed INGLÊS INFORMAL: UMA DISCUSSÃO TEÓRICO-METODOLÓGICA
title_sort INGLÊS INFORMAL: UMA DISCUSSÃO TEÓRICO-METODOLÓGICA
author Rosa Senefonte, Fábio Henrique
author_facet Rosa Senefonte, Fábio Henrique
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rosa Senefonte, Fábio Henrique
dc.subject.por.fl_str_mv Informal English
theoretical-methodological issues
teaching-learning
topic Informal English
theoretical-methodological issues
teaching-learning
description Drawing upon sociolinguistic issues inherent to language variation and registers (BIBER at al., 1999), this paper, fundamentally theoretical, sought to discuss theoretical and methodological issues related to informal (colloquial) English. Besides the fact that this type of register is fundamental to one’s linguistic proficiency, the literature on the topic is substantially scarce both in theoretical and didactic-pedagogical terms (SENEFONTE, 2018). Thus, this article can contribute to the literature by possibly promoting critical thinking about the conscious use and approach to such type of language in the classroom, aiming at understanding language as a social practice and at critical language awareness.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-11-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/9411
10.20873/uft2179-3948.2021v12n2p382-395
url https://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/9411
identifier_str_mv 10.20873/uft2179-3948.2021v12n2p382-395
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/9411/19397
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 EntreLetras
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 EntreLetras
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Norte do Tocantins
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Norte do Tocantins
dc.source.none.fl_str_mv EntreLetras; v. 12 n. 2 (2021): FACES DAS DITADURAS EM ROMANCES LATINO-AMERICANOS CONTEMPORÂNEOS; 382-395
2179-3948
reponame:EntreLetras
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str EntreLetras
collection EntreLetras
repository.name.fl_str_mv EntreLetras - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv entreletrasuft@gmail.com || dirpesq@ufnt.edu.br
_version_ 1808458994616893440